Nieuwe chat! Zie dit topic.

MtF en FtM werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Aileen »

De arbeidsmarkt is zo'n beetje de hoofdreden dat ik lekker in Polen blijf. Katholieke regering en een openlijk transfobe minderheid van de bevolking is een kleine prijs om te betalen voor het hebben van normaal werk waar je normaal geaccepteerd wordt. Heb het geprobeerd, toen ik een baan aangeboden kreeg in September op die priveschool gelijk met kerende post terug. Geef nu Engels aan pubers, ben open over mijn transitie en op het werk vinden ze het allemaal perfect.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Marijn »

Ik werk ook in de IT, nooit echt gewild, maar ingerold doordat het het enige was waar ik handig genoeg in was om mee aan de slag te kunnen toen ik aan het reïntegreren was. Ik denk wel eens na over alternatieven, maar gebrek aan opleiding en ervaring i.c.m. lichamelijke en psychische beperkingen maken het lastig om iets anders te gaan doen. Daarnaast heb ik los van de inhoud een (voor mij) soort van ideale baan (24 uur, 1 dag op kantoor, twee dagen thuis, niet druk, geen stress, toffe baas, redelijk salaris), dus de druk om over te stappen is niet erg groot. En ik wordt er gewoon geaccepteerd zoals ik ben. Dus geen reden tot klagen eigenlijk.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Wolfy_girl »

Werken in de ICT leek me eigenlijk ook altijd wel leuk, meer omdat het computerwerk is waar ik toch al aan gewent ben (weinig sociale interactie, lekker). Ik heb er alleen geen diploma's voor dus toen heb ik dat maar opgegeven.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Marijn »

Wolfy_girl schreef: 24 dec 2018, 21:17 Werken in de ICT leek me eigenlijk ook altijd wel leuk, meer omdat het computerwerk is waar ik toch al aan gewent ben (weinig sociale interactie, lekker). Ik heb er alleen geen diploma's voor dus toen heb ik dat maar opgegeven.
Heb ik ook niet. Autodidact.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Hormoonmeisje »

Ik werk als bedrijfsjuriste.
Mijn ouders wilden dat ik rechten ging studeren.
Achteraf vond ik rechten toch een geweldig interessante studie.
Ben blij dat ik in de juridische sector ben terechtgekomen.

Geeft me ook een extra stukje beschermend gevoel dat ik mijn eigen rechten ken en voor mezelf op een legaal formele manier kan opkomen wanneer dat nodig zou blijken.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Anon20190508 »

Ik werk nu in een DHL distributiecentrum. Werken voornamelijk jongens omdat het fysiek wel pittig werk is, maar komen steeds meer vrouwen bij. Hield mij even in shape terwijl mij sportschool in verbouwing lag, maar gelukkig is mijn contract verlengd!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Daniet »

Ik ben momenteel de laatste loodjes aan het leggen voor mijn studie pedagogiek. Een nogal vrouwelijke studie, waar ik vervolgens weinig mee kan.

Ga als ik klaar ben, de pabo ofzo doen, en dan richting speciaal onderwijs. Nog steeds niet heel mannelijk, maar in ieder geval iets beter voor mijn gevoel. Ik zie t mezelf in ieder geval wél doen.

Heb nooit echt gekozen voor pedagogiek, meer soort van ingerold. Was onzeker en wist niet waar ik goed in was, wat ik moest doen met mn leven. Dus dan maar t 'advies' van mn ouders opvolgen >.>
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Anon20190508 »

Daniet schreef: 02 jan 2019, 23:38 Ik ben momenteel de laatste loodjes aan het leggen voor mijn studie pedagogiek. Een nogal vrouwelijke studie, waar ik vervolgens weinig mee kan.

Ga als ik klaar ben, de pabo ofzo doen, en dan richting speciaal onderwijs. Nog steeds niet heel mannelijk, maar in ieder geval iets beter voor mijn gevoel. Ik zie t mezelf in ieder geval wél doen.

Heb nooit echt gekozen voor pedagogiek, meer soort van ingerold. Was onzeker en wist niet waar ik goed in was, wat ik moest doen met mn leven. Dus dan maar t 'advies' van mn ouders opvolgen >.>
Wie bepaalt er nou wat 'mannelijk' werk is en wat biet, joh ;) maakt toch geen drol uit als het je wel ligt, toch?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Anon20190122 »

Eros schreef: 30 dec 2018, 22:29 Ik werk nu in een DHL distributiecentrum. Werken voornamelijk jongens omdat het fysiek wel pittig werk is, maar komen steeds meer vrouwen bij. Hield mij even in shape terwijl mij sportschool in verbouwing lag, maar gelukkig is mijn contract verlengd!
DHL Alkmaar ook ooit eens op een blauwe maandag voor gereden.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 02 jan 2019, 23:50
Eros schreef: 30 dec 2018, 22:29 Ik werk nu in een DHL distributiecentrum. Werken voornamelijk jongens omdat het fysiek wel pittig werk is, maar komen steeds meer vrouwen bij. Hield mij even in shape terwijl mij sportschool in verbouwing lag, maar gelukkig is mijn contract verlengd!
DHL Alkmaar ook ooit eens op een blauwe maandag voor gereden.
Wat is blauwe maandag als ik vragen mag? :)
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.