naar buiten treden.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: naar buiten treden.

Bericht door Eva »

Oeps... correctie!
De Keizer Karel kom jij niet in met die bak, hahaha
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka

Bericht door Venka »

EvaVanA schreef:Misschien dat we dan Aris ook persoonlijk gaan ontmoeten...?
Over een week of twee: http://www.transgendernijmegen.nl" target="_blank
Eva jij zat toch in Amersfoort of run jij ook Nijmegen erbij?
Aris

Bericht door Aris »

parkeergarage niet nee, rest zoek ik wel uit, ik ben zeker van plan om te komen, met eigen vriendin.
Spannend maar ik durf het wel aan.
:)
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Aris

Bericht door Aris »

Ten eerste, Jessy ik vind dat je een hele mooie avatar hebt !

Zo vanmorgen weer een stapje verder .
had afspraak met mijn huisarts, over diverse dingen.
had het al met mijn vriendin er over gehad, dat ik gewoon als vrouw zou gaan.
Is maar paar straten verderop maar ga toch met de auto .
Tja moet dus dit keer ruim op tijd opstaan want moet me zelf netjes aankleden en verzorgen, als ik ga werken heb ik aan 15 minuten genoeg, wassen scheren aankleden koffie en weg :P
heb er nu maar 1 uur voor uitgetrokken, had ik ook wel nodig want ben best precies in dingen, moet goed of niet gebeuren.
Alles in orde, vriendin lag nog op bed, maar zei dat ik er heel goed uit zag en best zo over straat kon, was ook wel even fijn te horen en hart bonsde wat minder hard daar door.
dus naar de auto, staat wel vlak voor de deur maar ja buren zien alles ( wij hebben hier ook van die stiekeme gluurder achter glas-gordijnen )
ach denk ik, bekijk het allemaal maar, dus eerst op mijn gemak buitenkant ramen schoon en droog gemaakt, veel condens.
in de auto en op weg, zo als ik al eerder heb verteld, ook niet echt onopvallend, ik zal ff foto bij voegen dan begrijp je wat ik bedoel .
Dus bij de huisarts voor de deur, bij de flat er naast zooi polen/bouwvakkers enz enz die klaar stonden om opgehaald te worden, gelukkig op redelijke afstand ;)
even moed verzamelen, tja met mijn auto trek je aandacht en iedereen keek dus ook ........ deed ik hier wel goed aan ? tja kan niet meer terug toch ? wegrijden ? geen optie want arts is noodzakelijk.
1-2-3 deur open, benen met pumps er uit en gewoon nonchalant naar de deur van de praktijk lopen......ik voelde de ogen in mijn rug branden.......

de wachtkamer.....turks vrouwtje, man en jongen ........ goedemorgen en ik ga zitten, iedereen zegt gewoon goedemorgen terug en blijft vol interesse in hun lectuur kijken ;) LOL raar ik voelde me ineens heel sterk !

ben meteen aan de beurt, ik ken Ton al ruim 25 jaar, weet echt alles van mij, maar hij is uiteraard heel verbaasd.
Goh zegt hij dat is wel even wennen, maar je ziet er fantastisch uit :) ( heeft hij 3x daar na nog gezegd) ik ben trots !!!
heb hem uitgelegd van hoe en wat, en waar voor ik kwam.
nou zegt hij, ben blij dat je zo naar me toe durft te komen en me er in vertrouwd.
dit is voor mij weer een klein stapje verder in de richting van het gewoon op straat durven vertonen.
Straks komt nog iemand langs die van niets weet, ik ga me niet meer van te voren verantwoorden en verklaren, dat heb ik al gedaan tegen de naaste en close vrienden, dat is voldoende, de rest laat ik op zijn beloop.
Ben benieuwd wat die zal zeggen/ reageren.

En hier moet/mag ik dus mee over straat, ik heb niets anders al vele jaren niet .
dus jullie begrijpen wel dat het woord onopvallend redelijk onbekend is bij mij ;)

Afbeelding
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Aris schreef:[ Afbeelding ]
Precies zo'n auto waar ik altijd al van heb gedroomd! :mrgreen:

Wat knap van je dat je bent gegaan om er met een dokter over te praten. En al helemaal geweldig dat je als jezelf bent gegaan!
Laat de mensen maar kijken, die doen allemaal hetzelfde omdat ze bang zijn er anders niet bij te horen.

Heeft je arts je doorverwezen naar Gent/VUmc/UMCG? Sorry als je al eerder hebt gepost dat je je daar hebt aangemeld maar ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gelezen.
Aris

Bericht door Aris »

Hoi Mark, nee heeft me niet doorverwezen, maar was ook niet speciaal daar voor bij hem, dat had andere rede.
Ik loop namelijk ook al via het Veteranen instituut bij, ehhhh... hulpverleneing zal ik maar zeggen, en dan ga het er daar over hebben, dan zit alle problematiek bij elkaar zeg maar, ik ben in leven en verleden best heel erg ingewikkeld ;)
Dus ik probeer het via daar allemaal in orde te krijgen.
Maar ja ook ik zit echt nog wel vol twijfels hoor.
Daar moet ik morgen weer heen, ga dan zeker niet als vrouw want dan moet ik half den Bosch door lopen,dat gaat me nu nog wat te ver .

De auto, tja ik rij al 25 jaar echt niets anders dan dat soort dingen :) hoort ook echt wel bij mij.
gewoon omdat ik het mooi en gaaf vind, dus niet om op te vallen.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Ok, dat had ik niet meteen eruit begrepen.
Ja je kunt het misschien in stappen doen, dus niet meteen kilometers door de stad gaan lopen. Je hoeft je ook niet meteen aan te melden, ik had begrepen dat je al op zoek was naar mensen die in dezelfde situatie zitten en om daar contact mee op te zoeken (Nijmegen). Is ook prima :)

Off topic: zelf heb ik altijd graag een Chevrolet Camaro willen hebben, sinds ik deze auto zag in het spel Gran Turismo 5 ben ik verkocht. Het was de Camaro SS 69 geloof ik. Met zo'n strepen erover 8-)
Aris

Bericht door Aris »

Is mijn 1e amerikaan geweest 69 Camaro RS Convertible, spijt dat ik die ooit weg heb gedaan :(
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dapper hoor Aris,
Irene
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Dapper mag je wel zeggen, ja. Ik herinner mijn eerste stappen als vrouw naar buiten. Aanvankelijk in gezelschap van m'n meisje, later alleen. Viel allemaal reuze mee!
Enkele jaren geleden wilde ik een afspraak maken met de huisarts. Hij bleek die dag vervangen te worden. Ik vroeg "kun je haar dan alsjeblieft vragen mij niet op te roepen als 'meneer'?" Nou, daar was de assistente heel simpel in. De M in mijn dossier was twee seconden later veranderd in een V. Verwijsbrieven refereren sedertdien dan ook altijd aan 'mevrouw'. Dat geeft rust.

Over Nijmegen? Het was voor ons het voorbeeld om indertijd T-Amersfoort op te zetten. We voelen ons er dan ook nog steeds sterk bij betrokken.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)