Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe zie ik eruit als vrouw?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

You do you. Ik probeer je nergens vanaf te praten. Ik wil alleen waarschuwen omdat ik spreek uit eigen ervaring, en niet iedereen wil die stempel van dragqueen met zich dragen. Dat is namelijk ook iets dat gigantisch veel dysforie kan opwekken, en dat kan al snel het verschil maken tussen gezien worden als transgender of als vrouw.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Marijn »

Ik heb wel eens gehoord of gelezen dat juist dat wat als de natuurlijke look gezien wordt (door mannen in ieder geval) heel veel werk is qua make-up. Een vrouw die echt geen make-up op heeft (en normaal dus die natuurlijke look) krijgt dan ineens de vraag of ze ziek is of zo.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door JesseJessie »

Marijn schreef: 05 dec 2018, 12:44 Ik heb wel eens gehoord of gelezen dat juist dat wat als de natuurlijke look gezien wordt (door mannen in ieder geval) heel veel werk is qua make-up. Een vrouw die echt geen make-up op heeft (en normaal dus die natuurlijke look) krijgt dan ineens de vraag of ze ziek is of zo.
Dat verklaard misschien waarom ik op youtube een "no makeup" tutorial tegen kwam van 20 minuten haha.
Het is natuurlijk belachelijk. Maar het standaard beeld wat mensen tegenwoordig hebben is enorm veranderd en ik denk met name door social media.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Marica »

Voor mij nu een nieuwe fase. Nu voor het eggie mijn haar geverft. Roodachtig/blond/caramelish.

Ik ben benieuwd zo na het uitspoelen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Marica »

:character-daphne: Rossig is het geworden. Helemaal mijn ding.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

JesseJessie schreef: 05 dec 2018, 14:15
Marijn schreef: 05 dec 2018, 12:44 Ik heb wel eens gehoord of gelezen dat juist dat wat als de natuurlijke look gezien wordt (door mannen in ieder geval) heel veel werk is qua make-up. Een vrouw die echt geen make-up op heeft (en normaal dus die natuurlijke look) krijgt dan ineens de vraag of ze ziek is of zo.
Dat verklaard misschien waarom ik op youtube een "no makeup" tutorial tegen kwam van 20 minuten haha.
Het is natuurlijk belachelijk. Maar het standaard beeld wat mensen tegenwoordig hebben is enorm veranderd en ik denk met name door social media.
Ik zal heel eerlijk zijn... Ik heb weinig goeie dingen te zeggen over de populaire transgenders op YouTube. En dan heb ik het over de mensen met duizenden subscribers die uiteraard veel meer een voorbeeldfunctie zullen hebben als iemand die YouTube er gewoon voor de lol bij doet. Ik kan er een heel boek over schrijven, maar laat ik het er op houden dat de meeste van die populaire videos een negatieve impact kunnen hebben op transgenders die net beginnen aan de transitie.

Overigens ben ik het niet eens dat een natuurlijke look veel make-up nodig heeft. Dat zou namelijk betekenen dat het woord "natuurlijk" misplaatst is in deze zin.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Anon20190508 »

Wolfy_girl schreef: 09 dec 2018, 00:08
Overigens ben ik het niet eens dat een natuurlijke look veel make-up nodig heeft. Dat zou namelijk betekenen dat het woord "natuurlijk" misplaatst is in deze zin.
Sja, maar helaas leven we momenteel in een wereld waarin een 'natuurlijke makeup look' enorm word geprezen, en waarin daadwerkelijk weinig makeup dragen vaak 'ben je ziek ofzo?' als reactie krijgt.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

Eros schreef: 09 dec 2018, 00:13
Wolfy_girl schreef: 09 dec 2018, 00:08
Overigens ben ik het niet eens dat een natuurlijke look veel make-up nodig heeft. Dat zou namelijk betekenen dat het woord "natuurlijk" misplaatst is in deze zin.
Sja, maar helaas leven we momenteel in een wereld waarin een 'natuurlijke makeup look' enorm word geprezen, en waarin daadwerkelijk weinig makeup dragen vaak 'ben je ziek ofzo?' als reactie krijgt.
Ik heb die reactie werkelijk nog nooit gehad en ik leef al aardig wat jaren full-time. Ik vermoed dat dit komt door het make-up beeld wat mensen al van je hebben. Als je dagelijks veel of gemiddeld veel make-up op doet, dan schept dat een beeld bij de mensen om je heen. Als je hier dan ineens van afwijkt, ja, dan gaan mensen wel raar opkijken. Dat is niet zo verwonderlijk, IMO.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Wolfy_girl »

Grappig trouwens... Ik moet hierdoor denken aan een vriendin van mij. Zij gebruikt dagelijks veel make-up, en ze vertelde mij dat zij hier simpelweg niet van af durft te wijken juist omdat ze bang is voor eventuele reacties.
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: Hoe zie ik eruit als vrouw?

Bericht door Alatàriël »

ik gebruik dagelijks eyeliner(tightline) mascara, en BB-cream. en zeer regelmatig ook contouring. laatste hangt een beetje van de dag af.
vaak vraag ik mij af wat mensen ervan vinden. want ik krijg van niemand reacties......... dan denk ik, is het ok? of is het niet ok?

en vervolgens zeg ik tegen mezelf. wat maakt het? als niemand iets zegt, dan moet je gewoon lekker je eigen ding blijven doen.
doen waar je jezelf goed bij voelt. en je eigen leven leiden.
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine