Nieuwe chat! Zie dit topic.

Het verdriet

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Het verdriet

Bericht door Anon20190516 »

Ik heb twee broers en een zus. Met mijn zus heb ik gewoon geen band,nooit gehad ook. Mijn broers sprak ik wel zo nu en dan. In de periode dat mijn pa ging sterven en de begrafenis ging het verder bergafwaarts. Ik stond volledig alleen in mijn rouw proces. Mijn srs had ik in november 2017... ik had het iedereen verteld en dat ik in transitie was ook... niemand kwam mij opzoeken in het ziekenhuis ,geen familie gezien . Ook niet in de 2,5 maand dat ik daarna thuis was. Ik heb nog een keer of twee een appje gehad van 1 broer en de andere heeft een keert antibiotica gehaald . Verder bleef het stil... niemand belde,appte of kwam langs . Het is nu ruim een jaar verder. Ik heb verder ook geen contact meer opgenomen .ondanks dat ik hier twee super lieve vriendinnen heb gemaakt ,heb ik pijn en verdriet . waarom haten mijn broers mij zo erg ????
Ik was vroeger heus geen engeltje,maar ben ik dan zo’n kutwijf dat ik deze behandeling verdien ???
Sorry,maar ik moest dit even kwijt
Offline
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Het verdriet

Bericht door Esther91 »

Rikki schreef: 17 jan 2019, 23:55 Ik heb twee broers en een zus. Met mijn zus heb ik gewoon geen band,nooit gehad ook. Mijn broers sprak ik wel zo nu en dan. In de periode dat mijn pa ging sterven en de begrafenis ging het verder bergafwaarts. Ik stond volledig alleen in mijn rouw proces. Mijn srs had ik in november 2017... ik had het iedereen verteld en dat ik in transitie was ook... niemand kwam mij opzoeken in het ziekenhuis ,geen familie gezien . Ook niet in de 2,5 maand dat ik daarna thuis was. Ik heb nog een keer of twee een appje gehad van 1 broer en de andere heeft een keert antibiotica gehaald . Verder bleef het stil... niemand belde,appte of kwam langs . Het is nu ruim een jaar verder. Ik heb verder ook geen contact meer opgenomen .ondanks dat ik hier twee super lieve vriendinnen heb gemaakt ,heb ik pijn en verdriet . waarom haten mijn broers mij zo erg ????
Ik was vroeger heus geen engeltje,maar ben ik dan zo’n kutwijf dat ik deze behandeling verdien ???
Sorry,maar ik moest dit even kwijt
:hug: :cry: :hug2:
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Het verdriet

Bericht door Wolfy_girl »

Mijn familie heeft mij ook gedumpt. Geen SMS'je, geen telefoontje, e-mail, niks hoor ik van ze. Ik ben de boeman in hun verhaal, ookal ben in elke zinvolle betekenis het slachtoffer van hun wangedrag (zowel voor als nadat ik uit de kast kwam als trans). Mijn vader probeert nog passief contact op te nemen met mij af en toe (hij laat de telefoon een keer over gaan, of probeert mij toe te voegen op Facebook), maar de ervaring leert mij dat er niks verandert en dat dezelfde negativiteit zich weer herhaalt.

Ik probeer volledig afstand te nemen van mijn familie. Dit is zwaar, maar ik wen er gelukkig wel steeds meer aan. Het is toch een soort negativiteit wat ik los moet laten. Af en toe reageer op dingen met zo'n hele cynische houding, en meteen moet ik denken aan mijn moeder en hoe cynisch zij altijd in het leven staat. Meteen denk ik "gatver", want ik wil absoluut niet op mijn moeder lijken, en ik schrik soms zelf van hoe ik door de jaren heen mijn familie's negatieviteit over heb genomen. Ik weet niet echt wat ik erger vind; dat, of het feit dat ze niks meer van mij willen weten omdat ik trans ben.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, maar misschien heb je er wat aan. Hopelijk laat het in ieder geval zien dat je niet alleen bent.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Het verdriet

Bericht door Anon20190508 »

:hug2: :hug2: ik heb geen advies, Rikki, maar ik hoop dat je de liefde die je mist kan halen uit vriendschappen :hug:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Het verdriet

Bericht door Anon20190516 »

Es,wolfy&eros dank voor de lieve reacties ❤️
Offline
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Het verdriet

Bericht door EmmaJJ »

Auw!
Wat een diep verdriet moet dat zijn!
Amper voor te stellen.
Knuf!
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Het verdriet

Bericht door Marica »

@Rikki Sterkte meid, gelukkig kies je je vriendinnen en vrienden zelf.

Ik denk zelf ook vaak aan mijn jongere broer die totaal geen contact op neemt sinds ik uit de kast ben. Ik was diegene die contact zocht wat nooit beantwoord werd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Het verdriet

Bericht door KeepzD »

:hug2: :hug2: Lieve Rikki
Forever myself
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Het verdriet

Bericht door Anon20190122 »

Familie kies je helaas niet uit en als het niet wil met je familie kan je maar 1 ding doen en dat is afstand nemen hoe moeilijk je dat soms kan vallen.
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Het verdriet

Bericht door Jennifer84 »

Rikki, je bent een schat van een vrouw en je hebt een gouden hartje.
Het is heel vervelend dat je het contact met hun ben kwijt geraakt.
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.