Vreemde transitiedoelen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190122 »

Eros schreef: 02 jan 2019, 21:12
tanisha schreef: 02 jan 2019, 21:06 De jeugd krijgt het nu juist van de oudere generatie in de schoot geworpen.
Zo kan je het ook zien, en de vorige generaties hebben ook zeker de fundering gelegd voor wat de jongeren nu doen, maar nee, je kan echt niet alle credit aan de oudere generatie geven.
Zeg maar rustig dat het gebouw al half staat je bent tegenwoordig niet bij voorbaat kansloos om werk te vinden.
Je wordt ook niet in je gezicht uitgelachen als je aangifte komt doen voor discriminatie.
Je wordt tijdens je transitie ook niet in het openbaar uitgemaakt voor alles wat rot en vuil is.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190508 »

Ik ga niet weer zo'n eindeloze discussie aan, tanisha.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Sara »

Dingen gaan tegenwoordig makkelijker dan vroeger. Polio is niet meer zo’n probleem in Nederland en we hoeven gelukkig ook niet meer allemaal in de steenkolenmijnen te werken. Uiteraard kunnen ‘wij’ (de nieuwe generatie) geen bijdrage meer leveren aan deze immense vooruitgang, ookal zouden we dit willen. Wat kunnen we dan nog wel met deze informatie? Kunnen we er lering uit trekken? Is er iemand die we er persoonlijk voor moeten bedanken? Helpt het met het oplossen van andere problemen die nog wel bestaan?
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 02 jan 2019, 23:18
Eros schreef: 02 jan 2019, 21:12
tanisha schreef: 02 jan 2019, 21:06 De jeugd krijgt het nu juist van de oudere generatie in de schoot geworpen.
Zo kan je het ook zien, en de vorige generaties hebben ook zeker de fundering gelegd voor wat de jongeren nu doen, maar nee, je kan echt niet alle credit aan de oudere generatie geven.
Zeg maar rustig dat het gebouw al half staat je bent tegenwoordig niet bij voorbaat kansloos om werk te vinden.
Je wordt ook niet in je gezicht uitgelachen als je aangifte komt doen voor discriminatie.
Je wordt tijdens je transitie ook niet in het openbaar uitgemaakt voor alles wat rot en vuil is.

Hangt ervanaf waar je woont, wat de geloofsovertuigingen van de mensen er zijn, hoe oud ze gemiddeld zijn enzoverder.

Ik ben toch al genoeg conservatieve mensen tegengekomen die lief waren zolang ze het niet wisten en als ik dan mijn geheimpje vertelde dat ze een bocht van 180 graden maakten en mij plots scheef gingen bekijken en subtiel hatelijk gaan zitten doen.

Ik heb ook eens met een man van rond de 60 staan praten die aan het afgeven was over hoe transvrouwen volgens hem niet bij cisvrouwen zouden mogen douchen, terwijl er een transvrouw vlak voor zijn neus zat. Als ik dan tegen hem zei : “wie zegt dat je het altijd ziet?” , dan zei hij dat hij een transvrouw van ver al herkende want dat hij hetero is. Maar 10 minuten ervoor zat hij wel te flirten en mijn nummer te vragen.

Sommige mensen doen alsof ze tolerant zijn omdat dat maatschappelijk verwacht wordt, maar als ze zich omdraaien zijn ze plots heel anders dan ze willen doen geloven.

Dus discriminatie komt ook vandaag de dag nog in het openbaar voor bij transvrouwen en transmannen.
Net zoals er nog mensen zijn die denken dat ze homos en lesbiennes kunnen genezen met magische spreukjes.

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190122 »

We hebben nog een knap end te gaan.

Ik leef openlijk als transgender en anderen doen het hier ook op een enkeling na die stelth denkt te zijn maar het heeft om dit gebied echt een verschil gemaakt.
Vrijwel iedereen gaat er mee om als het de normaalste zaak van de wereld is
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 03 jan 2019, 00:50 We hebben nog een knap end te gaan.

Ik leef openlijk als transgender en anderen doen het hier ook op een enkeling na die stelth denkt te zijn maar het heeft om dit gebied echt een verschil gemaakt.
Vrijwel iedereen gaat er mee om als het de normaalste zaak van de wereld is
Ik ben er ook open over. Scheelt een hoop stress.
Helaas heb ik wel al problemen gehad met mijn openheid over mijn transgender zijn. Mensen die mij ongesolliciteerd vertellen dat transseksualiteit onnatuurlijk is,... . Het raakt je wel, vind ik.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Anon20190122 »

Klopt leuk is het niet om zulke meningen te horen maar je kweekt er wel een steeds dikkere huid tegen.
Bij dat soort lui zeg ik dan wees maar blij dat ik die ellende heb en niet jij had jou ook zo maar kunnen overkomen!
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Hormoonmeisje »

Eva schreef: 02 jan 2019, 22:36 Als iets exotisch behandeld? Hm...
Nou nee. Van mij wordt verwacht dat ik gewoon mijn werk doe. Als vrijwilliger, maar toch is ook dat gewoon werk. Ik word er op aangesproken als ik er een zooitje van maak en of ik toevallig een transgender verleden heb interesseert de mensen met wie ik samenwerk geen bal.
Daarom zei ik ook dat ik ( als in ik persoonlijk ) mij door die media aandacht eerder als iets exotisch behandeld voel.

Maar het is fijn dat jij dat niet zo ervaart :)

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Kams
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2018, 17:35
Gender: Vrouw

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Kams »

De uitdaging met de media tegenwoordig is dat ik het nooit 100% objectief vind. Dus neem ik alles met een korreltje zout. Het is echter wel uit mijn eigen ervaring gebleken dat sommige mensen absoluut giftig zijn als je bekend maakt dat je transgender bent. Er groeit een laag eelt over, en op den duur ging ik me er minder zorgen over maken.

Daarintegen. Even kijkend naar het topic en de discussie. Moet ik wel zeggen dat we een beetje off topic raken :).

o/* ,
Kamri.
Our loneliest, are found to be the kindest. The saddest among us are witnessed smiling the brightest. And our most damaged, are often our wisest. They've seen what lies behind those doors, and they do not wish it's suffering onto anyone else.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Vreemde transitiedoelen

Bericht door Jer158 »

Een overtuigende Jezus cosplay kunnen neerzetten.

(Als Spaans mijn moedertaal was geweest, had ik sowieso Jesús als naam gekozen.)
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie