Ik hoop dat een ieder mooie dagen heeft met geliefden of anderzijds betrokkenen en dat een ieder zijn of haar dromen mogen uitkomen.
Dikke kus XXXX Tanja
Is dat niet gewoon ´De herdertjes lagen bij nachte´? Overigens is het typisch aan het ontstaan van kerstliederen, dat de herders en de stal, het hele romantische gebeuren waar je niet goed van wordt, pas later op de proppen kwamen. De vroege kerstliederen zijn heel sober en mystiek van aard, en gaan hoofdzakelijk over het wonder van menswording van God en verder niet zo veel eigenlijk.Simão schreef: 25 dec 2018, 18:28 Prettige kerst allemaal!
Zelf doe ik er niets aan, ik ben niet kerkelijk (hier is het avondmaal op de 24ste en daarna de mis eigenlijk kerstmis, de dag erna heeft bijna iedereen vrij, maar dat is het dan wel) en het is hier gewoon mooi weer, de kamille bloeit in de wei en aan de overkant loopt een kudde schapen met lammetjes.
Overigens heb ik ooit eens iets gehoord tegen het kerstlied "Stille nacht, heilige nacht" wegens de herdertjes die bij nacht in het veld lagen, maar hier in het zuiden is het vrij normaal dat ze zomer en winter dag en nacht buiten zijn, en ik denk dat het in het gebied waar het bijbelverhaal ontstond echt niet ander is. Het is voor mij dus wél volkomen logisch dat er herders bij nacht in het veld lagen...
Hoe kwam dat?