Nieuwe chat! Zie dit topic.

Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Sander »

Mijn baarmoeder is 5 jaar geleden weggehaald gelukkig.
‘T was echt een drama en niets hielp. Nog wel een cyclus, want ik heb mijn eierstokken nog. Helaas ook endometriose. Kan niet wachten tot het allemaal weg is.

Maar ik kan me oprecht goed voorstellen dat het voor velen een gemis is.

Hoe lang zou het duren tot het mogelijk is om deze onderdelen succesvol te transplanteren? Er komt een dag...
Gebruikersavatar
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Collette »

stella schreef: 14 jan 2019, 07:43 Ik heb best veel last van menstruatie klachten. Buikkrampen op plekken die ik voor de hormonen nooit had en het is ook altijd een paar dagen voordat mijn vrouw ongesteld wordt. Ik kan in die periode ook goed chargrijnig worden. Al merk ik wel dat alle klachten bij mij minder hevig zijn dan bij mn vrouw.
Maar aangezien ik een deel van de klachten toch al heb zou dat bloedverlies best welkom zijn, dan heeft het gevoelsmatig allemaal toch nog een beetje nut.
Ook voor mij is dit een herkenbaar fenomeen. Ongeveer een dag voordat mijn vrouw ongesteld wordt, heb ook ik in mindere mate vergelijkbare lichamelijke klachten. Gepaard met een enorme behoefte aan chocolade en random huilbuien. Zal zeker niet zeggen dat ik de lichamelijke pijn prettig vindt, maar het geeft mij wel een soort van completer gevoel.
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Simão »

Sander schreef: 14 jan 2019, 18:08
Hoe lang zou het duren tot het mogelijk is om deze onderdelen succesvol te transplanteren? Er komt een dag...
Transplanteren betekent, als je het van een ander krijgt, ook de rest van je leven medicijnen tegen afstotingsverschijnselen en een slechter immuunsysteem. En kans op afstoting en complicaties. Weet niet of ik daar zelf voor zou kiezen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Sander »

Simão schreef: 14 jan 2019, 19:20
Transplanteren betekent, als je het van een ander krijgt, ook de rest van je leven medicijnen tegen afstotingsverschijnselen en een slechter immuunsysteem. En kans op afstoting en complicaties. Weet niet of ik daar zelf voor zou kiezen.

In Duitsland zijn ze nu een kuur aan het testen, waarna de medicijnencocktail niet meer nodig is of een enkel medicijn in lage dosering. De resultaten schijnen goed te zijn.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door stella »

Simão schreef: 14 jan 2019, 19:20 Transplanteren betekent, als je het van een ander krijgt, ook de rest van je leven medicijnen tegen afstotingsverschijnselen en een slechter immuunsysteem. En kans op afstoting en complicaties. Weet niet of ik daar zelf voor zou kiezen.
Klopt, ik zie momenteel meer heil in het clonen van organgen op basis van je eigen stamcellen. Aangezien we de eerste 6 weken in de baarmoeder allemaal identiek zijn, moet dat mogelijk zijn. Ik denk alleen door het geringe onderzoek naar reproductieve organen, dat het nog heel lang kan duren voordat het mogelijk wordt.
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Irisaperture »

Voor wat betreft de menstruatieklachten: ik heb rond het eind van elke maand (hoewel het ook wisselt) een aantal dagen waarop ik een aantal vrij specifieke geuren niet verdraag zonder er enorm misselijk van te worden of het liefst bij bijvoorbeeld de etenswaren die plotseling zo sterk ruiken uit de buurt te willen blijven.
De misselijkheid op zich (ook als ik geen sterk ruikende dingen om mij heen heb) is ook moeilijk te verklaren en had ik het allerergste last van op de eerste dag na de avond ervoor de eerste pleister geplakt te hebben.
Verder ben ik op de dagen dat ik bepaalde geuren niet verdraag (of gewoonweg veel beter ruik dan gewoonlijk) ook soms ontzettend prikkelbaar.
Sander schreef: 14 jan 2019, 18:08 Hoe lang zou het duren tot het mogelijk is om deze onderdelen succesvol te transplanteren? Er komt een dag...
Even puur hypothetisch:
Dan zijn ze getransplanteerd, en dan, los van immuun-systeem onderdrukkende medicatie? Het mannelijk lichaam krijgt weliswaar oestrogeen toegediend, maar zal de tussenstappen in het hele hormoonproces om die eierstokken en baarmoeder aan te sturen niet doorlopen, aangezien het daar niet genetisch voor is geprogrammeerd.
Daarbij komt dan ook nog dat die eierstokken het genetische materiaal van de voormalig eigenaresse ervan zullen bevatten, dus mocht je met geïmplanteerde eierstokken en baarmoeder zwanger worden is dat niet een kind van je eigen genetische materiaal, dat is immers mannelijk en kan dus niet in een eicel voorkomen.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door AJpoekie »

