Ervaringen met het UMCG?

Jasper

Re: Ervaringen met het UMCG?

Bericht door Jasper »

Even wat anders. Stopt Weymar-Schultz ermee? Dat vind ik balen! Aaansluitend een andere vraag aan de mensen die al langere tijd klaar zijn met de transitie. Moeten jullie ook nog elke 2 jaar komen voor controle? Ik dus wel, maar ik hoorde laatst van een andere man dat hij helemaal niet meer terug hoeft te komen. Er wordt bij mij ook elke 6 jaar een botscan gemaakt. Hoe is dat bij jullie geregeld? Voor de duidelijkheid, ik kom bij het UMCG.
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Uiteraard ben ik zelf niet lang genoeg in het proces om er uit eigen ervaring antwoord op te geven, maar wat ik heb opgepikt bij de voorlichtingsavond van de VU is het bij de VU in elk geval wel standaard om na transitie nog terug te komen om te kijken of het nog steeds goed gaat, maar of het nu elk jaar was of dat er langer tussen zat, weet ik niet meer. En ook bij de VU zou, in elk geval voor de FtM's, ook om de zoveel jaar een botscan gemaakt worden.
Jake

Bericht door Jake »

Jasper, hoe weet je dat Weijmar ermee stopt? Ik moet over 6 weken weer bij hem langs en heb hier niets over gehoord o.o
Jasper

Bericht door Jasper »

Dat heb ik elders op internet gelezen en volgens mij hadden ze het er op het transmanweekend ook over. Ik zou dat erg jammer vinden, want ik vind Weymar-Schultz een erg fijne man. Ik vraag me dan ook af wie hem op gaat volgen. Volgens mij is hij erg belangrijk voor het genderteam. Maar als hij echt gaat stoppen, zal hij jou dat wel vertellen neem ik aan.
Jake

Bericht door Jake »

Er zal dan in ieder geval een nieuwe gynaecoloog in het team moeten komen. En de coördinator wordt dan Jiawan of Pascal? Als ik daartussen moet kiezen doe dan maar Pascal. Zij begrijpt je perfect, alsof ze in je hoofd kijkt.
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik had nog een vraagje over de endocrinoloog waar jullie misschien het antwoord op hebben.
Wat kan ik verwachten wat het traject daar inhoudt? Bijv hoeveel afspraken heb je met deze persoon. En mag je gelijk na de uitslag van het bloedonderzoek aan de testosteron?
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Jake

Bericht door Jake »

Als je groen licht krijgt wordt je doorgestuurd naar Weijmar Schultz. Daar krijg je een gesprek over je gezondheid en misschien een klein onderzoek (op de weegschaal, naar je hart luisteren, borstonderzoek bijv). Na dit gesprek kun je meteen door naar de prikpoli voor het bloed prikken. Na zo'n 2 weken geloof ik (weet dit niet meer zeker) kun je bellen voor de uitslag. Als alles goed is krijg je een recept en kun je meteen met testosteron beginnen.
Anthony

Bericht door Anthony »

Ik heb vandaag ook bericht gehad. Ik mag 11 December komen voor een intake. Dat is best snel ik had eigenlijk verwacht dat ik pas in het nieuwe jaar bericht zou krijgen. :D
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
Jasper

Bericht door Jasper »

Goed nieuws, Anthony!
Martijn

Bericht door Martijn »

Bedankt Juno.
Super Anthony. Ik neem de tijd ook altijd ruim, dan is het alleen maar des te leuker dat een afspraak eerder is.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan