Ik ben klaar, af en zie mezelf niet meer als transgender

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
AnnaNannette

Re: Ik ben klaar, af en zie mezelf niet meer als transgender

Bericht door AnnaNannette »

Wat ik wel erg jammer vind is dat we hier in Nederland na transitie erg weinig nog met elkaar te maken willen hebben, en op die manier ook geen vuist kunnen maken richting politiek bv. En er erg weinig bekend is over hoe zaken gaan op lange termijn, na 10 jaar en langer.
janine2363

Bericht door janine2363 »

AnnaNannette schreef: 01 feb 2018, 12:28 ... we ...
"we" zijn jij en ik. Als je iets wilt bereiken, gewoon doen. Maar je hebt behoorlijk wat wilskracht en energie nodig, maar je hebt dezelfde wilskracht en energie nodig om van dag tot dag rechtop te blijven lopen, dus het is niet vreemd dat je op 'n moment zegt: "Ik heb wat rust nodig"

Voor mij persoonlijk is het een ietje anders, ik ben zeer extravert, dus heb juist geen rust nodig, integendeel ;-)
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Vrienden zijn vrienden , vriendinnen zijn vriendinnen of ze nu trans zijn of ik weet wat

Maar ik heb idd een paar hele goede kennissen verloren die nu net zo goed dood zouden kunnen zijn omdat ze klaar waren en door gingen .

Jaren lief en leed gedeeld en dan niets meer .

Van sommigen kostte dat mij een volledig rouwproces . Ik kon en kan dat maar niet begrijpen , was ik in 1 keer melaats omdat ik nog niet zo ver was ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

AnnaNannette schreef: 01 feb 2018, 12:28 Wat ik wel erg jammer vind is dat we hier in Nederland na transitie erg weinig nog met elkaar te maken willen hebben, en op die manier ook geen vuist kunnen maken richting politiek bv. En er erg weinig bekend is over hoe zaken gaan op lange termijn, na 10 jaar en langer.
Hoi Anna,

Idd, beetje idem in België en dat noemen ze hier "stealth" leven, geen of zeer weinig contact met lotgenoten, oude vrienden, familie, enz,....... Laat staan opkomen voor,........... Want, deze gaat niet samen met stealth leven.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
LiliFee

Bericht door LiliFee »

Mirthe_s schreef: 01 feb 2018, 12:18 Is het nu zo moeilijk om in plaats van keihard met definities te strooien, om te erkennen wat iemand voor zichzelf bedoelt met stealth?
Dank je!
Nick schreef: 01 feb 2018, 12:10
:hug2: Je bent vrouw of man ( Trans of cis), maar nooit trans af , of nooit cis af .

Grtz Nick ( Transitie af, wel maar nooit trans af, niet als trans-man en niet als trans-vrouw).
Tuurlijk blijft het altijd een deel van me, van ons. Maar voor mij gaat het aan de waarde die ik er zelf aan KIES te geven. En die waarde is: cis. Wat ik denk is dat we een verschillende definitie van het begrip Cis hebben. Voor mij is Cis NIET hetzelfde als iemand die nooit een transitie heeft ondergaan. In mijn wereld kan je cis worden. Het ligt eraan dat je je leven in je ware geslacht op alle vlakken kan leven. Dat je zelf emotioneel tot volwassenheid in die wereld komt, en dat je je verleden daardoor geen bepalende factor meer laat zijn.
Nick schreef: 01 feb 2018, 11:51 Je bet dus niet trans af !

De keuze aangeven of je trans bent of niet, die hebben we allemaal ( En staat totaal los van het eventueel stealth leven ).

De zelfde problemen als cis-vrouwen ? Je was het nooit en zal nooit een cis-vrouw zijn, net zoals ik, nooit een cis-man zal zijn en nooit dezelfde problemen zal hebben of kennen als een cis-man ( Cru, maar waar).
Wat ik wel en niet zal weten is niet aan jou om in te zien en/of om te bepalen. Jij hebt jouw wereld, ik de mijne. Wat jij hebt geleerd, is om Nick te zijn. Jouw 'trans-ervaring' is anders dan de mijne. Haal dat alsjeblieft niet in de war.

Nogmaals: we hebben andere definities van Cis-zijn. Sommigen van ons vinden cis-mensen mensen die geen trans(itie) ervaring hebben, voor mij ligt dat anders: cis zijn is een TOESTAND van een positieve correspondentie tussen je lichaam en je geest. De meeste mensen worden zo geboren, sommige mensen moeten daar meer moeite voor doen. Het afronden van een transitie kan je ook in die TOESTAND brengen, dat is een subjectieve waarneming. En dat is exact wat ik communiceren wil.

De weg naar die toestand was anders, maar het resultaat is wel hetzelfde. Of en met wie ik die ervaring van de weg ernaartoe deel, is aan mij. Dat verandert alleen niets aan mijn cis-zijn.
LiliFee

Bericht door LiliFee »

Renée schreef: 01 feb 2018, 12:50 Vrienden zijn vrienden , vriendinnen zijn vriendinnen of ze nu trans zijn of ik weet wat

Maar ik heb idd een paar hele goede kennissen verloren die nu net zo goed dood zouden kunnen zijn omdat ze klaar waren en door gingen .

Jaren lief en leed gedeeld en dan niets meer .

Van sommigen kostte dat mij een volledig rouwproces . Ik kon en kan dat maar niet begrijpen , was ik in 1 keer melaats omdat ik nog niet zo ver was ?
Omdat ze er misschien zelf mee af wilden sluiten. Dat lag denk ik niet aan jou, maar eerder aan hun eigen (rouw)proces. Ik heb dat ook gehad met sommige trans*mensen waar ik vroeger veel mee omging. De leefwerelden liepen op een gegeven moment te ver uit elkaar en ik had ze te weinig te vertellen, en andersom ook. Dat kan elke vriendschap gebeuren, bijvoorbeeld als mensen kinderen krijgen en hun leefwereld daardoor zó anders wordt dat er gewoon weinig is wat je nog verbindt.
Anon20180311

Hoi LiliFee,

Wat mij persoonlijk betreft : Succes als cis-vrouw als trans-zijnde vrouw .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
LiliFee

Bericht door LiliFee »

Nick schreef: 01 feb 2018, 13:19 Hoi LiliFee,

Wat mij persoonlijk betreft : Succes als cis-vrouw als trans-zijnde vrouw .

Grtz Nick ;)
Ik weet nog een betere: cis-vrouw met een transitieverleden. dat past toch?
janine2363

Bericht door janine2363 »

Nick schreef: 01 feb 2018, 13:19 Wat mij persoonlijk betreft : Succes als cis-vrouw als trans-zijnde vrouw .
Een reactie waaruit voor mij lijkt te blijken dat je LiliFee misschien niet helemaal begrepen hebt ?
Anon20180311

Dan ben ik , Mona Lisa van over de Jordaan.

Grtz Nick :lol: