Nieuwe chat! Zie dit topic.

Het Atelier

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het Atelier

Bericht door Anon20180311 »

Elke84 schreef: 08 feb 2018, 09:38 Dat is mijn vrees, dat goedkoper papier te veel gaat vervormen. Dom dat ik niet aan Canson gedacht heb, mijn schetsblokken zijn er ook van. Zijn goed genoeg naar wat ik lees, zeker voor de prijs.

@Nick, normaal heeft Action idd aquarelverf, wou ik eerst vermijden gezien de slechte reviews maar voor de belachelijke prijs (12 tubetjes voor 1,69 las ik in een (niet zo recente) review) kan ik het proberen, zullen nog wel hun nut hebben als de pigmentatie echt tegenvalt, en een beter setje kan er dan gerust wel nog vanaf, zo cheap ben ik nu ook weer niet :) Ze staan niet op de site momenteel, zal eens gaan kijken binnenkort.

Bedankt voor de tips!
Hoi Elke,

Ik ben nu druk bezig, maar kom zeker straks hier nog op terug : Papier kun je en prepareer je het best voor het aquarellen, tegen het opkrullen. Vlakken of plaatsen die je wit wil houden of niet wil zien inkleuren, kun je gewoon met een stompje witte kaars inwrijven en volledig verf vrij houden.

Grtz Nick ;) ( veel aquarel plezier, straks als ik wat meer tijd heb, nog wat papier tips).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Het Atelier

Bericht door Benjamin »

Bedenk wel dat niet alle blokjes van Canson gelijk zijn. Ik teken bv. op Croquis- en Dessin-serie meestal, en daar heb je met aquarelleren niks aan. Zo heb je ook de schoolblokken, waarvan niet alle soorten geschikt zijn voor wat jij wilt. Het Academy-blok zou wel moeten kunnen volgens de site van Canson, dus dan zit je goed. En ze zijn niet duur: link. De rest van de schoolblokken kun je niet gebruiken met natte kledder. Verder zouden deze blokken geschikt zijn voor aquarel: http://nl.canson.com/aquarel. Ik denk dat deze voor jou ook wel goed zou zijn. Iets duurder dan het schoolblok en wel echt aquarelpapier.

PS: ik zie net op een rondslingerende kassabon: paletjes bij de Action 35 cent. Dus echt bijna niks.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het Atelier

Bericht door Anon20180311 »

Nick schreef: 08 feb 2018, 10:53
Elke84 schreef: 08 feb 2018, 09:38 Dat is mijn vrees, dat goedkoper papier te veel gaat vervormen. Dom dat ik niet aan Canson gedacht heb, mijn schetsblokken zijn er ook van. Zijn goed genoeg naar wat ik lees, zeker voor de prijs.

@Nick, normaal heeft Action idd aquarelverf, wou ik eerst vermijden gezien de slechte reviews maar voor de belachelijke prijs (12 tubetjes voor 1,69 las ik in een (niet zo recente) review) kan ik het proberen, zullen nog wel hun nut hebben als de pigmentatie echt tegenvalt, en een beter setje kan er dan gerust wel nog vanaf, zo cheap ben ik nu ook weer niet :) Ze staan niet op de site momenteel, zal eens gaan kijken binnenkort.

Bedankt voor de tips!
Hoi Elke,

Ik ben nu druk bezig, maar kom zeker straks hier nog op terug : Papier kun je en prepareer je het best voor het aquarellen, tegen het opkrullen. Vlakken of plaatsen die je wit wil houden of niet wil zien inkleuren, kun je gewoon met een stompje witte kaars inwrijven en volledig verf vrij houden.

Grtz Nick ;) ( veel aquarel plezier, straks als ik wat meer tijd heb, nog wat papier tips).
En sorry, voor de snel-schilders, deze is een truc. Alles staat er reeds op in was ( portret, landschap, enz,......). Al gooi je er als totale leek een emmer verf tegen. Het reeds voor bewerkte doek zal laten zien, wat er reeds onzichtbaar opstaat in was ( kaarsvet) en dat zal hoe dan ook steeds tevoorschijn komen. Deze is een truc der weten, maar niet der kunnen.

Grtz Nick :o
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: Het Atelier

Bericht door Elke84 »

Goeiemorgen,

Nick, bedankt voor de tips, en altijd welkom, maar ik heb me vooraf natuurlijk wel al wat zitten 'verdiepen' in de werking van het aquarellen, de basis is er dus al, ik ben nog zo lui niet :)

Benjamin, sorry dat ik het zo verwarrend geschreven heb maar ik doelde gewoon op de Canson XL aquarelblokken (die uit je laatste link dus), 't is niet dat ik van plan was om mijn schetsboeken te gebruiken, al wist ik ook niet dat er nog andere bruikbaar zijn dat geen specifiek aquarelpapier is. Canson hebben ze hier altijd in de Ava, ik ga eens kijken wat ze daar kosten en wat ze nog hebben.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Het Atelier

Bericht door Benjamin »

Sinds lange tijd weer de gelegenheid gehad om vrij werk te maken. Een kinderportretje in gewoon potlood. Ik vond het zo´n guitig manneke. Het papier ziet er wat gerimpeld uit omdat hij net uit de koker kwam.

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -