Nieuwe chat! Zie dit topic.

Preek | op youtube

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Preek | op youtube

Bericht door JustMe »

Ik zie het punt van Derksen niet met die uitspraak en ik kan mij ook geen enkel moment herinneren dat hij het nieuws heeft gehaald met een goed punt. Als hij dat een keer wel zou hebben dan zou dat op zich al nieuwswaardig zou zijn.

Hij heeft dit echt niet gedaan uit verzet tegen die hypocriete mannen en vrouwen in talkshows. Hij doet al jaren hetzelfde truukje omdat het op de sentimenten van zijn fan’s inspeelt. Beledigingen zijn het enige wat er uit zijn muil komt (zelfde geldt voor zijn blaat partner en professionele lachzak van der Gijp) en kennelijk is dat genoeg om zijn publiek te blijven trekken. Hij komt er ook altijd mee weg, dus wat houdt hem tegen?

En mocht het onverhoopt een keer wel echt ploffen :pray: dan gaan hij en z’n maatje lekker rentenieren. Het programma liep sowieso al op zijn eind. Niks dappers aan, best hypocriet dat hij wat anders beweerd.

Hij schuift trouwens zelf maar al te graag aan tafel bij die talkshows en impliceert dus zelf dat hij ook hypocriet is. Zou hij dan toch enige zelf kennis hebben? ...Ijdele hoop waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Preek | op youtube

Bericht door Emma1981 »

Als deze wereld aan een ding niks te kort heeft dan zijn het wel witte cis mannen van middelbare leeftijd die ronduit in programma's, youtube, radio en podcasts vertellen hoe ze zo belemmerd worden in hun vrijheid van spreken en hoe ze helemaal niks meer mogen zeggen tegenwoordig.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20180311 »

Emma1981 schreef: 05 feb 2018, 00:52 Als deze wereld aan een ding niks te kort heeft dan zijn het wel witte cis mannen van middelbare leeftijd die ronduit in programma's, youtube, radio en podcasts vertellen hoe ze zo belemmerd worden in hun vrijheid van spreken en hoe ze helemaal niks meer mogen zeggen tegenwoordig.
Jammer genoeg, niet alleen aan witte cis mannen van middelbare leeftijd.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20190501 »

Wanneer ik op bezoek ben bij familie in NL zie ik soms een fragmentje van het brood en spelen schouwspel genaamd VI.

Dan zonder ik me even af en kijk op YouTube enkele Hitchslaps. Dat verzoent me dan weer even met het verschijnsel "hetero cisman in de media" (de auto correct maakte hier "Bosman" van. Hoe toepasselijk.)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Preek | op youtube

Bericht door Citizen Erased »

Maarja, zal je nou echt lekkerder in je mand stappen wanneer je enkel nog goed kunt doen door uit te sterven, lid te worden van de LHBTIQIA+++++-gemeenschap of openlijk het feminisme belijden? Geef die witte hetero-cis mannen ook eens een break zeg.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20190501 »

Citizen Erased schreef: 05 feb 2018, 16:32 Maarja, zal je nou echt lekkerder in je mand stappen wanneer je enkel nog goed kunt doen door uit te sterven, lid te worden van de LHBTIQIA+++++-gemeenschap of openlijk het feminisme belijden? Geef die witte hetero-cis mannen ook eens een break zeg.
:-)

Ik heb zelf niet zo'n hoge pet op van homo sapiens sapiens, maar tegelijkertijd leg ik de lat niet bijzonder hoog en bovendien voor iedereen gelijk.
Je mag wmb met zowat alles en iedereen lachen,en ik heb een broertje dood aan doorgeschoten politieke correctheid.
De grens/lat ligt voor mij bij intellectuele luiheid en platvloersheid.

Ik had het overigens niet over witte hetero cis-mannen, wel over niet-kleurspecifieke hetero cismannen in de media. Daarvan zijn er wel erg veel die met zwier onder mijn hoogstpersoonlijke lat door lopen.

Beschuldig me maar van confirmation bias.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Preek | op youtube

Bericht door Jannet V »

Hier dan nog maar even mijn kijk op die...

Opweg

Onbegrip, heel veel onbegrip. Humor mag, satire mag ook maar als een stel volwassen kerels de draak gaan steken met een coming-out, dan zijn ze in mijn ogen aan het pesten. Volwassen mannen, ze hebben allen kinderen die, mocht het al spelen, nooit meer uit de kast gaan komen.
Bij iemand die er achter is gekomen dat het lichaam niet klop bij het gevoel, is de eerste gedachte, wat zullen mijn ouders, familie, vrienden, buren, klasgenoten, sportvrienden en de rest van de wereld er wel niet van denken.
Wat was er gebeurt als de moeder van dat buurgenootje 55 jaar geleden niet als een tornado het huis was uitgestoven en mij verbaal de nek had omgedraaid? Kinderen zijn gevoelig, gevoelige kinderen nog meer en gevoelige kinderen met een probleem... Laten we even nadenken voordat we beslissen dat alle satire leuk is en moet kunnen. Kinderen, pubers en jong volwassenen kijken mee! En pikken alles op wat betrekking heeft op hen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Preek | op youtube

Bericht door Fay »

En als er iets zo flexibel is zijn het wel kinderen, die verkrampte reacties altijd van volwassenen, die kunnen nog veel leren van kinderen

Fee - ligt er niet wakker van, kan het je aanraden
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20180311 »

Pablo Picasso:

" Alle kinderen zijn kustenaars, maar als....................... de moeilijkheid er een te blijven !"

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20180311 »

Citizen Erased schreef: 05 feb 2018, 16:32 Maarja, zal je nou echt lekkerder in je mand stappen wanneer je enkel nog goed kunt doen door uit te sterven, lid te worden van de LHBTIQIA+++++-gemeenschap of openlijk het feminisme belijden? Geef die witte hetero-cis mannen ook eens een break zeg.
Kregen of hadden ze deze al niet eerder ? Wanneer krijgen wij eens een break ?

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .