Ik heb ook een restitutiepolis vanwege de vrije artsenkeuze en nog nooit iets hoeven voorschieten. Wel heb ik een keer ergens een Akte van Cessie getekend. Dat is een document waarin je de (niet-gecontracteerde) zorgverlener toestemming geeft om de rekening direct met de verzekering af te handelen en plechtig beloofd alles wat niet vergoed wordt zelf te betalen.Eros schreef: 22 nov 2018, 16:27Dat wist ik niet, daarom vroeg ik het dus... Ik heb altijd gewoon de basis van de basis gehad en niemand die mij uitlegt hoe het werkt. Dus.Jer158 schreef: 22 nov 2018, 16:07 Een restitutiepolis houdt niet in dat je zelf iets moet voorschieten.Ik dacht dat het betekende dat ik het eerst zelf moest betalen en dat ik het daarna pas vergoed kreeg.
Met een restitutiepolis vergoedt de verzekering 100% van het marktconforme tarief voor de betreffende zorg. Als je zorgverlener meer rekent, zou het kunnen dat je zelf moet bijleggen, maar dat is mij nog niet overkomen en ik heb geen idee hoe vaak dat voorkomt.