Wat simao scrijft spreekt mij aan, want mijn innerlijk komt voor mijn uiterlijk. En dat zal ik altijd benadrukken, maar er is absoluuut niks en niemand die mij van mijn lichamelijke transitie zal kunnen weerhouden. Daar ben ik het 100% met Fay eens.Fay schreef: 02 jan 2018, 18:31 Ja mijn omhulsel is voor mij belangrijk,en nee dat is geen ijdelheid, dat is wie ik van binnen ben, en als zodanig ook met dergelijk omhulsel wil kunnen functioneren
Als mijn lichaam om een medische reden mijn fysieke aanpassing niet zou kunen verdragen. Dan ben ik nog steeds wie ik ben en erg blij datik mijzelf uiteindelijk gevonden heb. Maar dat probleem is er niet dus ben ik bezig met mijn hormoon behandeling en sta ik op de lijst voor mijn vaginoplastie. Ik wil mijn vrouwelijkheid en dat is absoluut geen ijdelheid nee, dat is esthetiek een uiting van schoonheid van wie ik werkelijk ben.
Hier wel de nadruk op esthetiek want dat is toch weer innerlijk, ook al is het uiterlijk. En daarom heb ik er ook een issue mee dat sommige trans belangenverenigingen puur voor verzekerings redenen zo hard benadrukken dat een geslachts aanpassende chirurgie niet esthetisch is. Natuurlijk is dat het wel, dat is waar het om gaat: Welbevinden !
Door het ontbreken van de notie van esthetiek, dat is mischien de reden dat je in Nederland en Belgie alleen een "penile inversion" kan laten doen. Zo van. Lekker goekoop en het "probleem" is weg. Klaar patient genezen. Niet dus