Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ik had onlangs een operatie

Pas ik nou in een hokje of niet?
TSSurgeryGuide
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2012, 05:22
Gender: Vrouw

Ik had onlangs een operatie

Bericht door TSSurgeryGuide »

Hallo,

Ik heb een orchidectomie operatie gisteren. Ik heb genoeg geld nog niet hebben voor een vaginoplastie. Ik woon in de Verenigde Staten, en geen transgender gezondheidszorg wordt gedekt door de verzekering. Het is ook zeer duur. Is het Nederland betaalt voor de kosten van transgeder operaties?

Het is erg pijnlijk lopen, en ik ben erg gezwollen. Het is leuk om niet te betalen voor medicatie niet meer, dat is ook duur in de Verenigde Staten.

Ik schreef ook dit in het Engels als dat is makkelijker voor je om te lezen. :)

Kate



Hello,

I just got an orchiectomy surgery yesterday. I didn't have enough money for a vaginoplasty yet. I live in the United States, and no transgender healthcare is covered by insurance. It is also very expensive. Does the Netherlands pay for the expenses of transgeder surgeries?

It's very painful walking, and I am very swollen. It is nice to not have to pay for medication any more, which is also expensive in the United States.

I also wrote this in English if that is easier for you to read. :)

Kate
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door Gwendolyn »

My english is a bit rusty, but here goes.

Hallo Kate, I wish you a quick recovery. I think that it must be terrible to be a trans in the US without enough money for the needed operations. :fpalm:

I therefore understand why you took a less costly option, although by doing so, it may have implications for Seksual reassignment surgery if you ever have enough money.
P.S. I have lived in Australia.
In the Netherlands we have a compulsary Dutch National Health Service / insurance. comprising a basic needs insurance that is the same for every Dutch person, and per insurer extra health insurances which are at their discression.

At the moment, the SRS is a completely paid for service. As is permanent hair removal from the face and neck. Hormones are also free.
I hope that your orchidectomie helps you to bet the person you really are.

A big hug from me. :hug: :hug2: :hbeat:

Gwendolyn

Hallo kate, ik wens je een snelle herstel. Ik denk dat het verschrikkelijk moet zijn, om als transseksueel in de US te leven zonder genoeg geld voor de nodige operaties.

Ik begrijp maar al te goed, waarom dat jij een goedkoper stap genomen hebt, al kan het zijn, dat het bij een mogelijk SRS gevolgen kan hebben. Als je dat kan betalen natuurlijk.

In Nederland hebben we een nationale ziektekosten dekking, de basis verzekering, met per verzekeraar aanvullende verzekeringen, waarvan de dekking vrij door de verzekeraar te bepalen is. Iedere Nederlander betaalt er aan mee en mag er gebruik van maken.

Op het moment is de SRS geheel gratis. Ook het definitief ontharen van gelaat en hals, en hormonen gratis.

Ik hoop voor je dat de orchidectomie je helpt de vrouw te zijn die je werkelijk bent.
Een dikke knuffel van me. :hug: :hug2: :hbeat:

Gwendolyn
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door Eva »

Het systeem in de VS lijkt me verre van ideaal. Maar je kunt daar in elk geval kiezen voor een orchidectomie. Merkwaardig genoeg is dat in Nederland weer een probleem. Het schijnt namelijk onomkeerbaar (irreversible) te zijn. Ja, dat dankt je de koekoek. Uiteindelijk is chemische castratie dat ook. Maar goed, het wordt hier geacht onetisch te zijn.
Geloof me, Kate; Nederland heeft bepaalde voordelen, maar ook wel nadelen.

Houd er overigens wel rekening mee dat osteoporose op de loer ligt en dat vrouwelijke hormonen in jouw geval misschien nodig zijn. Een Dexa-scan (bepaling van de botdichtheid) kan eens per jaar wel nuttig zijn.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door Alexandra »

TSSurgeryGuide schreef: I live in the United States, and no transgender healthcare is covered by insurance.
From what I heard, some U.S. inssurance companies will cover most part of it. And medicare will cover medication, correct?

Just wondering, because I hear conflicting stories.

See: http://www.huffingtonpost.com/2011/02/2 ... 26385.html" target="_blank & http://www.usatoday.com/NEWS/usaedition ... e_ST_U.htm" target="_blank
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door Hedwich »

damn... how much I wish to have my balls cut off.. well some patience for me... congratz your you, anyway. I hope you'll recover soon.
TSSurgeryGuide
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2012, 05:22
Gender: Vrouw

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door TSSurgeryGuide »

Ik heb het gebruik van oestrogeen voor 5 jaar nu. Ik overgestapt toen ik 18 was, ik ben 23 nu. Het kostte me 5 jaar om een orchidectomie veroorloven.

Ik heb nog nooit in staat geweest om dat betaald door de verzekering, en geen operaties of ontharing wordt betaald door de verzekering. Ik heb eigenlijk nu niet om het even welke verzekering, want het kost veel meer dan mijn medische kosten, en zal niet betalen voor iets dat ik nodig heb.

Ik denk dat elk land heeft iets wat niet ideaal is. Echter, als ik het kon veroorloven om te betalen voor een vaginoplastie, dan zou ik niet hebben wilde een orchidectomie anyways.

Medicare is uitsluitend bedoeld voor mensen die met pensioen, en ze nog steeds moeten betalen voor de verzekering en medicijnen. Sommige verzekeringsmaatschappijen zullen betalen, maar je moet werken voor een van de weinige werkgevers die de verzekering aan te bieden. Het is legaal in de Verenigde Staten te weigeren in te huren of om u werkloos als u transgender of homoseksueel. Dus ook bedrijven die transgender gezondheidszorg dekken meestal laat je niet daar te werken, tenzij je zijn erg belangrijk voor het bedrijf.



I have been taking estrogen for 5 years now. I transitioned when I was 18, I am 23 now. It took me 5 years to afford an orchiectomy.

I have never been able to have that paid by insurance, and no surgeries or hair removal is paid by insurance. I actually don't have any insurance now, because it costs way more than my medical costs, and won't pay for anything that I need.

I think every country has something that isn't ideal. However, if I could afford to pay for a vaginoplasty, then I wouldn't have wanted an orchiectomy anyways.

Medicare is only provided to people that have retired, and they still have to pay for the insurance and medications. Some insurance will pay for it, but you have to work for one of the few employers that provide the insurance. It is legal in the United States to refuse to hire or to make you unemployed if you are transgender or homosexual. So even companies that cover transgender healthcare usually will not let you work there unless you are very important to the company.
TSSurgeryGuide
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2012, 05:22
Gender: Vrouw

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door TSSurgeryGuide »

Ik heb een complicatie van de orchidectomie. Ik heb een hematoom. Dokter Leis zegt dat ik zijn eerste patiënt om dit probleem te hebben. Ik zou kunnen hebben om het bloed afgetapt volgende week te krijgen. Anders dan dat ik denk dat ik ok doe.

I have a complication from the orchiectomy. I have a hematoma. Doctor Leis says that I am his first patient to have this problem. I might have to get the blood drained next week. Other than that I think that I am doing ok.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door Eva »

Dat is niet heel fijn, Kate. Sterkte!
Overigens ga je wel erg goed met je Nederlands!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door Alexandra »

Thanks for clearing that up. :)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
jessica
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 19:38
Gender: Trans MtF

Re: Ik had onlangs een operatie

Bericht door jessica »

Dat vind ik nu ook Eva. :D
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.