Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door stella »

Aangezien mijn ouders geen "meisjesnaam" voor me hadden ben ik zelf maar op zoek gegaan.
Ik had als eisen het behouden van mijn initialen en een naam die wel fatsoenlijk uit te spreken is in het engels.
Uiteindelijk met mijn partner samen hele lijsten van namen afgezocht, waarbij mij partner Stella als eerst opviel.
We vonden het beide een mooie naam die volledig bij me past, uiteindelijk is die ook blijven hangen.

Voor mijn 2de naam heb ik de naam minimaal aangepast waardoor het Stella Alexis is geworden.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20190501 »

Een hele tijd geleden schreef ik in dit topic
Sigrid schreef: 20 sep 2016, 21:58 Da's een moeilijke, want ik heb nog geen nieuwe naam (Sigy is vooralsnog slechts een forumnick). Ik heb echt geen clue hoe ik een geschikte nieuwe naam moet/kan kiezen.
want verder dan "Rogue of Seven of Nine klinken wel leuk" kwam ik niet.

Uiteindelijk ben ik dan toch voor de meest pragmatische oplossing gegaan (zelfde initialen enzo) en heb een vrouwelijke variant van mijn oude naam gekozen. Uiteindelijk voelde dat wel goed en in elk geval véél meer "ik" dan de naam die mijn ouders hadden gekozen wanneer ik ook anatomisch een meisje zou zijn geweest.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Nick1703 »

Hoe ik aan mijn nieuwe naam kom: ik wilde iets totaal anders dan mijn geboortenaam, en ik wilde iets kort, krachtigs, iets wat bij mijn persoonlijkheid (direct, stoer, sterk) past. Toen las ik een boek en daar kwam ene Nick in voor. Ik sprak die naam eens uit, voelde hem, proefde hem. En dacht ja, dat is mijn naam.
I am, who I am.
David
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2017, 23:17
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door David »

Vaak verstonden mensen mijn oude naam niet goed en moest ik meerdere keren herhalen hoe ik heette. Voor mij een reden om een naam te vinden die de meeste mensen meteen verstaan: David.
Gebruikersavatar
Paisley
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Paisley »

Ik heb eerst over andere namen nagedacht, maar geen van allen bleek echt lekker te passen. Toen herinnerde ik me van vroeger dat ik met een vriendinnetje weleens onze namen omdraaide. Daar kwam Aidan uit, een stoerdere, mannelijke variant van mijn officiële naam. Dat voelde zo goed dat dat hem is geworden.
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Hrafn »

Inmiddels heb ik de naam Hrafn gekozen, ik wilde graag mijn initialen houden maar een mooie naam met een H (of mijn tweede initiaal J ) vond ik knap lastig. Uiteindelijk kwam ik op een namensite deze mooie Oud-Noorse naam tegen. Het betekent Raaf wat ik een mooie krachtige naam vind. Ik sla nu ook mijn vleugels uit. Door vrienden word ik ook wel Rafi genoemd.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Anon20190501 »

Hrafn schreef: 11 dec 2017, 11:02 Inmiddels heb ik de naam Hrafn gekozen, ik wilde graag mijn initialen houden maar een mooie naam met een H (of mijn tweede initiaal J ) vond ik knap lastig. Uiteindelijk kwam ik op een namensite deze mooie Oud-Noorse naam tegen. Het betekent Raaf wat ik een mooie krachtige naam vind. Ik sla nu ook mijn vleugels uit. Door vrienden word ik ook wel Rafi genoemd.

Je bent bovendien in goed gezelschap want je hebt een historische onverschrokken semi-naamgenoot, die (voor wat het waard is) in geromantiseerde vorm éen van mijn favoriete tv personages is:


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hrafna- ... lgerðarson
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Benjamin »

Ik heb in een opwelling (in ieder geval tijdelijk) gekozen voor Dominic (uitgesproken op z´n Frans) omdat ik het een mooie naam vind. Het betekent ¨van de Heer¨. Oorspronkelijk werd de naam aan jongens (en Dominique aan meisjes) gegeven die op zondag geboren werden. Zondagskinderen dus. Ik had juist het sprookje ´Het zondagskind´ (hier) van Godfried Bomans gelezen en bedacht me toen dat Dominic een toepasselijke naam zou zijn voor dat zondagskind. Een naam die geluk en zonnigheid en hoop uitstraalt. Vervolgens bedacht ik me dat Dominic ook een leuke naam voor mezelf zou zijn. Zo ging het een beetje.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Aldwin
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 nov 2017, 22:58
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/Hem
Locatie: Friesland

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Aldwin »

Ik ben nog driftig op zoek naar een passende naam, eerst dacht ik aan Klaas (de naam die ik zou krijgen als ik als jongen was geboren ) maar ik wil me nog wel oriënteren op dat gebied.
Be exactly who you want to be, do what you want to do
I am he and she is she but you're the only you
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door LunaWeisse »

Inmiddels heb ik een 2e en 3e voornaam gekozen als replacement voor mijn vorige. Volledige naam is Luna Rosamund Aurene.
Rosamun is een naam die ik simpelweg erg mooi vind maar heeft geen speciale betekenis. Aurene is een draakje uit Guild Wars 2, en dat klinkt misschien lame dat ik een naam uit een game haal, maar voorgenoemde game is al 1.5 jaar mijn escape route waarin ik sterke banden met anderen heb op kunnen bouwen en mezelf heb kunnen zijn zonder veroordeling.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!