Preek | op youtube

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Preek | op youtube

Bericht door Fay »

De draak steken met iets of iemand of een groep, dat is wat hier is gebeurd en val wat mij betreft onder de vrijheid je menig te uiten

Ik beperk me tot het filmpje van van der gijp

Ik geloof werkelijk niet dat na het zien van en filmpje als dat van Rene van der Gijp ook maar iemand denkt, ik blijf maar in de kast, gijp geeft het zelf al aan, mensen zijn toch niet achterlijk, zien toch wel het verschil tussen satire en ernst of niet

Jouw conclusie en de mijne, zijn overigens beide niet te staven

Met kweek eens een dikkere huid bedoel,ik niet alleen mbt tot de groep transgenders waar ik zelf ook toe behoor, ik zie ene tendens in nederland dat tegenwoordig alles meteen onder de loep wordt gelegd, er moet meteen rekening gehouden worden met jan en alleman zonder ook maar na te gaan of jan en alleman nu werkelijk een probleem heeft met bepaalde uitspraken die door wie dan ook gedaan worden

In dit geval heb ik er hartelijk om moeren lachen omdat het de absurditeit voorbij gaat, ik het programma ken,een voetbalprogramma for gods sake, men maakt alles belachelijk inclusief zichzelf,

Het is elke keer wat anders en media vliegen er bovenop om het uit te vergroten, geen positieve tendens, maar dat krijg je vanzelf in zon klein landje met inmiddels 17 miljoen inwoners, zet 20 kippen op een vierkante meter en je krijgt ook hommeles

kweek idd eens een dikker huidje,wat zoiets betekent als , maak je weerbaar, zorg dat je sterk bent, en neem vooral niet alles te serieus

Fee
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20180311 »

Fay schreef: 08 feb 2018, 00:07 De draak steken met iets of iemand of een groep, dat is wat hier is gebeurd en val wat mij betreft onder de vrijheid je menig te uiten

Ik beperk me tot het filmpje van van der gijp

Ik geloof werkelijk niet dat na het zien van en filmpje als dat van Rene van der Gijp ook maar iemand denkt, ik blijf maar in de kast, gijp geeft het zelf al aan, mensen zijn toch niet achterlijk, zien toch wel het verschil tussen satire en ernst of niet

Jouw conclusie en de mijne, zijn overigens beide niet te staven

Met kweek eens een dikkere huid bedoel,ik niet alleen mbt tot de groep transgenders waar ik zelf ook toe behoor, ik zie ene tendens in nederland dat tegenwoordig alles meteen onder de loep wordt gelegd, er moet meteen rekening gehouden worden met jan en alleman zonder ook maar na te gaan of jan en alleman nu werkelijk een probleem heeft met bepaalde uitspraken die door wie dan ook gedaan worden

In dit geval heb ik er hartelijk om moeren lachen omdat het de absurditeit voorbij gaat, ik het programma ken,een voetbalprogramma for gods sake, men maakt alles belachelijk inclusief zichzelf,

Het is elke keer wat anders en media vliegen er bovenop om het uit te vergroten, geen positieve tendens, maar dat krijg je vanzelf in zon klein landje met inmiddels 17 miljoen inwoners, zet 20 kippen op een vierkante meter en je krijgt ook hommeles

kweek idd eens een dikker huidje,wat zoiets betekent als , maak je weerbaar, zorg dat je sterk bent, en neem vooral niet alles te serieus

Fee
Mss, maar ik ben een mens geen olifant ( dikhuid). En sorry, deze kan je ook melden i.v.m. pesten, gaat totaal niet op ! Maak je weerbaar ? Zwijgen of zwijg ? Wees sterk ? Of laat ze doen ?

Grtz Nick ( ik liet al eerder kennen, ik ben geen afstammeling van de aap of de olifant. Maar van de schepping en de mogelijkheid tot evolutie der mensheid en mens-zijde. Of :shock: toch mss voor bepaalde mensen van mars ?).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20190122 »

Vroeger was er een man in Duitsland...... Dat verhaal kennen we nu al te goed.....
Maar zo kunnen dingen gaan uitlopen als je alles maar toelaat deze satire is schadelijk voor een kwetsbare groep en zoiets hoort gewoon niet meer in deze tijd.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Preek | op youtube

Bericht door janine2363 »

Fay schreef: 08 feb 2018, 00:07 Ik geloof werkelijk niet dat na het zien van en filmpje als dat van Rene van der Gijp ook maar iemand denkt, ik blijf maar in de kast, gijp geeft het zelf al aan, mensen zijn toch niet achterlijk, zien toch wel het verschil tussen satire en ernst of niet
Als we enkel (als volwassenen) naar onszelf kijken, miischien. Voor jongeren en kinderen, denk het niet.

Mijn kinderen moeten nu leren dat hun papa een vrouw is. Hun wereld valt om en zij zijn kwetsbaar. Neem zo'n filmpje en
laat een ander kind daar op school "grapjes" over maken om dat dat kind het verschil -niet- ziet.

Wie doet dit pijn ? Mij ? Nee, Mijn kinderen ? Best veel. Best heel erg veel als je er een beetje over nadenkt

Maar trans-typisch, wij kijken naar onszelf en zijn de mensen om ons heen licht vergeten
Fay schreef: 08 feb 2018, 00:07 De draak steken met iets of iemand of een groep, dat is wat hier is gebeurd en val wat mij betreft onder de vrijheid je menig te uiten
Dit is ongegeneerd en ongeinformeerd belachelijk maken en dat is zeker niet normaal. Dat heeft ook niets met vrijheid van meningsuitting
te maken, want over een mening is nagedacht. Uit de eracties van v/d Gijp kan je merken dat hij -niets- begrijpt. Niet wat hij gedaan heeft,
niet de reacties die hij krijgt. Hij is "verontwaardigd" en "verongelijkt", zoals empathieloze mensen zouden reageren en "verstandig" iemand
zou denken. "Hmmm, zoveel reacties, heb ik iets niet helemaal goed ingeschat misschien, laat ik er nog eens over nadenken"

Janine
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Preek | op youtube

Bericht door Citizen Erased »

tanisha schreef: 08 feb 2018, 13:42 Vroeger was er een man in Duitsland...... Dat verhaal kennen we nu al te goed.....
Maar zo kunnen dingen gaan uitlopen als je alles maar toelaat deze satire is schadelijk voor een kwetsbare groep en zoiets hoort gewoon niet meer in deze tijd.

Zo :mrgreen: Dat ging even heel snel.
Je kunt veel over Adolf zeggen, maar ik heb 'm helaas nog nooit betrapt op een schijtlollige opmerking of misplaatste grap. Dat zou de scherpe randjes er wel een beetje af halen.

Mocht je toch paralellen met het nazisme willen trekken dan zou ik me eerder zorgen maken over het feit dat diverse (politieke) partijen een TV-program willen censureren (liefst van de buis halen) omdat ze zich niet kunnen vinden in de inhoud. Terwijl we toch in een land leven met knoppen op de afstandsbediening en een vermeende vrijheid van meningsuiting. Kennelijk zijn bepaalde meningen wenselijker dan anderen en mag je als brave burger zelf geen afweging maken.. dan is het wel oppassen geblazen, ja.
Het idee dat je op deze manier tolerantie kunt afdwingen is trouwens ook wel discutabel.

Als je uit het hoekje wil komen waar de klappen vallen, moet je wel bereid zijn om uit het hoekje te willen komen waar de klappen vallen.
Die bereidheid zie ik lang niet altijd. TNN had ook een transman kunnen afvaardigen aan VI die daar was gaan zitten om slap te ouwehoeren over voetbal en zijdelings nog een schuine grap over z'n kut had gemaakt, ipv een brandbrief te sturen over hoe fout ze wel niet zitten. Dan blijkt in ene dat wij ook tegen een stootje kunnen en geen speciale behandeling behoeven, dat maakt menselijk. Laat die *foob-kaart gewoon eens op zak.
Een cisgender wordt ook niet overal met tromgeroffel begroet. Big deal. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je gevoelens.