Ik heb nog wel een leuke trans gerelateerde vraag die ik aan niemand kan stellen (al mijn vrienden zijn vrouwen) en het is toch een beetje gek onderwerp misschien, maar HOE in godsnaam kan je als man staand plassen?

Ik denk erover om een een STP packer aan te schaffen (over een paar maanden, moet nog geld verdienen tussendoor), maar ja, hoe werkt staand plassen...
Moet je dan een boxer hebben met zo'n gat erin zodat je je penis eruit kan halen en dan door je rits heen? Wat een gehannes lijkt mij.
Of duw je de bovenkant van je boxer naar beneden en haal je hem dan door je rits?
Of haal je hem überhaupt niet door je rits, maar maak je gewoon het bovenste knoopje van je broek los ofzo?

Ik voel me echt heel dom, maar gewoon echt géén flauw idee..

Was gisteren nog wel mooi in het mannentoilet: 3 kleine jongetjes, die heel trots tegen elkaar zeiden "kom we gaan bij de pispotten".
Toen wel een soort steek van jaloezie: ik had dat gewoon van kleins af aan kunnen leren, nu ben ik 24 en sta ik straks te klooien als een klein kind.
Nu weet ik überhaupt niet of het handig is om met een STP packer bij een urinoir te gaan staan of dat je beter staand kan plassen in een hokje, want je moet die plastuit nog eruit vouwen.

Als ik heb hem laat ik wel weten hoe het afloopt, wordt flink experimenteren in de douche denk ik ;-)

Ik kan deze vraag aan niemand stellen, want schaam me echt kapot.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door stella »

Heel simpel je doet de knoop van je broek open, rits open schuift de boxer naar beneden aan de voorkant en plast.
En het is echt geen domme vraag. Ik vroeg me hetzelfde af toen ik erachter kwam dat mannen vaak staand plassen (jaar of 6). En vond pas met mn 13de uit hoe het moet, want een hokje in was no go op de middelbare.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door AJpoekie »

stella schreef: 21 jan 2019, 15:44 Heel simpel je doet de knoop van je broek open, rits open schuift de boxer naar beneden aan de voorkant en plast.
En het is echt geen domme vraag. Ik vroeg me hetzelfde af toen ik erachter kwam dat mannen vaak staand plassen (jaar of 6). En vond pas met mn 13de uit hoe het moet, want een hokje in was no go op de middelbare.
Super, bedankt Stella!!
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door JesseJessie »

AJpoekie schreef: 21 jan 2019, 15:48
stella schreef: 21 jan 2019, 15:44 Heel simpel je doet de knoop van je broek open, rits open schuift de boxer naar beneden aan de voorkant en plast.
En het is echt geen domme vraag. Ik vroeg me hetzelfde af toen ik erachter kwam dat mannen vaak staand plassen (jaar of 6). En vond pas met mn 13de uit hoe het moet, want een hokje in was no go op de middelbare.
Super, bedankt Stella!!
Daar heb ik dan nog een vervolgvraag op.

Ik plas zelf het liefst zittend, maar in uitgaansgelegenheden ontkom je er soms niet aan om de pispotten te moeten gebruiken.
Nu wil het wel eens dat ik niet kan plassen als er iemand naast mij staat.
Hebben transmannen hier ook last van?

Voelt een beetje man bijt hond babbelbox :D .
"Wanneer kon u voor het laatst niet plassen?"