Hoi iedereen,
Ik was gisteren in Izegem ( West-Vlaanderen, de kliniek i.v.m. een ingreep aan mijn linker voet) en had achteraf afgesproken met mijn vriendin, in een nabije ( Door ons gekende) tearoom.
Mij vriendin, zat er reeds ( Zoals gewoonlijk, ze is zeer sociaal

) weer volop in gesprek met o.a. een oudere man van 81j ( Liet zij leeftijd op papier, trouwens letterlijk aan ons kennen) en een x-aantal jongere mensen. Nog voor ik, plaats nam aan tafel. Hoorde ik onmiddellijk, dat het gesprek o.a. over het trans-zijnde en het anders-zijnde ging. Na een

kusje aan mijn vriendin, vroeg onmiddellijk een vrouw ( Van ongeveer 50j) me ( Of ons) op de man af : Jeetje, is dat je vriend ? Was hij vroeger een vrouw ?
Nog voor ik iets kon zeggen. Nam onmiddellijk, die man van 81j het woord over en deed zijn verhaal.
Ik citeer even kort, zijn verhaal:
"Ach madam, ik ben geboren als jongen, leefde als trouwe vader van 8 kinderen en als liefdevolle echtgenoot voor mijn vrouw. Mijn vrouw is 3j geleden overleden en sinds die tijd, durf ik nu eindelijk zijn wie ik ben. En dat is, meer vrouw dan man, madam en homo.
Mensen weten totaal niet hoe het is, om al die jaren te moeten verbergen wie je echt bent uit angst. Om er niet bij te horen, opgesloten te worden, uitgelachen, geslagen, aan de kant gezet te worden, enz,........... Te moeten leven onder druk, als iemand dat je totaal niet bent en niet kunt zijn. Ik ben ver,...( Lelijk woord

) trots op de jeugd van tegenwoordig, die durven tenminste hun zelf zijn. Ik was een lafaard.
Ik leerde een goed jaar geleden, mijn vriend van 75j kennen ( Eveneens weduwnaar met kinderen en homo). En geloof me, we weten beiden maar al te goed wat we doorstaan hebben. Maar vooral wat we beiden hebben moeten missen, ons zelf ! Onze eigen IK !. Madam, hij is niet geboren als vrouw, hij is geboren als meisje, maar was nooit een vrouw. Geloof me ! Ik was ook nooit hetro. En neen, daar kiest een mens niet voor . Niet voor je geslacht, je geaardheid, je ouders, je geboorteland, en ook niet voor U bekrompenheid madam. Tournée Générale".
Grtz Nick ( Proost vriend

).