Nieuwe chat! Zie dit topic.

Huisdiertjes?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Benjamin »

De situatie hier ter plaatse:

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Simão »

Nieuwe aanwinst, uit een opvang. 10 jaar en hij heet Pompom. 26 december komen ze hem brengen.

Afbeelding
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen, als het voorstel van: Rob Beenders ( SPA) Vlaams parlementslid , mss straks van kracht is. Kunnen huisdiertjes, gewoon mee begraven worden met hun baasje ( In België). De voorwaarde is wel crematie.


Grtz Nick :D
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20210626 »

ik krijg visioenen van Suttee..... of sati

brrrrr
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

Renée schreef: 04 jan 2018, 12:32 ik krijg visioenen van Suttee..... of sati

brrrrr
Hoi Renée,

Als je bedoeld : " Dakshayani " ( Hopelijk juist geschreven) Weduwverbranding.

Wel de meeste oude huisdiertjes, sterven van verdriet na het verliezen van hun trouwe :hbeat: baasje of krijgen sowieso een inslaapspuitje ( Te oud, om nog te plaatsen of op een kans op een :wship: nieuwe thuis te kennen).

Veel van die diertjes belanden gewoon op straat ( Dat merken wij hier regelmatig, woon zeer landelijk. Jong of oud het :cry: harteloos dumpen), vol verdriet aan hun lot overgelaten ( Inslapen, kost immers geld).

Ik vind het een :hug: :hbeat: :wship: oplossing als dierenvriend.

Grtz Nick :pray: ( Ik mag en kan er trouwens niet aan denken, dat mijn :hbeat: huisdiertjes ooit, eenzaam en verlaten ( In pijn) hun dood moeten kennen eventueel op straat. Zonder enige vorm van liefde, warmte of respect).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

Bij deze,

Een v.b. toen mijn moeder, jammer genoeg stierf ( 05 mei 2016), moest ik haar oud hondje (14j), 3 maanden later , al laten inslapen. Mijn moeder kende haar laatste wens crematie. Ik had graag, zeer graag nu aan haar ( Familie) graf kunnen staan waar ze eventueel o.a. ook weer samen was met haar :hbeat: " Sofietje".

I.p.v. "Sofietje" eventueel achter te moeten laten bij de veearts voor het vuilblik ! :cry: .
Deed ik trouwens niet, " Sofietje" kent haar :hug2: waardig laatste rustplaats in mijn achtertuin .

Maar ik had haar veel liever, samen bij mijn :hbeat: moeder ( Laatste rust plaats) gehad.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20210626 »

dan had je sofietje gewoon kunnen laten cremeren ( daar zijn genoeg voorzieningen voor ) en 's avonds gewoon uitstrooien .....

problem solved

gewoon niet wettig regelen en zelf oplossen , gebeurd nu ook gewoon

staatsecretaris van 'versimpeling ' rules again
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

Renée schreef: 05 jan 2018, 11:11 dan had je sofietje gewoon kunnen laten cremeren ( daar zijn genoeg voorzieningen voor ) en 's avonds gewoon uitstrooien .....

problem solved

gewoon niet wettig regelen en zelf oplossen , gebeurd nu ook gewoon

staatsecretaris van 'versimpeling ' rules again
Hoi Renée,

Aparte crematie der huisdieren op een ( Eventuele andere strooiweide), is onzin ! En zomaar uitstrooien is voor mij persoonlijk, weggooien in de wind ( Geen echte rustplaats, waar men nog :hbeat: eventueel terecht kan).

Plus de kosten liggen veel hoger voor een dubbele crematie, dan een simpele liefde volle gezamenlijke crematie. Huisdieren, maken deel uit van het gezin. Dus, ze zijn gezinsleden of familie. En dat moet in de toekomst kunnen.

Grtz Nick :pray: ( P.s. huisdiertjes onder de 10 kg, mag men nog :D wettig begraven in eigentuin, België)
Niets onwettig dus. Rust waardig, respectvol en zacht kleine " Sofie" :hug2: .
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20210626 »

Ik heb mijn huisdieren altijd legaal of illegaal begraven op eigen terrein en eerlijk gezegd zal dat me worst zijn of het mag of niet .

En wie heeft het over een strooiweide? Gewoon een kleine persoonlijke daad waar je je goed bij voelt.

een gezond levenslustig huisdier laten inslapen omdat het baasje dat wil en dan samen cremeren blijft voor mij een soort Suttee

Een wet zou dat dus mogelijk maken en ik vind dat geen goed idee, maar daar gaan we het niet over eens worden vrees ik .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Huisdiertjes?

Bericht door Anon20180311 »

Renée schreef: 05 jan 2018, 12:48 Ik heb mijn huisdieren altijd legaal of illegaal begraven op eigen terrein en eerlijk gezegd zal dat me worst zijn of het mag of niet .

En wie heeft het over een strooiweide? Gewoon een kleine persoonlijke daad waar je je goed bij voelt.

een gezond levenslustig huisdier laten inslapen omdat het baasje dat wil en dan samen cremeren blijft voor mij een soort Suttee

Een wet zou dat dus mogelijk maken en ik vind dat geen goed idee, maar daar gaan we het niet over eens worden vrees ik .
Hoi Renée,

We hebben het hier over dierenvrienden. Als dat als mens, je laatste wens is omdat je zelf persoonlijk weet : Mijn :hbeat: trouw huisdiertje is te oud om zich nog te kunnen aanpassen.

Ik wil bij of eventueel reeds voor mijn overlijden ( Verblijf, eventueel in een zorgcentrum of bij palliatieve zorg) de as van mijn trouw huisdiertje bijplaatsen in het familie columbarium ( I.p.v door een andere wet, op een andere aangewezen plaats en meerkost) voor of na mijn overlijden, moet dat toch kunnen ( Het gaat er om dat beetje as, of zeer kleine urne toch niet op aan komen).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .