Een vraagje voor de dames die ook hun srs hebben gehad: ik heb nu bijna drie maanden geleden mijn operatie gehad,maar moet nog elke dag maandverband dragen,vanwege afscheiding. Een geel/bruinige streep in mijn maandverband wat een beetje zoetig ruikt.een maandje geleden heb ik een extra controle gehad op mijn verzoek,omdat ik me zorgen maakte. Toen is er wat weefsel aangestipt met zilvernitraat en daarna werd het steeds beter en ging het dilateren ook soepeler,wat daarvoor nogal stroef ging.de afscheiding was bijna over.langzaamaan is de afscheiding weer teruggekeerd en het dilateren ook weer stroever.is dit normaal na bijna drie maanden ?
In elk geval volgende week de reguliere controle. Overigens,is 136pmol een goede waarde voor mijn oestrogeen?als ik een vraag stel online aan het behandelteam krijg ik geen reactie(dit gebeurt trouwens heel vaak)
Rikki
Afscheiding
-
Anon20190516
Afscheiding
-
Anon20190122
Re: Afscheiding
Die afscheiding is normaal en zal je ook nog wel een tijd houden.
Je gaat eerst het helingsproces zien compleet met jeuk eerst en dan pijnscheuten die ook langzaam minder gaan worden.
Wat je na het helingsproces ziet is dat de huid binnen de grote schaamlippen langzaam gaat veranderen.
De hoogte van oestrogeen moet je helemaal geen drukte meer om gaan maken.
Het enige waar je wel druk om moet maken is heb je geen opvliegers houd je die wel zal je naar een iets hoger niveau moeten of van middel moeten wisselen.
Je gaat eerst het helingsproces zien compleet met jeuk eerst en dan pijnscheuten die ook langzaam minder gaan worden.
Wat je na het helingsproces ziet is dat de huid binnen de grote schaamlippen langzaam gaat veranderen.
De hoogte van oestrogeen moet je helemaal geen drukte meer om gaan maken.
Het enige waar je wel druk om moet maken is heb je geen opvliegers houd je die wel zal je naar een iets hoger niveau moeten of van middel moeten wisselen.
-
Anon20190516
Thanx,Tanisha. Ik voel me al iets meer gerustgesteld. Die hormoonvraag is ook,omdat ik het idee heb dat er weinig meer gebeurt qua vervrouwelijking ,geen jeukende borsten meer of meer volume in mijn billen enzo. Hopelijk ga ik toch nog verandering zien in de toekomst .ik heb wel es gelezen dat de veranderingen nog 5 jaar lang door kunnen gaan...
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
...plus dat borstvorming niet zomaar van de oestrogeen komt. Daar is een progestageen voor nodig, bij de meesten in de vorm van cyproteronacetaat. Je moet je op die oestrogeenwaarden dus niet blind staren.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Anon20190516
Huh,maar cypro heb ik toch niet meer nodig?
Mijn lichaam maakt geen testosteron meer aan.
-
Anon20190501
Net zomin als het progesteron aanmaakt. That's where cypro comes in. Ersatz progesteron ahw.Rikki schreef: 07 feb 2018, 19:57 Huh,maar cypro heb ik toch niet meer nodig?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20190122
Ik zou als ik jou was er even iets beter in gaan duiken je lichaam maakt wel degelijk testosteron en progesteron aan!
-
Benjamin
Jup, als je gezonde bijnieren hebt, heb je ook testosteron.
Groetjes,
Ben
- Wil genderprettig leren te zijn. -
Ben
- Wil genderprettig leren te zijn. -
-
Anon20190209
Hai Rikki, de afscheiding die jij beschrijft is echt normaal, dat wordt vanzelf steeds minder en minder tot dat er een moment komt dat het helemaal verdwijnt. Nu zitten er ook nog oplosbare hechtingen in de vaginadiepte die het lichaam zelf opruimt, waarschijnlijk zal je ook na het dilateren zien dat er zo nu en dan nog wat kleine stukjes oplosbaar hechtings materiaal mee naar buitenkomt volkomen normaal. De flora qua goede bacteriën wordt ook steeds beter, dus wil je het advies geven om het niet te gaan spoelen inwendig met allerlei commerciële vaginale douches, en ook niet uitwendig te wassen met zeep. Ik spoelde in het begin de vaginadiepte met gewoon water de rest doet je lichaam zelf. Geef het de tijd komt allemaal goed!! En ben blij voor je dat je zo tevreden bent. Geniet er lekker van. Groetjes Cher.
En je bijnieren maken inderdaad wat testosteron aan, is volkomen normaal dat doet elk lichaam en estradiol wordt weer omgezet in progesteron zials ik het heb begrepen, heb je geen androcur voor nodig!!
En je bijnieren maken inderdaad wat testosteron aan, is volkomen normaal dat doet elk lichaam en estradiol wordt weer omgezet in progesteron zials ik het heb begrepen, heb je geen androcur voor nodig!!
-
Anon20190501
Klein beetje ja.tanisha schreef: 07 feb 2018, 20:19Ik zou als ik jou was er even iets beter in gaan duiken je lichaam maakt wel degelijk testosteron en progesteron aan!
Progesteron sowieso niet voldoende voor tuttar.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)