Start medisch traject SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Jill

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door Jill »

Psychiater regelen voor de tweede verklaring, check!
Zojuist labtests geregeld als alles goed verloopt heb ik morgen de resultaten. Ook heb ik een CD geregeld met fotos erop van de xray van de borstkast.

Binnen kort alle documenten opsturen naar Chett en dan alle openstaande betalingen voldoen en dan hopelijk een voorspoedige vlucht.
Jill

Bericht door Jill »

Jill schreef: 01 nov 2017, 09:55 Psychiater regelen voor de tweede verklaring, check!
Zojuist labtests geregeld als alles goed verloopt heb ik morgen de resultaten. Ook heb ik een CD geregeld met fotos erop van de xray van de borstkast.

Binnen kort alle documenten opsturen naar Chett en dan alle openstaande betalingen voldoen en dan hopelijk een voorspoedige vlucht.
En inentingen niet vergeten!!
TessB

Bericht door TessB »

Jill schreef: 01 nov 2017, 12:39
Jill schreef: 01 nov 2017, 09:55 Psychiater regelen voor de tweede verklaring, check!

You go girl! Nu tijdig alles opsturen voor controle. Ik had zelf geen inentingen nodig. Hepatitis had ik nog en volgens Chet heb je eigenlijk ook niets nodig. Je zit toch de hele tijd in het hotel. De jungle ga je niet zien ;).
Jer158

Bericht door Jer158 »

Ik zou jezelf een plezier doen en sowieso voor buiktyfus gaan. Het blijft Thailand. Als je het krijgt tijdens je revalidatie ben je (nog) verder van huis
Hung her from the branches of a mango tree
Jill

Bericht door Jill »

TessB schreef: 01 nov 2017, 14:46
Jill schreef: 01 nov 2017, 12:39

You go girl! Nu tijdig alles opsturen voor controle. Ik had zelf geen inentingen nodig. Hepatitis had ik nog en volgens Chet heb je eigenlijk ook niets nodig. Je zit toch de hele tijd in het hotel. De jungle ga je niet zien ;).
Jer158 schreef: 01 nov 2017, 16:22 Ik zou jezelf een plezier doen en sowieso voor buiktyfus gaan. Het blijft Thailand. Als je het krijgt tijdens je revalidatie ben je (nog) verder van huis
Het is inderdaad ook uit voorzorg. Nu alle stress een beetje weg ebt merk ik wel hoe-veel zin ik er in heb.
Jill

Bericht door Jill »

Ik weet echter totaal niet hoe bepakt ik moet gaan lol. Veel kleding weinig. Nog artikelen vanuit nederland meenemen of niet. Daar heb ik me iets minder in verdiept.
TessB

Bericht door TessB »

Jill schreef:Ik weet echter totaal niet hoe bepakt ik moet gaan lol. Veel kleding weinig. Nog artikelen vanuit nederland meenemen of niet. Daar heb ik me iets minder in verdiept.
Lichte en makkelijke kleding. Je komt het hotel bijna niet uit. Neem in ieder geval mee:
- twee setjes lichte kleding die schouders en knieën bedekken (voor het geval je in de eerste dagel tempels wil bezoeken), of op zijn minst een sarong die je daarvoor om kunt slaan;
- een bikini als je de eerste dagen wilt zwemmen in het hotel;
- een makkelijke, wijdervallende jurk voor de operatiedag en terugkeer naar het hotel (scheelt met aankleden en dan valt je verband minder op);
- lichte en makkelijk vallende kleding voor in het hotel (ik heb allemaal fijn zittende shortjes, hemdjes, t-shirts en wat jurkjes voor als de kathether er straks uit is);
- fijn ondergoed wat je wil dragen als het plat is (maar ook wat tegen doorlekken kan) en comfy bh's;
- misschien een of twee (lichte) vestjes (o.a. voor in het vliegtuig);
- kleding voor als je teruggaat naar NL (ik heb een jurk, vest en dikke panty met sneakers klaarliggen);
- slippers en schoenen.

Heb zelf eigenlijk wat teveel mee, want je kunt hier ook op de kamer wassen (neem wat wasmiddel mee of haal het hier). Daardoor kan ik echter wat afwisselen. Zat op 22 kilo op de heenweg en daarbij zaten ook flink wat (dikke) boeken en toiletartikelen. Handdoeken en badjas krijg je trouwens van het hotel. Scheelt heel wat ruimte. Laat ook vooral wat ruimte over in je koffer om shizzle zoals glijmiddel mee te nemen van hier. Dat is goedkoper dan in NL.

Good luck!
Jill

Bericht door Jill »

TessB schreef: 03 nov 2017, 01:30
Jill schreef:Ik weet echter totaal niet hoe bepakt ik moet gaan lol. Veel kleding weinig. Nog artikelen vanuit nederland meenemen of niet. Daar heb ik me iets minder in verdiept.
Lichte en makkelijke kleding. Je komt het hotel bijna niet uit. Neem in ieder geval mee:
- twee setjes lichte kleding die schouders en knieën bedekken (voor het geval je in de eerste dagel tempels wil bezoeken), of op zijn minst een sarong die je daarvoor om kunt slaan;
- een bikini als je de eerste dagen wilt zwemmen in het hotel;
- een makkelijke, wijdervallende jurk voor de operatiedag en terugkeer naar het hotel (scheelt met aankleden en dan valt je verband minder op);
- lichte en makkelijk vallende kleding voor in het hotel (ik heb allemaal fijn zittende shortjes, hemdjes, t-shirts en wat jurkjes voor als de kathether er straks uit is);
- fijn ondergoed wat je wil dragen als het plat is (maar ook wat tegen doorlekken kan) en comfy bh's;
- misschien een of twee (lichte) vestjes (o.a. voor in het vliegtuig);
- kleding voor als je teruggaat naar NL (ik heb een jurk, vest en dikke panty met sneakers klaarliggen);
- slippers en schoenen.

Heb zelf eigenlijk wat teveel mee, want je kunt hier ook op de kamer wassen (neem wat wasmiddel mee of haal het hier). Daardoor kan ik echter wat afwisselen. Zat op 22 kilo op de heenweg en daarbij zaten ook flink wat (dikke) boeken en toiletartikelen. Handdoeken en badjas krijg je trouwens van het hotel. Scheelt heel wat ruimte. Laat ook vooral wat ruimte over in je koffer om shizzle zoals glijmiddel mee te nemen van hier. Dat is goedkoper dan in NL.

Good luck!
Yesss super bedankt!! Ik heb zelfs de sarong (2x zelfs!! XP) ook al. Nou voel ik me iig goed voorbereid. Wel een domper, de rontgen test is in het nederlands opgestuurd naar mijn huisarts terwijl ik werkelijk 3X daar verteld heb dat het in het engels moest. De bloedtests ook in het nederlands gaat lekker hier in amsterdam,.. Net boos gebelt ze zal kijken wat ze aan de rontgen uitslag kan doen. De bloedtest moet wel duidelijkheid genoeg scheppen al dus het ziekenhuis.
TessB

Bericht door TessB »

Jill schreef: 03 nov 2017, 14:00 Yesss super bedankt!! Ik heb zelfs de sarong (2x zelfs!! XP) ook al. Nou voel ik me iig goed voorbereid. Wel een domper, de rontgen test is in het nederlands opgestuurd naar mijn huisarts terwijl ik werkelijk 3X daar verteld heb dat het in het engels moest. De bloedtests ook in het nederlands gaat lekker hier in amsterdam,.. Net boos gebelt ze zal kijken wat ze aan de rontgen uitslag kan doen. De bloedtest moet wel duidelijkheid genoeg scheppen al dus het ziekenhuis.
Oh, maar je hoeft alleen de plaatjes te sturen van de röntgenscan. In mijn geval zat het programma om de plaatjes te bekijken op de CD. Je kunt daarvan als het goed is een .jpeg of .pdf bestand maken en anders aan radiologie vragen. De uitgeschreven uitslag boeit ze niet. Bloedtests in het Nederlands maakt ook niet uit. Gewoon een scan opsturen. Bij mij wisten ze er ook uit te pikken dat Kreatinine en Ureum misten, terwijl die labuitslagen mistten. Ik denk dat ze naar de afkortingen kijken. No worries, ging bij mij ook goed met al die shit in het Nederlands.
Jill

Bericht door Jill »

Het is bijna zo ver, 5 december vlieg ik en 11 december is mijn operatie. Ik vind het maar spannend hoor :). Alles is geregeld, ik ga dit weekend inpakken. Mij rest nog wel de vraag, hoe zit het nou met werk en dilateren combineren? Ik vind het lastig, ik heb gezegd dat ik begin februari wel weer op werk kan zijn. Maar ik ben bang dat dat misschien iets te krap genomen is. Ook weet ik NIET hoe ik dilateer en werk. ik neem aan dat er "set times" zijn waarop je moet dilateren? Of mag dat bijv 06:00 - 07:00 daarna weer 20:00 - 21:00 en dan weer 23:00 - 24:00 zijn? Hoe flexibel kan je daar in zijn? Ik heb in september wel al de vraag gesteld aan het Chettawut team, daarin is mij verteld dat ik wel het dilateren van 3 tot 2 keer per dag mag verlagen. Is dit verstandig? Hebben jullie hier ervaring mee?