TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Danielle »

Prima dat ze iets over de zeer zeldzame spijtoptant willen laten zien, maar waarom moet er zo'n kwakzalver als A Campo bijgehaald worden? Dat is alsof je Jordan Peterson uitnodigt om te praten over vrouwenrechten. A Campo pusht conversietherapie en ziet het liefst dat iedereen met genderdysforie aan de antipsychotica gaat.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Tijgertje »

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in het verhaal. Ik spreek ondertussen al een paar jaar uit ervaring, maar ben nog nooit iemand tegengekomen die mij zielig vond btw. In zielig zit naar mijn mening ook een nogal perverse ondertoon, zoiets als een gebrek aan aandacht. Degene die in zulke termen denken, hebben het leven echt nog niet begrepen. Vraag is ook of ze het ooit wel zullen begrijpen.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Simão »

Danielle schreef: 19 dec 2018, 17:32 Prima dat ze iets over de zeer zeldzame spijtoptant willen laten zien, maar waarom moet er zo'n kwakzalver als A Campo bijgehaald worden? Dat is alsof je Jordan Peterson uitnodigt om te praten over vrouwenrechten. A Campo pusht conversietherapie en ziet het liefst dat iedereen met genderdysforie aan de antipsychotica gaat.
Misschien zetten ze hem ook wel in dat licht negatief neer?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Danielle »

Gezien de promos, aankondigingen en persberichten van bnnvara ga ik daar niet van uit.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Anon20190508 »

Ik kijk de herhaling op donderdag ochtend wel, na het werk :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door JesseJessie »

Voor mij was het een interessant stuk, aangezien spijt een grote angst van mij is. De persoon (patrick) waar het om ging (sorry als ik iemand beledig) leek mij erg slecht geinformeerd en zelf ook totaal niet zeker van zijn redenen. Hij kon er niet een noemen en ik vind het spijtig dat het voor hem zo geeindigd is.
Wat ik jammer vond, of ik heb het gemist, is dat er weinig of niet gesproken werd over discriminatie, geweld en acceptatie van geliefden en de buitenwereld. Dat lijkt mij juist een grote reden waarom mensen uberhaupt spijt krijgen. Discriminatie kaartte patrick nog aan maar hier is niet echt op in gegaan.
Ik vond het uiteindelijk meer een waarschuwing dan een informatief stuk.
Maar dat is mijn mening ;)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Emma »

Ik geloof dat het ‘in een kramp schieten’ geen kramp is geweest, achteraf.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door stella »

Ik vind het vooral jammer dat het interview met Lisa (https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/interv ... ansgenders) in de aflevering niet baar voren kwam. Dat zou wat meer balans hebben gegeven tegenover de eensgezinde psychiaters.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Sara »

Ik heb het niet gezien, dus alvast mijn excuses voor het stellen van een vraag, maar is er nou ook echt iets nieuws uit deze uitzending gekomen? Was het meer iets van ‘er bestaan transgenderpersonen met spijt’, of werd het ook echt in een breder kader geplaatst (bijvoorbeeld een gedegen onderzoek naar de omvang, betekenis en wellicht oorzaak van dit fenomeen)?
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: TV Zembla woe 19 dec - transgender met spijt

Bericht door Benjamin »

féj schreef: 19 dec 2018, 12:00 Ik vind het vervelend hoe ze dit dan weer op de tv brengen. En soms hiermee foute informatie de wereld in helpen. Vond dit stuk er wel bij passen en ik denk dat het ook bij zembla naar voren komt. We hebben het dus over ongeveer 1/2% van de mensen die een operatie ondergaan. Vrouwen en mannen. https://www.nemokennislink.nl/publicati ... sexchange/
Dat zijn alleen al bij de VU 7 tot 14 personen. Ik vind dat best een grote groep voor iets wat zo vervelend is. Ik vind het om die reden ook goed dat Zembla hier aandacht aan besteedt. Naarmate het gewoner wordt om transgender te zijn, wordt het steeds belangrijker om kritisch te zijn en te blijven. Ook als de uitkomsten van zulk onderzoek kunnen dienen als munitie, dat is bijkomende schade.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -