Nieuwe chat! Zie dit topic.

Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Laurens2 »

Sasha schreef:Zomaar sasha's hersenspinselbrij. :? ;)
Wat ik me wel eens afvraag; zou ik mijn lichaam willen ruilen voor het lichaam van een 40 jaar oudere man? Zelf ben ik 20 maar ik twijfel ieder keer aan mijn antwoord. In de buien dat ik er heel erg mee zit zou ik zeggen ja, maar toch denk ik soms van niet.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Alice »

Mark schreef:
Sasha schreef:Zomaar sasha's hersenspinselbrij. :? ;)
Wat ik me wel eens afvraag; zou ik mijn lichaam willen ruilen voor het lichaam van een 40 jaar oudere man? Zelf ben ik 20 maar ik twijfel ieder keer aan mijn antwoord. In de buien dat ik er heel erg mee zit zou ik zeggen ja, maar toch denk ik soms van niet.
Een meedenken vanuit een ander gezichtspunt.
Ex mtf en 40+.
Ik denk niet dat het een goed idee is die ruil.
Overstappen naar een hogere leeftijd (voor jou het dubbele) wat schiet je er mee op? Ok, je bent dan wel man maar je bent dan ook gelijk 20 jaar verder in je leven.
Misschien leuk als je op je 30ste een huis hebt gekocht dat je nu nog maar 20jaar hoeft af te betalen.
Nu ben je 20, het duurt inderdaad een paar jaar voordat je door de transitiemolen bent gegaan, bij een viel het tegen bij andere viel die tijd mee, kun je zeg pakweg op je 24 officieel aangesproken worden als Meneer Mark.
Dus keihard op de tandjes bijten, doorzetten. Je ben toch een vent?

Het valt mij in het algemeen op jongeren die in transitie gaan vaak een heftige reactie geven van “waarom ben ik niet eerder in transitie gegaan, mijn hele leven is verpest”. Terwijl ouderen het wel jammer vinden dat ze zo laat in transitie zijn gegaan maar dat het te overleven was, dit is natuurlijk niet bij iedereen zo maar vaak hoor je dit toch wel.

Als ik naar mij zelf kijk kan ik zeggen dat mijn -man zijn tijd- ergens best prettig vond (ook achteraf gezien). Ik heb dingen gedaan die ik als vrouw vermoedelijk nooit had kunnen meemaken. Dom voorbeeld, ik kan meepraten hoe het voelt als je met je vriendjes wedstrijd doet tegen schrikdraad plassen. Natuurlijk zijn er betere voorbeelden.

Ik moet er niet aan denken dat ik vrouw was met een man en 10 kinderen, een ramp. Ik zou zo man worden.

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Laurens2 »

Alice schreef:
Mark schreef:
Sasha schreef:Zomaar sasha's hersenspinselbrij. :? ;)
Wat ik me wel eens afvraag; zou ik mijn lichaam willen ruilen voor het lichaam van een 40 jaar oudere man? Zelf ben ik 20 maar ik twijfel ieder keer aan mijn antwoord. In de buien dat ik er heel erg mee zit zou ik zeggen ja, maar toch denk ik soms van niet.
Het valt mij in het algemeen op jongeren die in transitie gaan vaak een heftige reactie geven van “waarom ben ik niet eerder in transitie gegaan, mijn hele leven is verpest”. Terwijl ouderen het wel jammer vinden dat ze zo laat in transitie zijn gegaan maar dat het te overleven was, dit is natuurlijk niet bij iedereen zo maar vaak hoor je dit toch wel.
Nu heb ik de rest van je tekst globaal gelezen behalve dit stukje, en wie denk je wel niet dat je bent om zo te moeten reageren? Mij vergelijken met een overhyped teenager?! Ik heb echt geen woorden voor je en ga ook geen seconde aan je besteden om antwoord te geven. Just sayin' ;)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Alice »

Mark schreef:
Alice schreef: gaan vaak een heftige reactie geven van “waarom ben ik niet eerder in transitie gegaan, mijn hele leven is verpest”. Terwijl ouderen het wel jammer vinden dat ze zo laat in transitie zijn gegaan maar dat het te overleven was, dit is natuurlijk niet bij iedereen zo maar vaak hoor je dit toch wel.
Nu heb ik de rest van je tekst globaal gelezen behalve dit stukje, en wie denk je wel niet dat je bent om zo te moeten reageren? Mij vergelijken met een overhyped teenager?! Ik heb echt geen woorden voor je en ga ook geen seconde aan je besteden om antwoord te geven. Just sayin' ;)
Het valt mij in het algemeen op jongeren die in transitie...........

Heet je algemeen?
Lezen jongen, lezen.

