Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190516 »

Benjamin schreef: 13 jan 2019, 20:56
Eros schreef: 13 jan 2019, 18:15 Nou, dan als antwoord op je vraag: ja, trans vrouwen kunnen ook cellulitis krijgen, haha.
Ik vraag me af hoe gelukkig ze daarmee zijn ...

Ha nu weet ik ook een vraag. Als het zou kunnen medisch gezien, willen transvrouwen dan ook menstrueren, dus met bloed en al. Of hoeft het ook weer niet zoooo natuurgetrouw?
Voor mij zou dat,hoewel ongemakkelijk en vervelend, toch welkom zijn. Want het zou betekenen dat ik ook een baarmoeder zou hebben en eitjes. Dat zou betekenen dat ik een vruchtbare vrouw zou zijn en een kind op de wereld kan zetten . Helaas ben ik met mijn”bijna 50”wel eigenlijk gewoon te laat.
Offline
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Wolfy_girl »

Benjamin schreef: 13 jan 2019, 21:06
Wolfy_girl schreef: 13 jan 2019, 20:55 Ik heb wel een leuke voor dit topic denk ik.

De laatste tijd lees ik steeds vaker over menstruatie pijn bij transgender vrouwen. Op veel online forums zijn hier best veel heftige discussies over, en veel mensen vragen zich af of dit waar is. De mensen die zeggen dat het waar is, zeggen dat er geen bloed te pas komt bij een menstruatie van een trans vrouw, maar dat hormonen wel (eventueel?) de krampen in gang kunnen zetten die cis vrouwen veelal ervaren.

Ik heb me hier niet in verdiept, maar ik ben benieuwd of jullie hier meer over weten. Is dit echt of een broodje aap verhaal?
Ik heb er weleens naar gegoogeld. Wat ik begreep is dat er tot op heden geen onderzoek naar is gedaan, dus het blijft bij persoonlijke ervaringen. Ik geloof zelf niet in een lichamelijke oorzaak, maar ik geloof zeker dat de psyche van een transvrouw zo sterk vrouwelijk kan zijn, dat er menstruatieverschijnselen kunnen optreden. Misschien of misschien JUIST zonder SRS en HRT.
Dus je ziet het meer als een soort placebo effect?
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190516 »

Wolfy_girl schreef: 13 jan 2019, 20:55 Ik heb wel een leuke voor dit topic denk ik.

De laatste tijd lees ik steeds vaker over menstruatie pijn bij transgender vrouwen. Op veel online forums zijn hier best veel heftige discussies over, en veel mensen vragen zich af of dit waar is. De mensen die zeggen dat het waar is, zeggen dat er geen bloed te pas komt bij een menstruatie van een trans vrouw, maar dat hormonen wel (eventueel?) de krampen in gang kunnen zetten die cis vrouwen veelal ervaren.

Ik heb me hier niet in verdiept, maar ik ben benieuwd of jullie hier meer over weten. Is dit echt of een broodje aap verhaal?
Helaas heb ik alleen heftige krampen ,als ik iets verkeerds heb gegeten .wel kan ik enorme stemmingswisselingen hebben,maar dat is denk ik meer te wijten aan het feit dat mijn hormoonpleister bijna aan vervanging toe is
Offline
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Irene_de_Vreede »

Volgens mijn beste vriendin heb ik ook een cyclus, maar ik neem dat altijd met een korreltje zout. Om de vraag te beantwoorden: het hoort erbij en daarom had ik het ook wel geaccepteerd, maar heel erg dat ik er geen last van heb gehad vind ik het niet. Inmiddels ben ik er sowieso te oud voor.
Irene
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Benjamin »

Wolfy_girl schreef: 13 jan 2019, 21:29
Dus je ziet het meer als een soort placebo effect?
Nee, niet echt. Een placebo-effect, dat klinkt te veel als 'nep'. Wat uit je geest voortkomt in zo'n soort geval is denk ik juist hartstikke echt. De geest die het lichaam corrigeert.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door stella »

Ik heb best veel last van menstruatie klachten. Buikkrampen op plekken die ik voor de hormonen nooit had en het is ook altijd een paar dagen voordat mijn vrouw ongesteld wordt. Ik kan in die periode ook goed chargrijnig worden. Al merk ik wel dat alle klachten bij mij minder hevig zijn dan bij mn vrouw.
Maar aangezien ik een deel van de klachten toch al heb zou dat bloedverlies best welkom zijn, dan heeft het gevoelsmatig allemaal toch nog een beetje nut.
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn
Contacteer:

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door féj »

Benjamin schreef: 13 jan 2019, 20:56
Eros schreef: 13 jan 2019, 18:15 Nou, dan als antwoord op je vraag: ja, trans vrouwen kunnen ook cellulitis krijgen, haha.
Ik vraag me af hoe gelukkig ze daarmee zijn ...

Ha nu weet ik ook een vraag. Als het zou kunnen medisch gezien, willen transvrouwen dan ook menstrueren, dus met bloed en al. Of hoeft het ook weer niet zoooo natuurgetrouw?
Ik lig nu ergens en beantwoord dat ik dit zo graag wil. Gewoon baarmoeder eirstokken ongesteld worden. Gewoon alles eigelijk:)
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Hrafn »

Benjamin schreef: 13 jan 2019, 22:14
Wolfy_girl schreef: 13 jan 2019, 21:29
Dus je ziet het meer als een soort placebo effect?
Nee, niet echt. Een placebo-effect, dat klinkt te veel als 'nep'. Wat uit je geest voortkomt in zo'n soort geval is denk ik juist hartstikke echt. De geest die het lichaam corrigeert.
Dat is nou net wat het placebo-effect is : de geest die het lichaam corrigeert.
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door EmmaJJ »

féj schreef: 14 jan 2019, 09:08
Ik lig nu ergens en beantwoord dat ik dit zo graag wil. Gewoon baarmoeder eirstokken ongesteld worden. Gewoon alles eigelijk:)
Durf het bijna niet toe te geven, maar ik ook
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190508 »

(Overigens klaagt elke vrouw wel over hoeveel pijn het doet, maar dat is ook niet bij iedereen zo, hoor. Ik heb er verder eigenlijk weinig last van, soms gewoon beetje branderig gevoel in de onderbuik en bloed enzo, maar verder niks.)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Plaats reactie