Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zou jij een andere trans persoon daten?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

MtFs, zouden jullie een MtF of FtM daten?
FtMs, zouden jullie een MtF of FtM daten?

Zelf weet ik niet of ik een andere trans persoon zou kunnen daten. Ik denk dat ik me beter bij een cis persoon zou voelen om niet te veel met dysforie geconfronteerd te worden. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Hoe zit dat bij jullie?
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Anon20190508 »

Ik zou wel een trans man daten, hoor. Geen trans vrouw, want ik val niet op vrouwen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

Eros schreef: 08 jan 2019, 19:59 Ik zou wel een trans man daten, hoor. Geen trans vrouw, want ik val niet op vrouwen.
Ik denk dat ik een trans man post-phalloplasty zou kunnen daten. Een transvrouw zou ik denk ik niet kunnen daten.
Iemand die non-binair is misschien nog wel als ze er androgyn uitzien want ik val op androgynie.

Maakt het voor jou uit of die transman post-op, non-op of pre-op is overigens, Eros?
Zou je een transman daten die non-op is en non-top surgery?
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Anon20190508 »

Hormoonmeisje schreef: 08 jan 2019, 20:01
Eros schreef: 08 jan 2019, 19:59 Ik zou wel een trans man daten, hoor. Geen trans vrouw, want ik val niet op vrouwen.
Ik denk dat ik een trans man post-phalloplasty zou kunnen daten. Een transvrouw zou ik denk ik niet kunnen daten.
Iemand die non-binair is misschien nog wel als ze er androgyn uitzien want ik val op androgynie.
Sja. Het maakt mij niet uit hoe ver de man in zijn transitie zou zitten. Ik wil ook niet 'alles' laten doen, dat verwacht ik ook niet van een ander.
Zou jij een trans vrouw gewoon standaard niet daten of alleen als ze vaginoplastiek wel/niet gehad heeft? Hoor je vaak genoeg roepen dat je lesbisch wilt worden in de chat, en weet dat het een grapje is, maar tja...
Ben je dan ook van mening dat het wel transfobisch is als een cis persoon geen trans persoon wilt daten, maar als een trans persoon geen trans persoon wilt daten, het dan niet transfobisch is? Daar is namelijk heel veel discussie over, en als jij een cis vrouw zou daten (zoals je grappend vaak zegt), dan zou je toch ook een trans vrouw kunnen daten? Of hangt het dan wel af van welke operaties ze wel of niet gehad heeft?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

Eros schreef: 08 jan 2019, 20:08
Hormoonmeisje schreef: 08 jan 2019, 20:01
Eros schreef: 08 jan 2019, 19:59 Ik zou wel een trans man daten, hoor. Geen trans vrouw, want ik val niet op vrouwen.
Ik denk dat ik een trans man post-phalloplasty zou kunnen daten. Een transvrouw zou ik denk ik niet kunnen daten.
Iemand die non-binair is misschien nog wel als ze er androgyn uitzien want ik val op androgynie.
Sja. Het maakt mij niet uit hoe ver de man in zijn transitie zou zitten. Ik wil ook niet 'alles' laten doen, dat verwacht ik ook niet van een ander.
Zou jij een trans vrouw gewoon standaard niet daten of alleen als ze vaginoplastiek wel/niet gehad heeft? Hoor je vaak genoeg roepen dat je lesbisch wilt worden in de chat, en weet dat het een grapje is, maar tja...
Ben je dan ook van mening dat het wel transfobisch is als een cis persoon geen trans persoon wilt daten, maar als een trans persoon geen trans persoon wilt daten, het dan niet transfobisch is? Daar is namelijk heel veel discussie over, en als jij een cis vrouw zou daten (zoals je grappend vaak zegt), dan zou je toch ook een trans vrouw kunnen daten? Of hangt het dan wel af van welke operaties ze wel of niet gehad heeft?
Transfoob is het niet wanneer een cis persoon geen trans persoon daten wil, naar mijn mening.
Jammer is het wel, maar meer ook niet.

Ik zou een trans man daten post-phalloplasty en post-top surgery.
Ik zou sowieso geen transvrouw daten om niet met mijn eigen dysforie geconfronteerd te worden.
Hoever ze in haar transitie ook was, of hoe pril ook.
Ik zou misschien wel een cis vrouw daten hoewel ik man-gericht date.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Anon20190508 »

Hormoonmeisje schreef: 08 jan 2019, 20:18 Ik zou sowieso geen transvrouw daten om niet met mijn eigen dysforie geconfronteerd te worden.
Hoever ze in haar transitie ook was, of hoe pril ook.
Ik zou misschien wel een cis vrouw daten hoewel ik man-gericht date.
Waarom zou je automatisch daarmee geconfronteerd worden? Denk niet dat zij daar dan oneindig over zou willen praten of zo, en als ze post-op is, wat maakt het dan uit?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

Eros schreef: 08 jan 2019, 20:26
Hormoonmeisje schreef: 08 jan 2019, 20:18 Ik zou sowieso geen transvrouw daten om niet met mijn eigen dysforie geconfronteerd te worden.
Hoever ze in haar transitie ook was, of hoe pril ook.
Ik zou misschien wel een cis vrouw daten hoewel ik man-gericht date.
Waarom zou je automatisch daarmee geconfronteerd worden? Denk niet dat zij daar dan oneindig over zou willen praten of zo, en als ze post-op is, wat maakt het dan uit?
Het is minder zwart-wit dan dat.

Als zij een SRS ondergaan heeft en ik nog niet, dan zou dat pijn doen. Bij cis vrouwen zou ik die jaloezie niet hebben, als zij een vagina hebben en ik ( nog ) niet. Bij transvrouwen zou mij dat ondraaglijk veel pijn doen, wetende dat zij al alles achter de rug heeft en ik vast zit in mijn transitie.

En zo zijn er nog 101 dingen. Ik heb redelijk grote voeten, moest zij kleine voeten hebben zou ik daarmee geconfronteerd worden en met verdriet zitten over mijn voeten.

Ik heb een heel vrouwelijke stem. Andere transgender vrouwen zijn in het verleden vaak jaloers geweest op mijn stem, terwijl dat voor mij moeilijk te begrijpen valt.

We zouden constant elkaar tegenwerken omdat we alle goede eigenschappen in de ander zouden zien, die we zelf zouden willen hebben.

Sommige transgender vrouwen zagen mijn intersex zijn als een soort trofee, waar ik mij dan ook weer ongemakkelijk bij voelde want voor mij is het gewoon een medische aandoening, geen award ofzo.

Bij een trans man speelt er een ander soort dysforie. Dus hem zou ik beter kunnen begrijpen, omdat ik hem niet als “concurrentie” zou zien.

Ik ga sowieso weinig om met andere trans vrouwen. Ik heb het gevoel dat twee trans vrouwen elkaar vaak sneller in de haren zullen zitten ( bij wijze van spreken ).

Dus vandaar mijn redenering om wel een cis vrouw te daten maar geen trans vrouw.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Mr.X »

Ik zou wel een transman daten. In fact, ik denk dat ik het fijn zou vinden dat hij ook transman is. Je zit dan al meteen op een heel andere level van begrip dan een cisman kan geven, en dat is toch ook wel erg fijn, lijkt me. En een transman weet ook hoe vervelend is kan zijn om dysforie te hebben, dus zal daar ook sneller rekening mee houden.

Daar moet ik wel bij zeggen dat als de transman in kwestie nog geen srs heeft gehad, ik eerlijk gezegd niet zou weten wat te doen daar beneden. Ik val totaal niet op vrouwelijk uitziende geslachtsdelen en weet ook niet wat te doen daarmee.

Maar goed, er zijn zat transmannen die toch niet willen dat dat gebied aangeraakt wordt (dat had ik ook voor de srs) dus ik denk dat we daar prima een oplossing voor zouden vinden.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Anon20190122 »

Antwoord hierop lijkt me makkelijk Renée en ik zijn een stel.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Eveliene »

En Sandy en ik ook. Sandy was eerder klaar dan ik en ik heb daar toch echt geen last van gehad. Het fijne is dat je elkaar beter begrijpt en daardoor ook beter kan steunen. Samen naar logopedie of ontharen is juist veel prettiger net als samen klagen dat we te laat begonnen zijn en ons samen ergeren een het gebrek aan eigen haar op het hoofd en een teveel op onze benen wat uitloopt op zondags samen epileren.