In the mean time: leg eens een ei, waar hebben we het over. In de kast blijven vanwege een grap van Gijp? Leg dat eens uit in landen waar je nog een doodstraf kan oplopen door trans te zijn.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Preek | op youtube

Bericht door janine2363 »

Citizen Erased schreef: 08 feb 2018, 16:15 In the mean time: leg eens een ei, waar hebben we het over. In de kast blijven vanwege een grap van Gijp?
Maar daar gaat het niet om, dit is net zo kortzichtig als dat vd Gijp denkt een "grapje" te kunnen maken.

Transgenders zelf maar ook de mensen rond hen, familie en kinderen zijn gewoon meer kwetsbaar. Dus er is een jarenlange
effort om trans-zijn aan de wereld uit te leggen, dat het normaal is en dat wij normale mensen zijn. Als elk tweede bericht
op dit forum iets laat zien van de pijn dat dat duidelijk niet zo is, dan durf ik wel te stellen dat dat "grapje" best wel veel
schade aanricht, want het is geen grap, het is belachelijk maken.

Mijzelf doet dat niks, maar laat ik nu een niet alleen aan mijzelf denken. Natuurlijk zal dit anderen onbehoorlijk kwetsen
was dat "grapje" dat waard ? Is dit representatief zoals we met elkaar met humor en respect om willen gaan ? Is het enkel
een spel van "to hit and hit back" (https://www.youtube.com/watch?v=PZS3uDu8jy8) Ik hoop het niet, niet mijn wereld.

Janine
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Preek | op youtube

Bericht door Anon20190122 »

Je wil hier dus eigenlijk mee zeggen dat het acceptabel is om niet geaccepteerd te worden want dit soort dingen beginnen klein.
De gelijkenis is dat onze Duitse meneer ook klein begon en dat laat donders goed zien waar stemming makerij tot kan gaan leiden!
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Preek | op youtube

Bericht door Sara »

De wet van Godwin steekt zijn kop weer op zie ik. Betekent dit dat het onderwerp nu op slot kan?

Het is de jammer dat de focus zo ligt op René van der Gijp. OK, hij levert een bijdrage aan het idee dat een 'man in een jurk' inherent grappig is en dat is tot op zekere hoogte wel schadelijk. Wat ik veel erger en schadelijker vind, is wat Johan Derksen allemaal zegt over transgenders in het algemeen en Bo van Spilbeeck in het bijzonder. 'Renate' zou je nog kunnen zien als een hele slechte grap, maar wat Johan Derksen zegt is letterlijk een uiting van onbegrip en disrespect.

Nu vind ik niet dat de Nederlandse overheid zich hiermee moet bemoeien hoor, maar ik had het zeker begrepen als RTL geen platform meer had willen zijn voor het tentoonspreiden van dit soort ideeën of de sponsoren dit niet meer hadden willen ondersteunen. Goed, het is weer anders gelopen.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Preek | op youtube

Bericht door Benjamin »

Maar momentje, voordat dit topic op slot gaat. Dat Johan een eikel is was toch al bekend? Daar wordt de man voor betaald. En dit soort uitspraken zijn ook echt niet nieuw.

Afbeelding

Negen van de tien keer hoor je er niemand over, nu piept heel Nederland amechtig in koor dat het een schande is. Nú zit iedereen er bovenop omdat, weet ik veel? Transgender een dingetje is geworden, en Bo in de media is? Het daarmee op een persoon gericht is? Idk. Hij doet dit soort dingen al jaren in ieder geval. Ik ben het uit pure nood gaan zien als een soort rare performance art/geavanceerde humor. Anders krijg ik derksendysforie.
Citizen Erased schreef: 08 feb 2018, 16:15 Filmpje Frans de Kat
Ah, Johan in zijn dikke periode. Altijd bizar om terug te zien.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Preek | op youtube

Bericht door Sara »

Het is in die zin inderdaad niet verrassend dat het voor deze heren weer met een sisser afloopt. Ik ben niet verbaasd over dat Johan Derksen een eikel is, wel over dat dit dan niet eens een keer ‘de druppel’ is voor mensen die hem op tv houden. Ik snap niet wat ze op dit moment nog te verliezen hebben.
Plaats reactie