Dieuwertje schreef: ↑11 jan 2018, 13:11
Kan het mij wat schelen. Nee hoor, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zo gelukkig geweest ben.
Maar helemaal snappen?
Ik ben oprecht blij voor je, want dat is de manier, er valt niks te snappen, uit te leggen, justificeren, te bewijzen of een naam te geven.
Of zelfs "zeker te zijn" van hoe je het zou noemen wie je bent. Ik denk dat het enige goede antwoord is "Ik ben ik"
Ik vind het fijn dat je dit schrijft, want laatst kwam ik ook iemand anders tegen, die negen of zo jaar na haar fysieke transitie nog
voelde dat ze moest roepen: "Ik ben VROUW !!!" (met hoofdletters en uitroep tekens) alsof dat enig belang zou hebben. En dat
de hele buiten wereld haar zo MOEST !!! zien, alsof je kan bepalen wat de buitenwereld ziet, die heeft zo zijn eigen mening.
En het nodig vond om haar leven te spliten in een voor en een na, alsof de voor nooit bestaan zou mogen hebben en met fake
herinneringen als in total recall ingevuld zou moeten worden. Maar hoe kan dat als je maar een mens, een persoon bent met
een leven dat een continuïteit is, ook al zit dat oh zo belangrijke moment erin waar je je realiseert wie je -echt- bent en er kies
daarnaar te leven en je daarnaar, indien nodig, te transformeren.
Ik dacht van: "Arm mens, je bent nog altijd in transitie en je weet dit niet eens van jezelf en het zal ook nooit ophouden"
Bij jou denk ik: "Schoon mens, wat ben ik blij voor je dat je je geluk hebt gevonden"