Nieuwe chat! Zie dit topic.

Netflix en transgender.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Netflix en transgender.

Bericht door marianne »

Sinds een tijdje heb ik Netflix
Toch eens Transgender ingetypt in de zoekbalk,
Er rollen een 8 tal films uit, van japanse knokfilm tot drag-queen achtige dingen,

Eén film wil ik zeker aanraden , dat is de Documentaire over Laerte-se , een Braziliaanse striptekenaar die op 60 jarige leeftijd besloot om verder als vrouw te leven. haar openhartigheid, ruimdenkendheid en haar door haar vak sociaal geëngageerde visie is erg mooi om te zien.
Prachtige beelden, die een objectief beeld geven van een leven als transgender vrouw,

Ik kijk nu Growing up Coy, een documentaire over een Amerikaans gezin met een jonge transgender dochter, die ze naar beste geweten gelukkig willen laten opgroeien in een conservatief milieu. , Binnen 1 minuut gaat ie al op pauze voor een flinke huilbui.

Ik ga nu verder kijken.

Marjan
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Simão »

Het Portugese aanbod is anders dan de Nederlandse en ik tref hier 5 resultaten. En helaas niet de Braziliaanse. Wel growing up Coy. Ik weet niet of en wat ik ga kijken, voorlopig heb ik nog een lange lijst om af te werken. "The death and life of Marcha P.Johnson" staat daar al een tijd op, dus die komt het eerst aan de beurt.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Netflix en transgender.

Bericht door EricaTS »

marianne schreef: 07 okt 2017, 12:07 Sinds een tijdje heb ik Netflix
Toch eens Transgender ingetypt in de zoekbalk,
Er rollen een 8 tal films uit, van japanse knokfilm tot drag-queen achtige dingen,

Eén film wil ik zeker aanraden , dat is de Documentaire over Laerte-se , een Braziliaanse striptekenaar die op 60 jarige leeftijd besloot om verder als vrouw te leven. haar openhartigheid, ruimdenkendheid en haar door haar vak sociaal geëngageerde visie is erg mooi om te zien.
Prachtige beelden, die een objectief beeld geven van een leven als transgender vrouw,

Ik kijk nu Growing up Coy, een documentaire over een Amerikaans gezin met een jonge transgender dochter, die ze naar beste geweten gelukkig willen laten opgroeien in een conservatief milieu. , Binnen 1 minuut gaat ie al op pauze voor een flinke huilbui.

Ik ga nu verder kijken.

Marjan
THX voor de tip ga ik zeker eens opzoeken :dance: :hug:
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Netflix en transgender.

Bericht door EricaTS »

Gisteren ook eens gaan opzoeken op Netflix en een aanrader is "Belinda et Moi".... ;)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Anon20190501 »

Ook op Netflix:

Sense8 met Jamie Clayton in één van de hoofdrollen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Jillian »

Ik vond Laerte-se een leuke docu van iemand die zichzelf goed onder de loep neemt een kritische vragen stelt een aanrader.
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Alatàriël »

niet echt een transgender film. maar de netflix original documentaire Dancing Queen vond ik echt heel goed.

kan ook zijn dat het mij echt iets doet, omdat ik ervaring heb met (geen dans) kinder theather groepen begeleiden met ouders die hun kinderen in de beste rol willen zien, en zelf dagelijks groepen begeleidt in de buitensport. zelf geen Cis ben en .... blabla

deze docu vond ik echt goed.

een andere docu is Queer eye op netflix.. zeker kijken. bij enkele afleveringen moest ik zelfs huilen op het eind...........

en wat totaal nis met gender te maken heeft maar zeker het kijken waard is. (vooral als je wintersport of buitensporter bent/ of je bent onderdeel van 112) the horn !!!!!!!!!! wat een mooie docu is dat!!!

rupaul ben ik ook veslaafd aan.

maar netflix is maar zwak wat betreft gender onderwerpen.
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Marijn »

Mala Mala is een docu over transgender en queer personen in Puerto Rico.
Alatàriël schreef: 24 nov 2018, 00:18 rupaul ben ik ook veslaafd aan.
Ooh ja, dat is leuk.

En de nieuwe Doctor (nog niet op Netflix) is een vrouw, was altijd een man. Niet hetzelfde natuurlijk, maar wel leuk.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Anon20190508 »

Heb laatst wel Romeos gezien, maar niet via Netflix, want ik heb geen Netflix. Gaat over een FtM en hoe die omgaat met bijv. tegen zijn zin ge-out te worden, en zal wel waarschuwen: er zitten wat scenes in die niet van het leukste soort zijn.
Verder geen enorm goede film of iets, acteerwerk is redelijk maar niet goed, maar de film is volgens mij wel zo'n beetje de enige in zijn soort.

Hou veel meer van gewoon gay films. Doe mij die maar.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Jillian »

niet echt een transgender film. maar de netflix original documentaire Dancing Queen vond ik echt heel goed.

Ook gekeken, anders maar erg leuk.. positief punt mijn dochter zag dat ik dit gekeken had op mijn account en vond het erg leuk .. mooi meegenomen voor coming out.