Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zou jij een andere trans persoon daten?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hrafn »

Ik val op mannen en vrouwen en zou het juist wel fijn vinden om met een transman of een transvrouw samen te zijn, daar zou ik me veiliger bij voelen, het gevoel hebben dat ik er mag zijn zoals ik ben, zou me minder onzeker voelen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Emma »

Ik zeg maar niks.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

Emma schreef: 08 jan 2019, 23:15Ik zeg maar niks.
Jij en Eva zijn een stel weet ik sinds kort maar wat bedoel je met ik zeg maar niks? Ik ben juist heel benieuwd naar anderen hun meningen hierover. Ieders gevoel is namelijk anders.
Bedoelde je ik zeg maar niks omdat je ervan uitgaat dat iedereen de koppels hier kent of is het iets anders?
Laatst gewijzigd door Hormoonmeisje op 08 jan 2019, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 08 jan 2019, 22:19 Antwoord hierop lijkt me makkelijk Renée en ik zijn een stel.
Wist ik :)
Hebben jullie elkaar via dit forum leren kennen of eerder al?
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door JesseJessie »

Ik val op een vrouwelijke verschijning, of die persoon transgender is of niet zou me niet zoveel uit maken. Als de persoon zelf maar leuk is.
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Matijs »

Ik val op mannen en vrouwen, of ja, ik val meer op de persoon, denk ik. Mijn voorkeur gaat wel meer naar vrouwen, onder wie ook transvrouwen (want dat zijn natuurlijj ook vrouwen).
###
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Sara »

Het idee dat je de disforie bij elkaar zou kunnen versterken, kan ik me voorstellen, maar ik zie het ook wel een beetje als een vorm van in zichzelf gekeerde transfobie. Als je eenmaal weet waar je aan toe bent, wordt het langzaamaan tijd voor een beetje zelfacceptatie, anders kan niemand je gelukkig maken denk ik.

Mijn antwoord is ja, Ik zou kunnen daten met een transpersoon. Of iemand transgender is of niet, in welke vorm of ‘fase’ dan ook, vind ik niet belangrijk. Dat iemand een positieve levenshouding heeft en mij ook kan accepteren zoals ik ben vind ik wel belangrijk.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

Sara schreef: 09 jan 2019, 00:55 Het idee dat je de disforie bij elkaar zou kunnen versterken, kan ik me voorstellen, maar ik zie het ook wel een beetje als een vorm van in zichzelf gekeerde transfobie. Als je eenmaal weet waar je aan toe bent, wordt het langzaamaan tijd voor een beetje zelfacceptatie, anders kan niemand je gelukkig maken denk ik.

Mijn antwoord is ja, Ik zou kunnen daten met een transpersoon. Of iemand transgender is of niet, in welke vorm of ‘fase’ dan ook, vind ik niet belangrijk. Dat iemand een positieve levenshouding heeft en mij ook kan accepteren zoals ik ben vind ik wel belangrijk.
En toch is de realiteit een beetje anders, Sara.

Dat jij een positieve houding belangrijker vindt dan waar die andere trans persoon in zijn of haar proces staat kan op jezelf van toepassing zijn, maar je mag dat niet op anderen projecteren.

Iedereen heeft zijn of haar eigen unieke seksualiteit en voorkeuren.

Ikzelf zou geen transvrouw kunnen daten omdat het me altijd zal herinneren aan de lichamelijke dingen die ik bij mezelf niet veranderen kan. Mijn eigen transitie herinneringen zijn zwaar genoeg, ik wil er niet nog eens die van een ander bij hebben.

Waar jij opeens voor huis-tuin-keuken psycholoog gaat spelen en mij al meteen zegt dat ik moet leren mezelf te accepteren, ga je opnieuw de mist in.

Ik heb mezelf geaccepteerd. Ik heb gewoon mijn eigen voorkeuren. Als ik niet gelukkig kan worden met een andere transvrouw in mijn leven, hoef ik niet tegen mijn geweten in een andere transvrouw te daten om haar vervolgens ongelukkig te maken. Zij zou alleen mijn dysforie nog meer in de verf zetten.
Ik wil met mijn partner andere dingen gemeen hebben dan genderdysforie. Ik leef niet voor genderdysforie, er is meer aan mijn leven dan enkel een transgender persoon zijn.

Een transman zou ik wel kunnen daten want hij is een man en ik een vrouw. Hij heeft een ander soort dysforie dan ik.

Bij een cis vrouw zou het probleem ook niet spelen want een cis vrouw heeft niet de aandoening waar ik mee geboren werd en zij heeft sowieso al een sprong voor op mij.

Een crossdresser zou ik ook nog kunnen daten want dat is gewoon een man in een jurk dus die kan mijn dysforie niet triggeren.

Maar een transvrouw kan mijn dysforie wel triggeren. Vooral als ze SRS gehad heeft.

Het is wat het is.

