Incontinentie
-
Tijgertje
Incontinentie
Wat ik me afvroeg, is incontinentie een probleem na een SRS?
-
Fiona
Re: Incontinentie
Incontinentie is natuurlijk altijd een probleem. Dus ook na de SRS. En tja, als je bedoelt dat je incontinentie kan krijg na de SRS dan kan dat wel zo zijn. Kort na de operatie voel je eigenlijk niet wanneer je moet plassen of je hebt juist wel dat gevoel en je hoeft niet te plassen. Voor iedereen is dat anders. Als je daarna weer de gewone aandrang voelt dan moet je wel meteen gaan. Voor SRS kon je het nog wel even uitstellen. Maar na de SRS moet je gewoon gaan en niet te lang ophouden. Als je moet dan moet je ook. Anders kan het voorkomen dat je urine verliest. Je plasbuis is dan natuurlijk wel een stuk korter geworden. Daar moet je wel aan wennen en uitzoeken hoe lang je het werkelijk kan uitstellen. Maar stel het niet te lang uit want dan kan het gebeuren dat je het in je broek doet. Ik weet nu wel hoe lang ik kan wachten, maar soms wacht ik toch nog iets te lang. Ach, je merkt het vanzelf wel hoe het met jou gaat.
-
Tijgertje
Ja dat bedoel ik idd. a.g.v. het inkorten van je urethra kon ik me zo voorstellen dat dit probleem zich zou voordoen, maar omdat ik er nog niet iemand over gehoord had.... Bedankt voor je antwoord.
-
Anon20190122
Het werkt net wat anders na je srs je moet leren je bekkenbodemspier te gebruiken om je plas in te houden.
-
Tijgertje
Die kun je trainen door je benen uit elkaar en naar elkaar toe te bewegen toch?
-
Vera
Nu hou je ook je plas al op met je bekkenspieren, net als je ontlasting. Het is een spiergroep die als een soort mandje al je organen in je buik vasthoud. Als je hem echt aanspant kan je je anus was naar binnen trekken en de boel aan de voorkant er ook licht mee bewegen. Als je deze groep echt bewust wilt gaan trainen, doe dit dan met een goede bekken fysiotherapeut. Als dit je doel is voor komend jaar, extra fysio in je verzekeringspakket opnemen. Bekkenfysio kost al snel 49,- per consult.
Zelf heb ik er al erg veel aan gehad. Voor je srs zeker een aanrader.
Zelf ernaar ik het aandrangsgevoel sinds mijn srs wel als ietsje anders. Het voelt nu minder duidelijker iets meer als een warm gevoel. Ik herken het wel al vanaf dag 1. Echt duidelijk urine verlies heb ik mezelf nog niet op kunnen betrappen. De boel is bij mij natuurlijk nu nog volop aan het genezen en er zit nog veel zwelling. Hoe het in de toekomst wordt moet ik dus nog even afwachten... maar ik die de toekomst rooskleurig in. Incontinentie is niet iets waar ik me druk om maak.
Zelf heb ik er al erg veel aan gehad. Voor je srs zeker een aanrader.
Zelf ernaar ik het aandrangsgevoel sinds mijn srs wel als ietsje anders. Het voelt nu minder duidelijker iets meer als een warm gevoel. Ik herken het wel al vanaf dag 1. Echt duidelijk urine verlies heb ik mezelf nog niet op kunnen betrappen. De boel is bij mij natuurlijk nu nog volop aan het genezen en er zit nog veel zwelling. Hoe het in de toekomst wordt moet ik dus nog even afwachten... maar ik die de toekomst rooskleurig in. Incontinentie is niet iets waar ik me druk om maak.
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
-
Benjamin
Nee. Na je SRS kun je je bekkenbodemspieren trainen zoals cis-vrouwen. Als je tijdens het plassen je plas ophoudt, en weer laat gaan, kun je leren voelen waar je bekkenbodemspieren zitten en hoe het voelt om te spannen en ontspannen. Als vrouw zijnde na je SRS kun je het ook controleren door een dilatator, dildo, vibrator of een man zijn al dan niet stijve penis in te brengen. Als die beweegt, omhoog wipt en/of kermt en commentaar geeft, doe je het goed.Tijgertje schreef: 24 dec 2018, 13:27 Die kun je trainen door je benen uit elkaar en naar elkaar toe te bewegen toch?
Ik gebruik zelf een Android-app om oefeningen te doen, Kegel Trainer. Die maakt series oefeningen voor je waarbij je spant en (net zo belangrijk!) ontspant. Het maakt mijn orgasmes beter en intenser. Urineverlies heb ik niet.
Ik heb zelf ook baat bij het gebruik van een yoni-ei, maar dat schijnt een gevalletje pseudo-wetenschap te zijn. Het maakt mij niet uit. Wat werkt, dat werkt. Het heeft mijn relatie met mijn yoni verbeterd in ieder geval.
Voor mannen, en ik denk ook transmannen, zijn bekkenbodemspieroefeningen net zo nuttig. Mannen hebben ook bekkenbodemspieren en het oefenen ervan kan ervoor zorgen dat seks lekkerder is en (belangrijk detail) langer duurt.
Groetjes,
Ben
- Wil genderprettig leren te zijn. -
Ben
- Wil genderprettig leren te zijn. -
-
Tijgertje
Ben toch blij dat ik deze vraag even heb gesteld. Bedankt!
-
Hormoonmeisje
Rectovaginale fistula is een complicatie van +- 1% van de gevallen.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
-
Tijgertje
Oké. Goed om te weten. Niet iets om je meer zorgen over te maken dan nodig dus.