Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat had je willen weten voor testo

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Ender »

Nate_0 schreef: 04 mar 2018, 21:21
Ender schreef: 04 mar 2018, 20:51 wat ik helemaal niet had verwacht is de kennelijke "clash" tussen testo en vrouwelijk-hormoon wanneer de cyclus normaalgezegd op zijn hoogst zou zijn.. ik word dan enorm prikkelbaar, moe, kan niks hebben enz. dacht eerst dat dat iets van wennen was maar het komt toch maandelijks rond dezelfde tijd terug :?
Dit idd! Dat is wat ik PMS noem! En ook met dezelfde klachten + depressieve gevoelens die normaal min of meer weg zijn.

Wat Aaron omschrijft herken ik trouwens ook.
het rare is (als het raar is?) is dat ik pre-T niet echt last had van dat soort emotionele dingen tijdens "die tijd". ik werd eerder letterlijk ziek. vandaar ook onverwacht, denk ik.
Jer158 schreef: 04 mar 2018, 21:22 De testolul / bottom growth: door testo kan de clitoris gaan groeien.
ik ben nu 6 maanden aan T en heb echt 0% groei :lol: had het gelukkig ook niet verwacht
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Anon20190712 »

Dat de standaard dosis niet altijd de juiste is en het lang kan duren eer je de juiste dosis hebt gevonden.

Dat je niet ‘opeens’ niet meer misgenderd wordt, maar dat dat langzaamaan afneemt.
Op 2 jaar testo bijvoorbeeld ben ik nog een aantal keer misgenderd, maar 98% van de tijd niet.

Je hebt niks te zeggen over de veranderingen. Lijkt een open deur, toch zijn een wat patchy baard, glorieus rughaar en inhammen niet waar ik tevoren aan dacht.

Je ogen kunnen er flink van achteruit gaan. In 1 jaar van -1.25 naar -2.5
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Anon20180311 »

Wat ik niet wist,

Dat de meeste veranderingen komen na je buikoperatie en dat je na vele jaren testo gebruik nog steeds kleine veranderingen merkt.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Nate_0 »

Ik weet niet of dat raar is, Robin! Het schopt toch je hormoonhuishouding redelijk over de kop.

En ik wist niet dat je ogen slechter kunnen worden van testo... oh boy.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Anon20180311 »

Deze wist ik ook niet.

Mijn zus draagt een bril, ik ook, mijn broers niet ?

Nu tot daar,
Nick schreef: 05 mar 2018, 22:19 Wat ik niet wist,

Dat de meeste veranderingen komen na je buikoperatie en dat je na vele jaren testo gebruik nog steeds kleine veranderingen merkt.

Grtz Nick ;)
Correctie,

Voor mij persoonlijk grote veranderingen.
O.a. der mannelijke vrijheid,

Na vele jaren testo gebruik ( Meer dan 20j),

Lang haar of kort haar : Het maakt niet uit, iedereen ziet me als man.
72 kg of 62 kg, het maakt niet uit, iedereen ziet me als man.
Met baard en snor of er zonder, het maakt niet uit, iedereen ziet me als man.
Neutrale kledij of mannen kledij, het maakt niet uit, iedereen ziet me als man.

Grtz Nick :D
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Frank »

Dat testosteron bij borderline kan tegenzitten (is mij voor gewaarschuwd, in ieder geval), maar ook gigantisch mee kan helpen om symptomen te verminderen. Na 3 maanden is mijn humeur rechtgetrokken en ik zit meestal in een beter humeur dan van te voren (met veel minder ergernissen aan anderen en mezelf). Enige tijd dat ik echt last heb van stemmingswisselingen, verlatingsangst, depressiviteit of woede-uitbarstingen is in de PMS tijd.
Sam.s
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2019, 14:49
Gender: Man

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Sam.s »

Dat je lichaam veranderd, maar dat je jezelf in je hoofd vaak als de "oude" jij ziet. Vooral met mijn stem en gezicht is het zo. Na 14 maanden heb ik er nog steeds last van. Maar weet dat het vooral in je hoofd zit!
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Maximus1991 »

Ik had vooraf noooit bedacht dat ik zoooo blij ging worden van lichaamsbeharing (anywhere dus) Dit was totaal niet 1 van mijn doelen wat ik per se wilde bereiken, maar nu vind ik het een hele mooie bijkomstigheid, zelfs als ze blondrossig blijven op mn gezicht(btw dezelfde kleur als mn halfbroer, best grappig) al spot ik steeds meer zwarte overal tussendoor, heb ook al meer borsthaar dan mn broer al zijn die over t algemeen ook nog blond...

Ik ben 30 Oktober 2018 begonnen, met kerst zag familie al wat verschil in mijn gezicht en hoorden het aan mijn lach dat mn stem al lager was, Ik had overigens bijna geen stem op dat punt, maar sinds kerst krijg ik geen volume meer uit mn keel. Eerst kon ik keihard meeschreeuwen (zingen kon ik nooit, ja vals, dus schreeuwen), maar nu klink ik dan als een zieke haan die probeert te kukelen en vervolgens hap ik naar lucht omdat ik mij erin verslik xD Zit te denken aan logopedie ofzo, ik praatte altijd al binnensmonds en dan nu met dat ik ook geen volume kan produceren vraagt misschien ff wat training

Oh en dat groeien down there vind ik ook niet zo reusachtig, niet dat ik daar per se op zat te wachten, maar was leuk geweest (ik heb niets tot weinig dysforie over dat) dat is echt opgehyped door de bekendere transmannen online..

En ik ben superblij dat ik na het lezen/bekijken van diverse ervaringen worldwide heb besloten er neutraal in te stappen en t over me heen te laten komen zoals t komt. Ik let er ook verder nauwelijks op.. Maar t zijn mn lieve buurtjes of mn familie die opmerkingen maken met ''he dat is veranderd!'' en dan ik: oh, echt joh? ohja denk dat je gelijk hebt haha

Puisten zijn btw echt irritant, heb er opzich niet veel, maar ze zijn niet fijn. en ja wist dat ze konden komen, mijn broer heeft heeel lang onder gezeten, vergeleken met hem moet ik niet zeuren (hoop wel dat t korter duurt haha)
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Nate_0 »

Maximus1991 schreef: 08 jul 2019, 00:59 Ik ben 30 Oktober 2018 begonnen, met kerst zag familie al wat verschil in mijn gezicht en hoorden het aan mijn lach dat mn stem al lager was, Ik had overigens bijna geen stem op dat punt, maar sinds kerst krijg ik geen volume meer uit mn keel. Eerst kon ik keihard meeschreeuwen (zingen kon ik nooit, ja vals, dus schreeuwen), maar nu klink ik dan als een zieke haan die probeert te kukelen en vervolgens hap ik naar lucht omdat ik mij erin verslik xD Zit te denken aan logopedie ofzo, ik praatte altijd al binnensmonds en dan nu met dat ik ook geen volume kan produceren vraagt misschien ff wat training
Ik heb het idee dat het vrij normaal is om een tijdje minder volume e.d. te kunnen produceren. Bij mij begint dat nu weer een beetje terug te komen, zangtechnieken willen ook nog wel eens helpen om je stembanden te trainen maar als het echt een issue is dan is logopedie idd niet een verkeerd idee (zeker omdat je de boel niet wilt overwerken).
meerdere zakken met zaagsel
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door schizo »

Mijn meta is 5cm. Heb ergens gelezen dat tussen de 4-6cm 'normaal" is. Ik kan niet staand plassen. Maar dat vind ik niet erg. Seksueel functioneert ie goed. Dan is ie een stuk groter en breder maar geen idee hoeveel cm. Ik ben tevreden zo.