Voor even terug naar je oude ik.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Afgelopen vrijdag ben ik gaan solliciteren bij een firma die mensen opleid tot chauffeur op bus en vrachtwagen met baangarantie. Daar heb ik mij als man gepresenteerd, omdat wanneer ik aangenomen wordt, een ID moet tonen. Zolang daar nog geen Vrouw opstaat moet ik dat als man doen.

Mijn vrouw merkte wel op dat ik veel botter en harder werd in mijn taalgebruik, iets wat ze al 3 maanden niet meer had meegemaakt. :think:

Daar schrok ik zo van dat mijn kop meteen op hol sloeg en dat duurde tot in de avond. Na een hazeslaapje was dat gevoel gelukkig weg. Maar ik werd even op de feiten gedrukt dat het serious shit is die dysforie. Mijn vrouw heeft liever de vrouw versie om haar heen. Ik ben daar blij om.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Elin
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2018, 19:55
Gender: Anders

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Elin »

Hoe gaat het nu met jullie?
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

In afwachting van nieuws over mijn opleiding tot vrachtwagenchauffeuse.

Maar als ik denk aan man zijn dan krijg ik al last van een onbehagen gevoel.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Phlox »

Ik had onlangs een sollicitatie (als vrouw) in blouse, rok, panty en op sandalen. Gewoon bij jezelf blijven. Het wordt gewaardeerd, zolang je maar overtuigend bent in de rol die je aanneemt.
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Eveliene »

Ik kreeg tijdens een beoordelingsgesprek te horen dat een aantal collega's in het begin niet blij waren dat er een transgender kwam werken. De collega's wisten niet hoe ze hier mee om moesten gaan en waren bang dat er klachten zouden komen als ze niet uiterst voorzichtig in hun bewoording zouden zijn.
Mijn leidinggevende was dan ook zeer tevreden over mijn houding en openheid over mijn eigen persoontje.

Steeds meer werkgevers staan positief tegenover transgenders, we zijn minder vaak ziek dan collega's omdat we het gevoel hebben dat we het uiterste moeten geven om aan het werk te mogen blijven.

Wat ook heel erg meewerkt is dat je je operatie en herstel achter de rug hebt, die ziektewet kosten wil een werkgever zeker bij nieuw personeel niet dragen.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Phlox »

Ik zou zeggen dat het ziektewet percentage minder is, omdat wij in ons leven een hoger geluksniveau halen. Mijn collega's zijn er super relaxed in. Ze hebben mij zien veranderen de afgelopen jaren en zijn er langzaam in mee gegroeid. Waar ik sta is nog maar het begin, maar sociaal wordt ik in ieder geval alvast geaccepteerd.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Eveliene schreef: 14 jun 2018, 13:12 Ik kreeg tijdens een beoordelingsgesprek te horen dat een aantal collega's in het begin niet blij waren dat er een transgender kwam werken. De collega's wisten niet hoe ze hier mee om moesten gaan en waren bang dat er klachten zouden komen als ze niet uiterst voorzichtig in hun bewoording zouden zijn.
Mijn leidinggevende was dan ook zeer tevreden over mijn houding en openheid over mijn eigen persoontje.

Steeds meer werkgevers staan positief tegenover transgenders, we zijn minder vaak ziek dan collega's omdat we het gevoel hebben dat we het uiterste moeten geven om aan het werk te mogen blijven.

Wat ook heel erg meewerkt is dat je je operatie en herstel achter de rug hebt, die ziektewet kosten wil een werkgever zeker bij nieuw personeel niet dragen.
Daar zit het hem nu net in. Ik zit voor mijzelf al in de RLE, maar sta nog aan het begin van een 2,5 maanden durende wachtlijst van Stepwork voor de diagnostiche fase, en dan de hele riedel die nog volgt. Ik kan pas echt als vrouw gaan werken en genieten, zodra ik een ander paspoort en rijbewijs heb met mijn foto als vrouw erop.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Anon20210626 »

Dat veranderd echt niets hoor , het is gewoon een stapje en echt niets meer . Je moet het echt zelf doen en die papiertjes helpen NIETS.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Mijn plan is als volgt ; Zodra ik de mogelijkheid heb om mijn naam aan te passen betaal ik de partij terug waaraan ik nog geld voor het C rijbewijs schuldig ben. Dan ben ik niet meer gebonden en kan ik gaan solliciteren als chauffeur, en als vrouw.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Phlox »

Het had natuurlijk een uitgelezen kans geweest om gewoon als Sacha naar het sollicitatiegesprek te gaan. In het T-circuit heb ik vaker gehoord dat transseksuelen als chauffeuse werkzaam zijn. Het maakt denk ik ook niet veel uit wie je bent, als je je vracht maar veilig, op tijd en op de juiste locatie aflevert. Als je dat kan doen in de persoon waar jij gelukkig van wordt, bevorderd dat alleen maar je productiviteit. Dat op je ID niet staat dat je een vrouw bent, zal men wel begrijpen toch? Als men aan mij vraagt wat mijn geslacht is zeg ik dat ik als man geboren ben.
Plaats reactie