Wij zijn elkaar als trans personen niks verschuldigd. We hebben enkel de genderdysforie gemeen. Verder zijn wij een uiteenlopende groep, net zoals elke andere.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Wolfy_girl »

Hormoonmeisje schreef: 08 jan 2019, 19:55 MtFs, zouden jullie een MtF of FtM daten?
FtMs, zouden jullie een MtF of FtM daten?
Ik ben al bezet, maar stel dat dit niet zo was: Sure. Mijn voorkeur gaat wel naar mannen, maar ik heb genoeg FtM mannen gezien die er (IMO) aantrekkelijk uitzien. Tuurlijk wordt je iets meer met je dysforia geconfronteerd, maar dat hoeft geen regel te zijn. Bovendien heb je dan ook allebei het voordeel dat je er van op de hoogte bent en het daarom beter kan verwerken.

Andere MtFs daten... Dat ligt natuurlijk volledig aan de persoon. De vrouwen waar ik op val zijn de stoere types (niet de schattige girly girls), dus dat is waar mijn voorkeur ligt. Ik zou het niet uitsluiten.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Wolfy_girl »

Eros schreef: 08 jan 2019, 20:08
Hormoonmeisje schreef: 08 jan 2019, 20:01
Eros schreef: 08 jan 2019, 19:59 Ik zou wel een trans man daten, hoor. Geen trans vrouw, want ik val niet op vrouwen.
Ik denk dat ik een trans man post-phalloplasty zou kunnen daten. Een transvrouw zou ik denk ik niet kunnen daten.
Iemand die non-binair is misschien nog wel als ze er androgyn uitzien want ik val op androgynie.
Ben je dan ook van mening dat het wel transfobisch is als een cis persoon geen trans persoon wilt daten, maar als een trans persoon geen trans persoon wilt daten, het dan niet transfobisch is? Daar is namelijk heel veel discussie over, en als jij een cis vrouw zou daten (zoals je grappend vaak zegt), dan zou je toch ook een trans vrouw kunnen daten? Of hangt het dan wel af van welke operaties ze wel of niet gehad heeft?
Hier wil ik toch even op reageren, omdat deze "discussie" (lees: shit-show) eigenlijk alleen maar misinformatie kent dat (IMO) vaak gepromoot word door mensen die denken dat veel transgenders cis mensen direct transfobisch vinden omdat zij ons niet willen daten. De discussie gaat eigenlijk alleen over trans vrouwen (zoals gewoonlijk...) dus zo reageer ik er ook even op.

Is het transfobisch om een transgender niet te willen daten? Nee. In principe niet, maar de context is allesbepalend in dit geval: een mening is niet *slechts* een mening als je hier een bepaalde waarde aan hecht. Het is het verschil tussen zeggen "eeew, transgenders" en "nee, ik val niet op transgenders". Het verschil tussen die twee is werkelijk enorm, en deze nuance word door die ene kant van de discussie helemaal verbasterd omdat het die negatieve context niet meeneemt in het gesprek. Het tekent transgenders als verwaande kinderen die niet tegen een meningsverschil kunnen, en ik vind dit niet terecht.

Iets anders waar mensen bij stil kunnen staan is het feit dat trans vrouwen in principe altijd als vrouwen gezien en behandeld willen worden. Dat is immers waarom wij in transitie gaan. Dus wanneer iemand zegt dat hij op vrouwen valt, en geen probleem heeft met het niet kunnen krijgen van kinderen, komt het hypocriet over wanneer hij alsnog zegt dat hij niet op trans vrouwen valt; het demonstreert namelijk dat hij trans vrouwen eigenlijk niet als vrouwen ziet, maar als iets anders.

Ik vind het nogmaals niet erg wanneer iemand geen transgenders wil daten, maar er mag gerust over gepraat worden vind ik. Transgenders die dit datingprobleem aankaarten worden gelijk in de hoek geschoven van "oh jij denkt direct dat iedereen transfobisch is alleen omdat iemand jou niet wil daten". Onzin. Mijn ervaring met andere transgenders is juist het tegenovergestelde, en ik moet nog een trans vrouw ontmoeten die beweert dat mensen transfobisch zijn vanwege zo'n dating voorkeur.

Ja, het is een voorkeur.
Nee, het staat *niet* buiten discussie!


Onze voorkeuren en dergelijke worden niet compleet aangeboren zoals sommige mensen lijken te denken; onze maatschappij en de media beinvloed onze voorkeuren, en wanneer je ziet hoe negatief transgenders vaak in de media worden afgeschildert mag je je gerust afvragen wat voor invloed dit heeft op iemand die zegt vrouwen te willen daten maar niet trans vrouwen. Misschien is het een moeilijk onderwerp voor sommigen, maar dat zijn onderwerpen altijd als het over discriminatie gaat. Dit is ook wat ik van veel transgenders hoor; dat ze graag willen weten *waarom* deze cis mannen (of vrouwen) ze niet willen daten. En waarom zouden we hier over zwijgen?

Oke, einde rant. Dit was uiteraard niet naar jou gericht. Ik kijk dit onderwerp zelf al een lange tijd aan op platformen als Twitter en het gebrek aan nuance is echt om gillend gek van te worden IMO. Ja, er zullen vast wel wat gestoorde trans vrouwen rondlopen die een absurde mening nahouden op mannen of vrouwen met een dating voorkeur, maar net als in cis mensen is dit niet de regel. Hey, het is soms net alsof we echte mensen zijn, nietwaar? :P