Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe zie ik eruit als vrouw?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Mareijn »

Hey allemaal, mijn eerste berichtje op dit forum en een stap die ik al heel lang wil maken!

Al sinds ik me kan herinneren (ik ben nu 33) voel ik me meer vrouw dan man, kleed ik me als meisje, heb ik geen interesse in mannendingen, enz. De vraag of ik meer vrouw ben dan man is nog een stapje te ver maar ik wil dit graag ontdekken. Ik kleed me thuis vrouwelijk, niet in latex/leer/hoge hakken, maar casual meidenkleren. Ik heb intussen meer vrouwenkleren in mijn kast dan mannenkleren :lol: maar het voelt niet 'af '.

Heeft iemand tips hoe ik me vrouwelijker kan voelen? Is er een plek waar ik heen kan gaan om erachter te komen wat leuk staat en hoe ik me goed voel? En zijn hier mensen die dit herkennen en al verder zijn? Ik voel me (nog) een beetje alleen hierin, en ik hoop een beetje op weg te kunnen zonder zelf helemaal het wiel uit te vinden :hug2:
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Anon20190508 »

Makeup! Benen scheren! Nagels lakken! Je kan een cursus voor makeup volgen ook, weet dat een aantal dames van het forum dit ook gedaan hebben met leuk resultaat!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door MichelleB »

Halllooooo

Er gaat niemand verbaasd zijn over wat ik nu zeg, maar probeer eens wat met make-up? Haal wat basis dingetjes bij Kruidvat, en kladderen maar.
Dat gaat in het begin hopeloos fout, maar dat hoort erbij. Je kan ook niet met 0 ervaring meteen een Rembrandt schilderen ;)

Qua kleding gaat het eigenlijk ook altijd wel geld kosten. Je kan natuurlijk een willekeurige kledingwinkel binnenlopen en van alles gaan passen.
Maar wat ik zelf heb gedaan (waaay back in het begin uit geldnood, nu omdat het ook heel voordelig is), ga lekker naar een kringloop.
Daar vind je ook een hoop, en dat is wat minder druk. Voor een paar euro heb je al wat uiteenlopende dingen en kan je gaan uitproberen :)
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Sara »

Wil je je vrouwelijker 'voelen' of er vrouwelijker uitzien?

Als het gaat om het laatste, dan heb je natuurlijk algemene stylisten die je kunnen ondersteunen met stijl, kledingkeuze, etc. Deze zullen niet altijd ervaring hebben met de uitdagingen waar sommige transgenderpersonen mee kampen. Aan de andere kant heb je ook make-over-services specifiek voor MTF's, maar die gaan niet altijd op zoek naar jouw stijl. Een keer een make-over laten doen is natuurlijk wel een manier om wat basiskennis op te doen. Vervolgens is het vooral een kwestie van veel doen en oefenen.

Ik denk dat het ook helpt om wat vrienden/contacten te zoeken die soms een beetje als spiegel kunnen dienen.
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Freedom »

Je zou je eens kunnen laten opmaken in een winkel zoals de Douglas, dan leer je goed hoe je jezelf mooi kan opmaken en wat bij je past. Het zou spannend kunnen zijn om dit te doen, in dat geval kan je misschien iemand mee nemen! :)
Er schijnt ook een plek te zijn waar je een make-over en/of make-up tips kan krijgen voor MtF's en anderen die dit willen leren. :)
Zoiets bedoel ik:
http://transgendermakeover.nl
http://briez.nl/transgender/
https://www.travisage.nl/index.htm

Ik heb deze sites vluchtig doorgekeken maar die bovenste twee zien er sowieso erg professioneel uit. Mocht je ook denken aan borstprotheses of speciaal ondergoed wat ongewenste dingen wegwerkt, zoek dan Danaë in Amsterdam eens op. :) Daar moet je wel een afspraak voor maken, het is geen echte winkel maar een atelier.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Marica »

Ik heb een workshop make up gedaan samen met mijn vrouw die er ook nog wat van op stak, bij een beautysalon in Alphen aan den Rijn genaamd Mooi Zo.
http://www.mooi-zo.nl/
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Jess Lipstick
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 okt 2018, 04:06
Gender: Trans MtF

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Jess Lipstick »

Ik voel me altijd op en top vrouwelijk dankzij nepnagels en super glad geschoren benen en armen (in love with the nails♡)
Als je denkt dat je het allemaal wel hebt meegemaakt wil je als "man" zijnde als vrouw ontwaken :|
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Mirthe_s »

Ik heb hier leuke ervaringen opgedaan
https://www.translifestyle.nl/
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

Freedom schreef: 17 sep 2018, 17:57
http://briez.nl/transgender/
65 Euro voor een uurtje make-up tips?? Nee, dankje.

Ik spreek voor mezelf natuurlijk, maar ik ben al lang genezen van de make-up stres. Ik ben er in de eerste instantie ook niet goed in, maar het is ook lang niet altijd nodig. Wat ik altijd "preek" naar transvrouwen die net beginnen is om je niet blind te staren op de make-up, hoge hakken etc. Het zijn allemaal "extra" dingen, net zoals een baard een man misschien iets meer een mannelijk uitstraling kan geven. Niemand zou zeggen dat je zonder baard geen echte man bent, en hetzelfde geld voor vrouwen zonder make-up; het is fijn als je het goed kan, maar staar je er niet blind op. Naar mijn ervaring is make-up iets dat vrouwen (cis en transgender) ook nog eens ontzettend paranoia kan maken, waarbij sommige mensen die ik ken zich zelfs een uur lang moeten opmaken alleen om even snel naar de supermarkt om de hoek te gaan. Zo'n obsessie zou ik mensen niet gunnen, al helemaal niet naast de genderdysforie.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Marica »

Wolfy_girl schreef: 04 nov 2018, 01:00
Freedom schreef: 17 sep 2018, 17:57
http://briez.nl/transgender/
65 Euro voor een uurtje make-up tips?? Nee, dankje.

Ik spreek voor mezelf natuurlijk, maar ik ben al lang genezen van de make-up stres. Ik ben er in de eerste instantie ook niet goed in, maar het is ook lang niet altijd nodig. Wat ik altijd "preek" naar transvrouwen die net beginnen is om je niet blind te staren op de make-up, hoge hakken etc. Het zijn allemaal "extra" dingen, net zoals een baard een man misschien iets meer een mannelijk uitstraling kan geven. Niemand zou zeggen dat je zonder baard geen echte man bent, en hetzelfde geld voor vrouwen zonder make-up; het is fijn als je het goed kan, maar staar je er niet blind op. Naar mijn ervaring is make-up iets dat vrouwen (cis en transgender) ook nog eens ontzettend paranoia kan maken, waarbij sommige mensen die ik ken zich zelfs een uur lang moeten opmaken alleen om even snel naar de supermarkt om de hoek te gaan. Zo'n obsessie zou ik mensen niet gunnen, al helemaal niet naast de genderdysforie.
Ik maak mij dagelijks op. Maar de mate waarmee varieert. Zo kan ik tevreden zijn met alleen eyeliner en wat oogsschaduw, anders komt er mascara bij en soms lipstick/gloss.
Wil ik echt uitpakken dan komt de anti redness eerst, dan foundation en vol matte powder en roze blush op de koontjes, Goud op de neus en kin, alleen een toefje, niet te veel en dan eyeliner en the whole shambam.
Dit alles wel geleerd tijdens een make up workshop. Tijd varieert van 3 minuten tot 15 minuten, want handig in make upppen ben ik ondertussen wel.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)