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Eva »

De basis van dit forum is toch wel een beetje verdraagzaamheid na te streven.
Wind je niet op!
Je kunt elkaar niet in de oogjes zien, dus begrijpt dingen al snel verkeerd. Okee?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Jeste »

NaomiClareNL schreef:Ik ga al bijna 4 jaar naar de gemengde groep, mtf en ftm, van Transvisie hier in Rotterdam. Eigenlijk omdat de vrouwengroep vol zat op dat moment. Later kon ik overstappen naar die groep maar ben gebleven. De kontrasten zijn verhelderend maar ook inspirerend, gek genoeg.
Ook ik kom bij een gemengde groep van Transvisie en ook voor mij is dat heel verhelderend. Daar heb ik gemerkt dat ik veel herkenningspunten zie in dingen die bij de mensen spelen die als vrouw geboren zijn, maar zich daar niet goed bij voelen.
Wat dat betreft verbaasd het me dan ook helemaal niet dat het een aantal keren is gebeurd dat er gedacht werd dat het bij mij FtM was.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Minne »

Gister was ik wat wezen eten met vrienden van werk, en tegen het einde kwam er nog een vriendin van hen en haar man bij zitten. Die man, dat was echt een vreselijke man. Hij was heel dominerend, probeerde het gesprek steeds zijn-compleet ongerelateerde kant- op te leiden en was duidelijk een beetje boos en bitter dat zijn vriendin succesvoller was dan hij. Hij was rond een jaar of 50, aardig gezet, en niet echt een mooie man om te zien.

En tóch was ik jaloers. Het sloeg echt nergens op. Het was helemaal geen aardige man of een mooie man en helemaal niet het soort persoon met wie ik zou willen ruilen of die ik zou willen zijn. En toch zat ik af en toe zo naar hem te kijken en denken 'ja..maar met al je gemiep en bitter en teleurgesteld zijn..je bent wel een man. Dat zou ik ook wel willen!' Terwijl die man het natuurlijk helemaal niet als iets bijzonders ziet dat ie een man is!

Dit een beetje als reactie op Mark ;) Ik zou ook nooit willen ruilen met een random man van 40, of met die ene man waar ik het over had. Maar er is wel een soort onderhuids jaloezietje, zo van..maar jij bent een man. Een échte, biologische man, want ik zal zelfs met transitie in de ogen van de mensen van wie ik hou altijd een meisje blijven. Jij, met al je 40-50 jaren en je verklote leven, jij bent een echte man. Dan kun je best jaloers zijn/wensen hebben maar tegelijkertijd niet willen ruilen met iemand die op dit moment zo ver van je afstaat. Dus ik vind het niet zo gek, wat je zei in je post!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Die jaloezie, dat gevoel ken ik wel, het maakt dan vaak inderdaad niet uit of het een aardig of mooi persoon is, maar gewoon dat je vrouw/man kan zijn zonder dat je daar bij stil hoeft te staan.
Irene
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Gabriël »

Sasha schreef:Klinkt zo eenvoudig, en dat is het ook! :)

Ben je FTM? stel je dan eens voor dat je MTF was en het lichaam wilde waar jij vanaf wil.
Ben je MTF? stel je dan eens voor dat je FTM was en het lichaam wilde waar jij vanaf wil.


Kun je je het voorstellen? en zou je het doen?

Als het antwoord nee is, dan weet je wat je wel bent! Toch? :hug2:

Zomaar sasha's hersenspinselbrij. :? ;)
Ben ik nou de enige die deze stelling niet begrijpt? :oops: Ik breek er mijn hoofd over sinds hij gepost is.
Als ik mij moet voorstellen dat ik MTF ben, dan stel ik me voor dat ik geboren ben in een jongenslichaam en dat ik dus liever een meisjeslichaam heb, dus ja, dan zou ik het wel doen omdat ik niet wil leven in een lichaam die dan niet bij mij past. Maar in het hier-en-nu (dus buiten het stel-je-voor-leven) ben ik echt niet blij met mijn meisjeslichaam.
Terwijl als ik moet voorstellen dat ik als jongen was geboren (en dus niet MTF maar gewoon dus een jongen), dan zou ik uiteraard geen operaties doen omdat ik me een androgyne jongen voel. Dus dan zou ik het zo laten. (dan zou ik alleen gaan sparen om mijn baardhaar & borsthaar weg te laten laseren :P )
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Eva »

Sietse schreef:En tóch was ik jaloers. Het sloeg echt nergens op. Het was helemaal geen aardige man of een mooie man en helemaal niet het soort persoon met wie ik zou willen ruilen of die ik zou willen zijn. En toch zat ik af en toe zo naar hem te kijken en denken 'ja..maar met al je gemiep en bitter en teleurgesteld zijn..je bent wel een man. Dat zou ik ook wel willen!' Terwijl die man het natuurlijk helemaal niet als iets bijzonders ziet dat ie een man is!
Merkwaardig. Dat heb ik zo nu en dan ook, maar dan een beetje omgekeerd. Ik zie soms mannen (zoals hier tegenover onze woning) die man zijn, gewoon en kennelijk redelijk geslaagd in het leven. In elk geval er in geslaagd man te zijn.
Ik ben beslist niet ontevreden met mijn bestaan als (trans)vrouw hoor, maar het leven was aanzienlijk eenvoudiger geweest zonder genderdysforie.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)