Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vreemde transitiedoelen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Hormoonmeisje »

Jannet V schreef: 29 dec 2018, 19:50
Hormoonmeisje schreef: 29 dec 2018, 19:20 Ik wil binnen 50 jaar de ster zijn van een reportage over de trans gemeenschap in de jaren 2010. En dan als oud trans mokkel uitleggen hoe het vroeger was enzo terwijl honderden jonge transjes geboeid naar mij luisteren.
Laten we hopen dat trans zijn dan net zo gewoon is als het dragen van een bril Anno nu en er helemaal niet meer gesproken wordt over 'transjes'.
Helaas zitten we daar nog ver vanaf.

Dat tijdperk gaan wij niet meer meemaken, Jannet.

Maar we kunnen wel de weg aanleggen voor de meiden en jongens na ons.

Enfin, ik mag niet klagen, voor hetzelfde geld was ik ergens in een conservatief islamitisch land geboren en kon ik zelfs niet als vrouw door het leven gaan. Ik ben blij met wat er nu al mogelijk is en met de tolerantie die we nu al krijgen vergeleken met 30-40 jaar terug.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door AJpoekie »

Geen vreemde doelen denk ik, maar wel paar jongensdromen:
Een huis vol sneakers.
Een muur vol petten.
Een mannenpak.

Een fotoshoot na bijv. een jaar testosteron.
Niet omdat ik zo'n ijdele gast ben, maar omdat ik echt maar bar weinig foto's heb van mezelf als "man" (lees: met een mannelijke presentatie, man ben ik natuurlijk altijd geweest, hoewel ik dat niet altijd door heb gehad).
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190122 »

Hormoonmeisje schreef: 29 dec 2018, 19:53
Jannet V schreef: 29 dec 2018, 19:50
Hormoonmeisje schreef: 29 dec 2018, 19:20 Ik wil binnen 50 jaar de ster zijn van een reportage over de trans gemeenschap in de jaren 2010. En dan als oud trans mokkel uitleggen hoe het vroeger was enzo terwijl honderden jonge transjes geboeid naar mij luisteren.
Laten we hopen dat trans zijn dan net zo gewoon is als het dragen van een bril Anno nu en er helemaal niet meer gesproken wordt over 'transjes'.
Helaas zitten we daar nog ver vanaf.

Dat tijdperk gaan wij niet meer meemaken, Jannet.

Maar we kunnen wel de weg aanleggen voor de meiden en jongens na ons.

Enfin, ik mag niet klagen, voor hetzelfde geld was ik ergens in een conservatief islamitisch land geboren en kon ik zelfs niet als vrouw door het leven gaan. Ik ben blij met wat er nu al mogelijk is en met de tolerantie die we nu al krijgen vergeleken met 30-40 jaar terug.
Je hoeft geen 30 jaar terug de jaren 90 waren zeker geen pretje!
De laatste jaren is de grootste sprong gemaakt wat betreft tolerantie
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 02 jan 2019, 20:26
Hormoonmeisje schreef: 29 dec 2018, 19:53
Jannet V schreef: 29 dec 2018, 19:50

Laten we hopen dat trans zijn dan net zo gewoon is als het dragen van een bril Anno nu en er helemaal niet meer gesproken wordt over 'transjes'.
Helaas zitten we daar nog ver vanaf.

Dat tijdperk gaan wij niet meer meemaken, Jannet.

Maar we kunnen wel de weg aanleggen voor de meiden en jongens na ons.

Enfin, ik mag niet klagen, voor hetzelfde geld was ik ergens in een conservatief islamitisch land geboren en kon ik zelfs niet als vrouw door het leven gaan. Ik ben blij met wat er nu al mogelijk is en met de tolerantie die we nu al krijgen vergeleken met 30-40 jaar terug.
Je hoeft geen 30 jaar terug de jaren 90 waren zeker geen pretje!
De laatste jaren is de grootste sprong gemaakt wat betreft tolerantie
De jaren 90 zijn ook al een dikke 20 jaren terug he, Tanisha.

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190122 »

Ja ik weet het ik word zo langzamerhand een Olde beppe!
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190508 »

Maar het is wel zo dat tegenwoordig de acceptatie van transgenders beter word.
Denk dat dit vooral komt ook door jongeren die steeds vaker heisa maken over 'representation' in de shows die ze kijken, en de drempel om bijvoorbeeld uit de kast te komen steeds lager word. Celebrities merken nu ook dat het goed is voor hun CV om LGBTQ+ personages te vertolken, dus waar acteurs destijds rollen voor Brokeback Mountain graag afwezen omdat niemand 'homo' op zijn lijstje wilde hebben, staan tegenwoordig de grote namen in de rij. Ze komen ook vaker uit de kast op een openlijke manier, en vaak is dan de positieve feedback vele malen hoger dan negatieve feedback.
Er worden nu verscheidene transgender-verhalen gedeeld op populaire media zoals dat van Jazz Jennings, Caitlyn Jenner, de modellen van Strut en zelfs Louisa en Rosanna (niet allemaal voorbeelden die wij steunen, maar a la) en daardoor komt het meer in de mainstream. Transgenders zijn niet meer altijd mannen die stiekem hakken dragen in de weekenden, of vrouwen met opplaksnorren. Transgenders zijn gewoon mensen als iedereen, alleen hebben ze gewoon een bijzonder verhaal.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190122 »

De jeugd krijgt het nu juist van de oudere generatie in de schoot geworpen.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190508 »

tanisha schreef: 02 jan 2019, 21:06 De jeugd krijgt het nu juist van de oudere generatie in de schoot geworpen.
Zo kan je het ook zien, en de vorige generaties hebben ook zeker de fundering gelegd voor wat de jongeren nu doen, maar nee, je kan echt niet alle credit aan de oudere generatie geven.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Hormoonmeisje »

Persoonlijk vind ik die grote media-aandacht niet prettig want daardoor worden de mensen transmoe. Dat merk je ook vaak aan mensen dat ze dan zoiets hebben van “het is goed, we weten het al, moet het nu weer op tv of in de krant”. Doordat mensen er zo sterk in ondergedompeld worden zijn ze er meer bewust mee bezig om trans personen te “spotten” en daardoor kunnen ze vaker onze “tells” ertussenuit halen. Ook voel ik me nu meer behandeld als iets exotisch sinds het zo vaak in de media komt. Mensen die je dingen vertellen zoals: “wat dapper” enz als ik het vertel, vind ik onnodig. Sommige mensen gaan ook denken dat het een hype is ofzo doordat het onderwerp overbelicht wordt. Voor mij mag die aandacht in media en kranten wat minder.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Eva »

Als iets exotisch behandeld? Hm...
Nou nee. Van mij wordt verwacht dat ik gewoon mijn werk doe. Als vrijwilliger, maar toch is ook dat gewoon werk. Ik word er op aangesproken als ik er een zooitje van maak en of ik toevallig een transgender verleden heb interesseert de mensen met wie ik samenwerk geen bal.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)