Nieuwe chat! Zie dit topic.

Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Anon20180501 »

Het is vanwege de laatste regel dat ik me niet ongerust ben gaan maken over jou, Eva. :)

Vooral voor ons, (maar heus niet alleen) de op hogere leeftijd tot besef komende transgenders beleven soms een spijtgevoel dat we niet alles uit het leven hebben kunnen halen wat het in potentie te bieden heeft maar wijs is denk ik om dat spijtgevoel wel te relativeren en niet te laten escaleren tot een pijnlijk en neerslachtig weemoedig gevoel naar vroeger en denken dat je dat allemaal nog wel kan inhalen. Aan niets, maar dan ook aan niets behalve je persoonlijkheid en karakter (je voorkomen en uiterlijk doen er maar deels toe) kan je je vasthouden om dat uit het leven te halen waar je je wel en gelukkig bij voelt.
Omgekeerd zou het niet wijs zijn om jezelf te spiegelen aan een ouder exemplaar van jezelf want je hebt als een jonger model nog een lange toekomst voor je waarin de natuurlijke vergankelijkheid wat betreft de vitaliteit en ouderdomsverschijnselen nog niet heeft toegeslagen en de kansen om dat uit het leven te kunnen halen wat je voor jezelf nastreeft nog volop aan wezig zijn. Bovendien, je persoonlijkheid en karakter zijn uniek, in de zin dat wat je tegenstaat aan een ander onmogelijk overeen kan komen met je eigen persoonlijkheid en karakter. (er van uitgaande dat je niet hypocriet bent)

(dag-)droom je niet ongelukkig.

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door jacqueline »

Bovendien, je persoonlijkheid en karakter zijn uniek, in de zin dat wat je tegenstaat aan een ander onmogelijk overeen kan komen met je eigen persoonlijkheid en karakter. (er van uitgaande dat je niet hypocriet bent)
Daar is in de psychologie juist het tegendeel bewezen! Dat wat ons tegenstaat aan een ander is juist DATGENE wat we bij onszelf niet willen zien! Het verhaal van de splinter en de balk.....
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Anon20180501 »

Dat je wat je tegenstaat aan een ander niet wil zien bij jezelf wil niet altijd zeggen dat je zelf ook hetzelfde onuitstaanbare karakter en persoonlijkheid hebt, Jacqueline.
Vandaar dat ik hypocrisie aanhaalde, dat is precies wat jij omschrijft.

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Paul »

Mee eens Eva!
Het zou zoveel makkelijker zijn als wij allemaal daar geen last van hadden :P

@Mark: ik snap wel dat je niet zou willen ruilen met het lichaam van een kerel van 40 als je zelf 20 bent. Ik daarentegen zou de andersom ruil wel willen doen :P (Ben net 38 geworden, en dan ruilen met iemand van 20!) Mwoh, zeg geen nee! Maar ik mag anderzijds niet klagen; geen rimpels, nergens uitgezakt, geen grijs haar en nog steeds elke keer weer meer dan 10 tot 15 jaar jonger geschat :)
Sorry, was even offtopic!

En niet zo over opwinden Mark. Wat Eva zei; geschreven tekst kan anders over komen dat gesproken tekst.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Laurens2 »

Paul schreef:Mee eens Eva!
Het zou zoveel makkelijker zijn als wij allemaal daar geen last van hadden :P

@Mark: ik snap wel dat je niet zou willen ruilen met het lichaam van een kerel van 40 als je zelf 20 bent. Ik daarentegen zou de andersom ruil wel willen doen :P (Ben net 38 geworden, en dan ruilen met iemand van 20!) Mwoh, zeg geen nee! Maar ik mag anderzijds niet klagen; geen rimpels, nergens uitgezakt, geen grijs haar en nog steeds elke keer weer meer dan 10 tot 15 jaar jonger geschat :)
Sorry, was even offtopic!

En niet zo over opwinden Mark. Wat Eva zei; geschreven tekst kan anders over komen dat gesproken tekst.
Daarom zei ik ook een beetje van ik zou het meestal niet willen, maar als ik zo'n avond er erg mee zit zou ik er alles voor op willen geven. Zelfs mijn leeftijd. Maar dat kan toch allemaal niet dus waar maak ik me dan zorgen over.

En ja, op zo'n forum zijn dingen makkelijker gezegd. Dat merk ik bij mezelf. In het echt ben ik een echte softie, ik zou eerder in tranen uitspringen als iemand me kwetst dan dat ik er tegenin ga :P Niet echt mannelijk, maar misschien komt het door al die vrouwelijke hormonen :roll:
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Paul »

:D Ik snap m helemaal Mark! Er zijn ook dagen bij mij dagen bij dat ik de gemiddelde kerel zo uit zijn velletje wil halen en dat vel zelf aan wil trekken :P
Hopelijk wordt je snel wat sterker! Ik kan er ook niet tegen om gekwetst te worden hoor - dan vertoon ik ook niet altijd standaard mannelijk gedrag!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Weten wat je bent, omdat je weet wat je niet bent!

Bericht door Barbarella »

In het kader snellereactie.

Paul, Het is vrouwelijk noch mannelijk om er niet tegen te kunnen om gekwetst te worden. en welk gedrag je ook vertoont als het wel gebeurt, maakt niet uit. het is menselijk.

Levendula
Na mij de zondvloed!