Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Victoria
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 apr 2018, 00:20
Gender: Vrouw
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Victoria »

dat is een niet leuke verhaal maar in een nutshell na een aantal bedreiging en een aantal keer dat er mensen voor mijn neus stonden, ben ik beschermend naar mijn privé gegevens, maar misschien ooit.

MVG
Katasumy
Voor heen Katasumy nu onder mijn echter naam Victoria
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Goose »

Dat van die pakketjes ga ik binnenkort ook maar eens proberen... Ik heb een lijstje, maar een naam blijft toch wel steeds terugkomen. Die wil ik dus een paar keer gaan gebruiken om te kijken hoe het voelt.

Mijn huidige naam is Sanne, maar Sander voelt niet goed. Mijn ouders zouden voor mij als jongen Remco hebben gekozen, maar ook dat is echt geen optie. Ik kwam laatst de naam Daan tegen, en daar had ik wel echt een JAAA gevoel bij, maar ik ben gewoon een enorme twijfelaar :roll:

@Katasumy: Wat naar, zulke ervaringen. Mensen zouden wat meer naar zichzelf moeten kijken in plaats van naar anderen.
Daan
Victoria
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 apr 2018, 00:20
Gender: Vrouw
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Victoria »

Dat is wat ik had met de naam die ik in mijn verhalen gebruikte toen het gevoel van ja dat is het, toen ik het gebruikte voelde het prefect.

@goose precies wat je zegt maar helaas kan niet iedereen dat.
Voor heen Katasumy nu onder mijn echter naam Victoria
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Anon20190122 »

Sorry maar bedreigingen maken mij de pis niet meer lauw ik heb jaren lang als internationaal chauffeuse gewerkt en reed meestal met diefstal gevoelige goederen ik heb dus wel het één en ander meegemaakt.
Victoria
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 apr 2018, 00:20
Gender: Vrouw
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Victoria »

@tanisha begrijpbaar.
Maar ik denk dat we een beetje off-topic gaan hier.
Voor heen Katasumy nu onder mijn echter naam Victoria
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Anon20190122 »

Dat zijn ze hier wel gewend hoor! :lol:
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia
Contacteer:

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Aileen »

Als kind/tiener had ik altijd iets met de naam Aimee, maar toen een vriendin van mij uit de kast kwam drie jaar terug en zich Amy ging noemen (wat ik altijd een veels te lieve variant vond - ik associeer die spelling altijd met een lief, klein meisje) ben ik bij Aileen uitgekomen. Niet in de minste plaats omdat ik in Schotland heb gewoond, veel plezier heb gehad in die bergen en op die eilanden daar, en nog steeds met veel plezier daar rondloop :-)

Mijn tweede voornaam (in mijn papieren) is Bijbels, en laat ik nu net een hartgrondige hekel hebben aan al die patriarchale nonsens uit het Midden-Oosten, en ik beschouw het niet als mijn cultuur, of iets waar ik maar de minste waarde aan hecht. Marzanna is de Slavische/Baltische godin van de winter, en historisch gezien neemt ze een vergelijkbare plaats in in het Baltische- en Slavische pantheon als Cailleach Bhéara in het Keltische pantheon of Skadhi in het Germaanse pantheon. (Of Kali in het Hindoepantheon, voor een verder weg maar bekender voorbeeld) - godinnen van creatie en vernieuwing, al dan niet door het laten sterven van het oude. Grappig detail is dat Marzanna, Cailleach Bhéara en Skadhi alle drie min of meer dezelfde godin zijn met dezelfde achtergrond. In de Christelijke mythologie kun je lang zoeken naar dergelijke sterke vrouwen...

Overigens ben ik volstrekt antitheist, maar ik vind de Europese mythologieen gewoon mooier en waardevoller.

Vandaar dus Aileen Marzanna. Liefst zou ik mijn achternaam nog laten veranderen tot "van Nijmegen" maar dat zal wel moeilijk gaan.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Simon »

Aileen schreef: 14 mei 2018, 19:22 Als kind/tiener had ik altijd iets met de naam Aimee, maar toen een vriendin van mij uit de kast kwam drie jaar terug en zich Amy ging noemen (wat ik altijd een veels te lieve variant vond - ik associeer die spelling altijd met een lief, klein meisje) ben ik bij Aileen uitgekomen. Niet in de minste plaats omdat ik in Schotland heb gewoond, veel plezier heb gehad in die bergen en op die eilanden daar, en nog steeds met veel plezier daar rondloop :-)

Mijn tweede voornaam (in mijn papieren) is Bijbels, en laat ik nu net een hartgrondige hekel hebben aan al die patriarchale nonsens uit het Midden-Oosten, en ik beschouw het niet als mijn cultuur, of iets waar ik maar de minste waarde aan hecht. Marzanna is de Slavische/Baltische godin van de winter, en historisch gezien neemt ze een vergelijkbare plaats in in het Baltische- en Slavische pantheon als Cailleach Bhéara in het Keltische pantheon of Skadhi in het Germaanse pantheon. (Of Kali in het Hindoepantheon, voor een verder weg maar bekender voorbeeld) - godinnen van creatie en vernieuwing, al dan niet door het laten sterven van het oude. Grappig detail is dat Marzanna, Cailleach Bhéara en Skadhi alle drie min of meer dezelfde godin zijn met dezelfde achtergrond. In de Christelijke mythologie kun je lang zoeken naar dergelijke sterke vrouwen...

Overigens ben ik volstrekt antitheist, maar ik vind de Europese mythologieen gewoon mooier en waardevoller.

Vandaar dus Aileen Marzanna. Liefst zou ik mijn achternaam nog laten veranderen tot "van Nijmegen" maar dat zal wel moeilijk gaan.
In sterke Bijbelse vrouwen begin ik de laatste tijd steeds meer geïnteresseerd te raken, dus ik kan zo een paar dames noemen. Lydia, bijvoorbeeld. Ongetrouwde vrouw uit het NT die Paulus voor een paar nachtjes claimde omdat ze zin had in gezelschap en iemand die ze vol kon proppen met lekker eten. Niet omdat dat de plicht van een vrouw was - wat het wel was in die tijd, maar zij had er lak aan - maar gewoon omdat ze er zin in had.
Ik kan hier nog wel even over doorgaan, maar aangezien ik dan waarschijnlijk een beetje langdradig word doe ik dat maar even niet.

Samengevat: zoek je een vrouwelijke vervanging voor een Bijbelse naam maar wil je toch de naam van een sterke dame aannemen, laat je dan niet tegenhouden door het merendeel van de vrouwen in de Bijbel die toch verre van bad ass ladies zijn; genoeg dames op wiens naam je met recht trots kunt zijn.
Groetjes,

Simon
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Gwenda »

Voor mij is het belangrijk mijn voorletters te behouden. Ik kom uit een katholiek gezin en heb daar zelf niet veel mee. Als ik mijn namen zou omzetten naar een vrouwelijke versie zou ik Truus of Truusje gaan heten. Die naam past helemaal niet bij mij. (Of wel ... de discussie is te voeren). Ik heb altijd al iets met de naam Gwendolyn gehad en na wat gepuzzel en praten met mensen om me heen heb ik Gwenda gekozen. En heb ik mijn andere voorletters ook aangepast op een zelfde manier.
Zo is het Gwendolyne Josephine Jacqueline Leontine geworden.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Hoe hebben jullie een nieuwe naam gekozen?

Bericht door Marica »

Ik heb van mijn vrouw een babynamenboek gekregen. Ik heb daar een shortlist uit gemaakt.
# Sacha :hbeat:
# Saske :hbeat:
# Janis :hbeat: Joplin, ik ben muziekgek en deze dame is mijn voorbeeld, al ben ik veel ouder dan zij ooit geworden is.
# Jorja :hbeat: Ja die ja uit NCIS Jorja Fox
# Marja ( handig met bankpasjes) Ik heet Marco en dat als vrouweijke variant.
Het is Sacha geworden. Ook omdat ik toch nieuwe pasjes nodig ga hebben omdat ik van 3 namen naar 1 ga.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie