Nate_0 schreef: 28 dec 2017, 14:08
Een cisvrouw kan ook meer beharing krijgen door een afwijkende hormoonspiegel (veel vrouwen met PCOS hebben daar last van). Maar om te zeggen dat je meteen in een soort Cousin Itt verandert... Nah. Het zal eerder zo zijn dat je gewoon wat sneller/makkelijker baard/borsthaar krijgt.
Bij mij is de beharing niet zozeer dik, donker of prominent aanwezig, want rossig/blond en dunne haren. Het zit - godzijdank - ook niet op plekken waar het in mijn geval niet hoort. Om de e.o.a. reden groeit mijn haar snel, waardoor het haar gedurende zijn leven langer wordt dan gemiddeld. Ik heb dat dus ook met snordons, wenkbrauwen, enz. De ene mens kan bv. zijn/haar haar niet erg lang laten groeien. Ik kan, als ik wil, haar tot op mijn kont kweken en misschien verder. Dat is geen probleem want er bestaat een kapper en die knipt er elke drie maanden een flinke berg vanaf. Omdat ik mijn haar opgestoken draag meestal, is het ook niet zo´n ramp om lang niet naar de kapper te gaan. Maar flink borstelige wenkbrauwen, een prominente donssnor/baard, zit ik niet op te wachten. Maar weinig vrouwen denk ik. Bv. mijn armhaar wordt ook erg lang, echt zoals bij sommige mannen maar dan niet zo dik, dus ik heb op zeker moment besloten dat te scheren, en dat bevalt goed. En dus ook zeer regelmatig benen enz. scheren, gezicht epileren en bijknippen (wenkbrauwen/pluimage, wimpers zelfs worden irritant lang waardoor mascara dragen een zootje wordt). Het zit niet op plaatsen waar het niet hoort (borst, buik), en mijn testosteronspiegel is gewoon normaal, zelfs wat aan de lage kant (wordt, vanwege een chronische ziekte, samen met andere bijnier- en schildklierhormonen gemonitord).