Nieuwe chat! Zie dit topic.

Preek | op youtube

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Preek | op youtube

Bericht door Alice »



http://politiek.tpo.nl/2018/02/04/pvda- ... homofobie/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Preek | op youtube

Bericht door Fay »

Nick schreef: 04 feb 2018, 10:58
Benjamin schreef: 03 feb 2018, 21:51 Wie is deze domme baardaap? Wat een vreselijke kwezelarij. En dat daar het woord ¨preek¨ voor wordt misbruikt, vind ik als gelovig rooms-katholiek óók verschrikkelijk.
Hoi Benjamin,

Eentje uit de oerknal, die geloven dat we van apen komen en de aap nog uithangt ook !.

Grtz Nick ;)
Wait, wut? komen we niet van de apen? sinds when?

Fee
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20180311 »

Fay schreef: 04 feb 2018, 12:59
Nick schreef: 04 feb 2018, 10:58
Benjamin schreef: 03 feb 2018, 21:51 Wie is deze domme baardaap? Wat een vreselijke kwezelarij. En dat daar het woord ¨preek¨ voor wordt misbruikt, vind ik als gelovig rooms-katholiek óók verschrikkelijk.
Hoi Benjamin,

Eentje uit de oerknal, die geloven dat we van apen komen en de aap nog uithangt ook !.

Grtz Nick ;)
Wait, wut? komen we niet van de apen? sinds when?

Fee

Hihi, Fee,

Een ander mss, maar ikke :D niet.

Grtz Nick ( Mss, van mars ;) ).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Preek | op youtube

Bericht door Fay »

Alice schreef: 04 feb 2018, 12:24

http://politiek.tpo.nl/2018/02/04/pvda- ... homofobie/

Moest ik zelf enorm lachen , weet je wat het is, men maakt in dat programma alles belachelijk, spot overal me, ook henzelf, en dat neutraliseert



Fee
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Preek | op youtube

Bericht door Fay »

Nick schreef: 04 feb 2018, 13:30
Fay schreef: 04 feb 2018, 12:59
Nick schreef: 04 feb 2018, 10:58

Hoi Benjamin,

Eentje uit de oerknal, die geloven dat we van apen komen en de aap nog uithangt ook !.

Grtz Nick ;)
Wait, wut? komen we niet van de apen? sinds when?

Fee

Hihi, Fee,

Een ander mss, maar ikke :D niet.

Grtz Nick ( Mss, van mars ;) ).
Jeetje waar dan vandaan??? nogal een openbaring zo op de zondag

explanation pls

Fee
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Preek | op youtube

Bericht door Amy »

Fay schreef: 04 feb 2018, 14:02
Nick schreef: 04 feb 2018, 13:30

Hihi, Fee,

Een ander mss, maar ikke :D niet.

Grtz Nick ( Mss, van mars ;) ).
Jeetje waar dan vandaan??? nogal een openbaring zo op de zondag

explanation pls

Fee
Ik ben wel benieuwd wat met voor een onzin hij daar op gaat reageren.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Preek | op youtube

Bericht door Sara »

Om het positief te benaderen: ik vond deze video in ieder geval intrigerender dan 'René van der Gijp in een slechte pruik'. Blijkbaar denken de mensen van Voetbal Inside dat 'man in pruik' nog steeds een grap op zich is, of, in hun woorden, 'satire om over na te denken'. Van voetbal heb ik geen verstand en ik kijk geen VI dus ik weet niet in hoeverre dit programma op dat vlak relevant is, maar over deze sociale kwestie vond ik ze net zo relevant als je zatte oom op een slechte verjaardag.

Wat betreft De Preek: wij kunnen Bo van Spilbeeck met zijn allen wel begrijpen, maar anderen kunnen dat klaarblijkelijk niet. Dat is deels zeker onwil van hun kant, maar je kunt je ook afvragen in hoeverre wij ons verhaal wel goed vertellen. Je hoort niemand zeggen dat Bo is geboren met de genen en geslachtskenmerken van een vrouw en derhalve moet worden gezien als vrouw. Dat iemand gezien wil worden als vrouw ondanks haar lichaam en achtergrond is denk ik het hele punt van transgender zijn.
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Preek | op youtube

Bericht door JustMe »

Mischien begrijp ik je redenatie niet goed, maar ik denk niet dat de uitleg het probleem is als je dat bedoeld.

Bo van Spalbeek heeft toch publiekelijk uitgelegd waarom ze nu als vrouw door het leven gaat. En als iemand het dan nog niet begrijpt, dan is er voldoende informatie beschikbaar om er meer over te leren.

Je hebt nou eenmaal mensen die het eigenlijk niet interesseert en dit soort filmpjes maken omdat ze zo aandacht krijgen (VI) en je hebt mensen die dit doen omdat we niet passen in hun bekrompen wereldbeeld. In beide gevallen maakt het niet uit hoe goed je het uitlegt.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Preek | op youtube

Bericht door Fay »

Vi is al zo plat dat het niet uitmaakt waar men de draak mee steekt, elke fatsoensnorm is allang verdwenen in dat programma inclusief het fatsoen over henzelf, zelfspot, en daarom is het imo ook niet schadelijk, het is gewoon dezelfde soort flauwekul als altijd en nu toevallig ff iets met transgender, volgende week met de buurvrouw van ene Froger

Kwalijker lijken mij de directe negatieve reacties op iemands coming out, ik schat de gemiddelde mens anno 2018 niet hoog in, ipv het te veroordelen is het een kleine moeite het simpelweg te accepteren, ook al begrijp je iets niet, ik begrijp ook wel eens iets niet , dat is geen reden een ander daar dan op aan te spreken,tenzij uit interesse, en dat gebeurd tegenwoordig nog maar zelden


De moderne mens men is een soort blaatvee geworden, iedereen vind datie overal wat op te zeggen mag hebben, kwetsend of niet, er wordt niet eens meer bij stilgestaan, als de mening maar geventileerd mag worden,platforms als bijv facebook dragen daar aan bij uiteraard

Wat had Bo anders kunnen doen, niks ,ze heeft zich geout en daarmee zou de kous af moeten zijn,het is haar niet aan te rekenen dat het zon heisa is geworden

Fay
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Preek | op youtube

Bericht door Sara »

Wat betreft deze individuele gevallen zal je helemaal gelijk hebben. Het ging me inderdaad niet om wat Bo van Spilbeeck heeft gezegd, maar om wat deze meneer vertelt in zijn filmpje. Ik weet niet in hoeverre hij reageert op wat Bo van Spilbeeck allemaal heeft gezegd, ik heb niet de hele documentaire over haar bekeken.

Ik denk dat er in het algemeen nog steeds ruimte is voor een beter verhaal vanuit de transwereld, eentje die niet de definities van man en vrouw van deze meneer ontkracht, maar aanvult met onze ideeën erover. Misschien dat Bo dat wel gedaan heeft hoor, dan heb ik
dat gemist en heb ik destemeer respect voor haar.