Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door AmbjØrg »

Voor de buiten wereld kleed ik mij nog als jongen ( althans wat er op lijkt t'is meer neutraal ).
Ben thuis volledig out en kleed me daar al volledig als vrouw.
Maar wil graag 24/7 gaan hoe kan je de switch het beste aanpakken en op wat voor moment kan je dat het beste doen?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door Anon20190508 »

Sowieso raad ik aan stapje voor stapje. Er zijn mensen die echt de volledige ommekeer in 1 keer gedaan hebben, maar ik denk zelf dat het het beste is om het beetje bij beetje te switchen, dan kan je omgeving er ook aan wennen en zul je mensen minder snel op hun (te lange) tenen trappen.
Maar: doe waar jij je goed bij voelt! Uiteindelijk gaat het om wat goed voelt voor JOU, en niet om wat je buurman vind! :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door Annet »

Het moet goed voor jou voelen, maar ik vind in één keer om krijg je ook geen twijfel bij mensen. Dit is mijn ervaring. Anders denken sommigen van wat wil die nou vrouw of man zijn. En roep je zonder dat je wil nog meer aandacht op je zelf

Annet
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door AmbjØrg »

Straks krijgen wij weer de overgang van zomer naar winter kleding, zal dit ook een geschikte aanleiding kunnen zijn om dan tevens de overgang van heren naar dames kleding te gaan maken?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door Anon20190508 »

Tuurlijk, als jij daar gelukkig van word!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door Gwenda »

Dat is zeker een goed moment. Je kunt ook kiezen om niet meteen alle dingen naar buiten aan te doen. Ik bedoel daarmee neutralere shirts die minder vrouwelijk zijn (voor zover je die hebt). Een aantal dingen zijn unisex dan valt t niet op.

Mensen kijken toch niet goed. Ze zullen het alleen zien als ze bewust goed kijken. Daar kun je mooi gebruik van maken.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door Marica »

Gwenda schreef: 16 aug 2018, 10:15 Dat is zeker een goed moment. Je kunt ook kiezen om niet meteen alle dingen naar buiten aan te doen. Ik bedoel daarmee neutralere shirts die minder vrouwelijk zijn (voor zover je die hebt). Een aantal dingen zijn unisex dan valt t niet op.

Mensen kijken toch niet goed. Ze zullen het alleen zien als ze bewust goed kijken. Daar kun je mooi gebruik van maken.
Dat is het gewoon, mensen kijken maar oppervlakkig en gaan vooral door met hun eigen ding doen. Pas er tijd is om rond te kijken bijv in de bus of trein of op het perron dat kan het zijn dat je bekeken wordt. Maar worden wij niet allemaal bekeken? Ook cismensen worden bekeken. Is dat erg? Nee, we doen het tenslotte zelf ook.

Aan de TS , doe gewoon waar jij je lekker bij voelt. Hoe en wat je aantrekt is voor een ieder anders. Ik ben op een gegeven moment gewoon met een jurk naar buiten gegaan. Daarna nog een tijdje met een rok gelopen, en sinds 4 februari uit de kast en vandaar uit met mijn vrouw als een vrouw in opleiding.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door Marica »

Nu dus volledig gekleed en opgemaakt aan elke dag beginnen en ook de straat op naar de supermarkt, gewoon alles doen wat er gedaan moet worden.

Zwarte bh met cup D protheses, roze shirtje, grijze unisex rok van Skirtcraft.com en blauwe denim All Stars met roze bloemen
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door AmbjØrg »

Dank voor jullie reacktie’s

Om ff een voorbeeld te nemen, ik heb toch een nieuwe winterjas nodig en ambieer om een mooie ( nep ) bontjas aan te schaffen en te gaan dragen of zou zo iets te direct zijn en te opzichtig zijn ?
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Wanneer volledig kleden als het gewenste geslacht?

Bericht door Marica »

AmbjØrg schreef: 16 aug 2018, 11:07 Dank voor jullie reacktie’s

Om ff een voorbeeld te nemen, ik heb toch een nieuwe winterjas nodig en ambieer om een mooie ( nep ) bontjas aan te schaffen en te gaan dragen of zou zo iets te direct zijn en te opzichtig zijn ?
Bont is erg fout en nepbont te opzichtig denk ik.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie