25 december - wij komen tezamen (14 days post-toppie)
De ochtend dilateer sessie ging goed! Wederom rond de 6,5. Ik kon geen bloed vinden op de dilator. Bij de douche zag ik wel dat ik nog bloed lekte. De kraan daar beneden is nog niet geheel dichtgedraait. Om 1 uur kwam Sri op bezoek! Zij kwam voor check up, en om mijn zorgen weg te nemen. We deden een vlotte dilateer sessie van een minuutje. Ik was gewoon op de diepte van vlak na de operatie. Toen der tijd hebben zij gemeten, dus die 6,5 zit gewoon goed. Sri was zeer te spreken erover. Wat betreft de wond (gapend gat!!!!) had Sri ook antwoord. Dat is normaal, en moet helen na een tijd. Daar valt ook wederom weer een last van mijn schouders. Het zal dan wel normaal zijn bij deze operatie.
In de middag heb ik een salamander’tje gevangen. 2 dagen geleden bij het verwisselen van de wc rol zag ik iets verdachts erop. Ik schrok en liet de wc rol vallen. Het was in de nacht en was net wakker geworden, ik dacht dat ik een salamander zag, en dat bleek 2 dagen later dus ook zo te zijn. Het beestje was overduidelijk erg geschrokken want zijn ademhaling was abnormaal. Mijn moeder vond t maar eng, ik vond m hartstikke schattig, I love lizards. Ik vond ‘t wel eng, want ik wilde hem niet grijpen vanwege pletgevaar. Mijn geweten liet dat niet toe. Hij verdween achter de wc pot buiten bereik van handen.
In de middag haalde mijn ma de schoonmaak erbij. Die waren extreem knullig bezig de salamander van zijn plek te krijgen. Na een kwartier van geram liepen ze weg. Mijn mam zei dat ze m hebben gevangen, daarna spoot een dame met reiniger achter de wc. Als dat beestje daar nog zat en dood ging zou ik echt kapot van binnen gaan. Maar wat bleek, hij was er nog! Dit keer op de grond, ik greep mijn kans. Prullenbak aan de kant, en een glas erop. Papiertje eronder en veilig naar beneden gebracht en in de schaduw geplaatst. Ik voelde me heel fijn wetend dat het goed met m gaat. Als ie heimwee krijgt zie ik m wel weer over een paar dagen.
Toen brak 3 uur aan, we haalde de moeder op van een dame die vandaag onder het mes ging. En gingen naar E (australie) toe voor kerstviering. Ik noem de moeder N (new york) en der dochter L (new york). L was overduidelijk niet aanwezig aangezien operatie dag vandaag. Maar haar moeder kwam wel. Bij het ophalen was het eerst dat ze zei, dat het haar goed deed mij zo te zien. (Herstel) Ze was erg zenuwachtig en maakte der zorgen om der dochter. Het feestje was een goede afleiding voor haar.
We waren 8 man groot, E 2 (ook australie) en haar vriendin S waren ook van de partij. De moeder en vader en E zelf waren er, en wij en N (new york) dus. We hadden veel te veel meegenomen. Veel cake’jes en wat chips. Moeder van E had Pavlova gemaakt, en tegen allergie in, heb ik een stuk geaccepteerd. Het was echt zooo lekker! En de reactie in het lichaam valt ook mee.
We bespraken voornamelijk veel algemene onderwerpen maar ook kort even over vlak na de operatie. Ik wilde eigenlijk wel graag wat meer ervaringen uitwisselen maar daar kwam t niet van. Ik was geintimideerd door hun stembereik en mooie looks. Ik ken hun verleden niet, maar whatever did or did not happen, ze waren allemaal heel erg mooi. En ik fvoelde me dus een beetje de mindere, al hoeft dat voor een ander niet zo te zijn, zo voelde het wel. Gezellig bleef het wel, en ik hoop nog contact details uit te kunnen wisselen!
Elise vertrok naar der kamer na een uur. Na 2 uur was ik gebroken, en was ik rijp voor t bed. Dat werd uiteindelijk de bank, en na het bijkomen en het eten laten zakken ging ik voor het eerst weer naar beneden om avond te eten met mijn ma. Een succes was het niet, mijn kont was niet voorbereid op wederom nog een zit.
Nu zit ik weer boven en bereid ik mij mentaal voor op het dilateren over een half uur. Vrolijk kerstfeest allemaal <3
Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand
-
Jill
-
Tanja
- Voornaamwoorden: Zij
Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand
Prettige dagen nog Jill. Blij te lezen dat het zo goed met je gaat.
ps: heb ook een zwak voor Salamandertjes
ps: heb ook een zwak voor Salamandertjes
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig 
-
Jill
Omg,.. morgen moet dilator nr. 1 erin,..
-
Gwenda
Hi Jill,
Ik wil je fijne dagen wensen en ben erg blij te lezen dat het goed met je gaat. Je schrijft met zoveel detail dat je aan de hand van jouw verhaal heel goed kunt inschatten wat je te wachten staat.
Je weet ook heel goed je gevoel te beschrijven en je onzekerheid op sommige momenten. Ik lees ook de vreugde als je nieuwe dingen ervaart.
En hoe lief je met de salamander omgaat ... WoW.
Ik wens je een fijne kerst en veel liefs ook voor je moeder, die bij je is.
Liefs en groetjes
Gwenda
Ik wil je fijne dagen wensen en ben erg blij te lezen dat het goed met je gaat. Je schrijft met zoveel detail dat je aan de hand van jouw verhaal heel goed kunt inschatten wat je te wachten staat.
Je weet ook heel goed je gevoel te beschrijven en je onzekerheid op sommige momenten. Ik lees ook de vreugde als je nieuwe dingen ervaart.
En hoe lief je met de salamander omgaat ... WoW.
Ik wens je een fijne kerst en veel liefs ook voor je moeder, die bij je is.
Liefs en groetjes
Gwenda
-
janine2363
LOL, het is waar dat Jill heel levendig en enthousiast schrijft, en ik ben blij dat het zo goed gaat, maar
als ik eerlijk ben. Umh, iets -minder- detail mag ook hoor
Ik heb een vriendin, die voor mij al twee andere transvrouwen kende en ze is op beide helemaal afgeknapt
omdat beide, uhm, een ietsiepietse te enthousiast waren over hun nieuw verworven geslachtsdelen en die
met de hele wereld schenen te willen delen.
Dit is wat mij te binnen schoot toen ik in Gwenda's berichtje het woord "detail" zag, en dan moet ik -iets-
schrijven. Kijk de pot verwijt de ketel. Ik schijn al mijn gedachten met de wereld te willen delen
-
Jennifer84
Wat een fijne verhalen om te lezen Jill en goed om te horen dat het goed met je gaat
En jij ook hele fijne feestdagen
En jij ook hele fijne feestdagen
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
-
TessB
Allemaal leuk en aardig, maar dit is wel een forum voor transgenders. Jill en ik schrijven beiden met vol detail om diegenen die overwegen om na ons te gaan een realistisch beeld te geven van wat ze kunnen verwachten. Wanneer je mij er echter in real-life naar vraagt, krijg je enkel te horen dat ik tevreden ben over mijn keuze voor Thailand, het herstel voorspoedig gaat en ik tevreden ben met het resultaat. Tenzij je om meer vraagt natuurlijk. Ik kan me zo voorstellen dat voor Jill straks hetzelfde geldt. Persoonlijk vind ik het daarom flauw om te beginnen over die twee transvrouwen waarop iemand kennelijk afgeknapt is. Iets met appels en peren vergelijken.janine2363 schreef:LOL, het is waar dat Jill heel levendig en enthousiast schrijft, en ik ben blij dat het zo goed gaat, maar
als ik eerlijk ben. Umh, iets -minder- detail mag ook hoor
Ik heb een vriendin, die voor mij al twee andere transvrouwen kende en ze is op beide helemaal afgeknapt
omdat beide, uhm, een ietsiepietse te enthousiast waren over hun nieuw verworven geslachtsdelen en die
met de hele wereld schenen te willen delen.
Dit is wat mij te binnen schoot toen ik in Gwenda's berichtje het woord "detail" zag, en dan moet ik -iets-
schrijven. Kijk de pot verwijt de ketel. Ik schijn al mijn gedachten met de wereld te willen delen
Ik kan het niet nalaten om daar even op te wijzen. Je opmerking kan demotiverend werken, terwijl er kennelijk een behoefte bestaat voor meer van dit soort (Nederlandse) posts. De vele aanmoedigende en positieve reacties laten dat wel zien.
-
Gwenda
Ik moest erg glimlachen Janine toen ik je post las. Jill heeft humor in haar verhaal zitten, wat erg aanstekelijk werkt. De pijnlijke scheiding van Peter voelde ik ook in mijn schaamstreek tijdens het lezen. Dat geeft ook aan dat het niet altijd even fijn is.janine2363 schreef:Dit is wat mij te binnen schoot toen ik in Gwenda's berichtje het woord "detail" zag, en dan moet ik -iets-
Jouw opmerking over het enthousiast zijn van transvrouwen over hun nieuwe delen deel ik.
Toch is het goed dat Jill het met Peter heeft uitgemaakt. Ze kan veel beter krijgen. Mocht het tot een huwelijk komen wil ik de foto’s wel maken.
Ik ben erg blij met verhaal van Jill, je leest ook van de contacten die ze heeft met anderen daar.
Ik ben wel blij met het detail van de verhalen van zowel Jill als Tess. Je weet die details niet meer na 3 maanden of een jaar. Dan is alles zo gewoon dat je het gevoel van de eerste keer een dilator in je bent vergeten. Of de scheiding van Peter.
Ik denk dat het goed is te weten wat je in een kliniek in Thailand kunt verwachten. Zon zelfde verhaal als van Jill en Tess mag er ook komen voor ervaringen in Nederland. En bij Duitse klinieken.
Ik zal zelf mijn steentje ook bijdragen als het gaat over naamswijzigingsproblematiek. Ik ben hierover in gesprek met wat mensen binnen de overheid.
Tess Jill... dank jullie voor jullie intieme en openhartige verhalen
-
Annet
Ik vind het ook heel mooi hoe Jill het beschrijft ik moet dat allemaal nog en weet nu ongeveer wat mij te wachten staat.waarschijnlijk ga ik daar niet heen word of duitsland of Groningen. Als ik zo ver ben ga ik het ook doen.
-
TanjaUneken
Ook ik ben Jill en Tess dankbaar voor de beschrijvingen van hun ervaringen in Thailand. Mooier dan dit kun je het niet krijgen. Uit de eerste hand en met humor; zonder de moeilijke stukken en soms confronterende details uit de weg te gaan. Ik zou willen dat er meer van dit soort verhalen van mensen die in Nederland behandeld worden op dit forum komen. Behalve de voorlichting van het VUmc weet ik er eigenlijk maar bar weinig van.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.