Nieuwe chat! Zie dit topic.

Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Marica »

JesseJessie schreef: 23 jan 2019, 00:02
Ik plas zelf het liefst zittend, maar in uitgaansgelegenheden ontkom je er soms niet aan om de pispotten te moeten gebruiken.
Nu wil het wel eens dat ik niet kan plassen als er iemand naast mij staat.
Hebben transmannen hier ook last van?

Voelt een beetje man bijt hond babbelbox :D .
"Wanneer kon u voor het laatst niet plassen?"
Waarom ontkom je er niet aan om de mannenpispotten te moeten gebruiken? Ook in de Man wc zijn hokjes met wc pot aanwezig.

Verder herken ik mij er wel in dat het moeilijker gaat als er iemand naast staat.

Voor mij gaat het zo: Plannen en kijken hoe lang de rij bij de Dames is. Als die kort genoeg is ga ik gewoon. Telefoon in de aanslag natuurlijk. :mrgreen:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door JesseJessie »

Drukte, hoge nood, gewoonweg smerige wc's en niet plannen. Ik heb het dan over concertjes en festivals.
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Dean »

Ik sta nog redelijk aan het begin van mijn transitie en ben er ook nog niet zeker van of ik wel of niet voor een meta of een phallo ga, of dat ik het gewoon zo laat. Ben inmiddels wel volledig ‘uit de kast’ en probeer nu te ‘wennen’ aan het herentoilet. Het klinkt misschien raar, maar ik ben niet heel erg gewend dat er vreemde mensen voor mijn neus staan te plassen, dus ik voel mij nog een beetje ongemakkelijk als er heren bij een urinoir staan. Daarnaast zit ik nog een beetje in de knoei hoe ik het in de hokjes oplos, aangezien ik de toiletten met enige regelmaat zwaar mishandeld aantref (hele toiletbil onder de urine enzo), het toiletpapier bij de heren bepaald niet altijd even goed wordt aangevuld, en ik niet altijd met een stp rondloop. Gezien mijn lengte (waarom hangen die dingen vaak zo hoog? Ik ben 1.68, maar ze hangen vaak boven heuphoogte?) en het feit dat ik ‘hulpmiddelen’ moet gebruiken om staand te kunnen plassen durf ik het gebruik van een urinoir zeker nog niet aan.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190508 »

Dean schreef: 23 jan 2019, 12:58 Ik sta nog redelijk aan het begin van mijn transitie en ben er ook nog niet zeker van of ik wel of niet voor een meta of een phallo ga, of dat ik het gewoon zo laat. Ben inmiddels wel volledig ‘uit de kast’ en probeer nu te ‘wennen’ aan het herentoilet. Het klinkt misschien raar, maar ik ben niet heel erg gewend dat er vreemde mensen voor mijn neus staan te plassen, dus ik voel mij nog een beetje ongemakkelijk als er heren bij een urinoir staan. Daarnaast zit ik nog een beetje in de knoei hoe ik het in de hokjes oplos, aangezien ik de toiletten met enige regelmaat zwaar mishandeld aantref (hele toiletbil onder de urine enzo), het toiletpapier bij de heren bepaald niet altijd even goed wordt aangevuld, en ik niet altijd met een stp rondloop. Gezien mijn lengte (waarom hangen die dingen vaak zo hoog? Ik ben 1.68, maar ze hangen vaak boven heuphoogte?) en het feit dat ik ‘hulpmiddelen’ moet gebruiken om staand te kunnen plassen durf ik het gebruik van een urinoir zeker nog niet aan.
Altijd zakdoekjes op zak een oplossing?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door EmmaJJ »

Niet echt een vraag, maar ik kwam er achter dat ij deze niet aan cis vrouwen kon stellen 🤪
Met mijn langere haar wordt scheren moeilijker, het valt steeds terug, ik wilde vragen hoe doen jullie dat dan? En dacht toen pas ..... Duh!
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Dean »

Lol, er zijn vandaag de dag genoeg heren met langer haar, dus die zullen vast hetzelfde probleem ervaren xD is een haarbandje misschien een oplossing, zodat je het even uit de weg kan halen?
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Dean »

Eros schreef: 23 jan 2019, 13:09 Altijd zakdoekjes op zak een oplossing?
Vrees dat dat dan een doos kleenex tisseus wordt 😂 maar vind het gewoon irritant. Plassen is toch echt wel iets wat ieder mens gewoon moet. En snappen doe ik het ook niet trouwens. Zijn vast ook cis mannen die willen zitten of voor een grote behoefte naar het toilet moeten, die zullen vast tegen hetzelfde ‘probleem’ aanlopen.
Well, here I am! What are your other two wishes?
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door stella »

EmmaJJ schreef: 23 jan 2019, 18:54 Niet echt een vraag, maar ik kwam er achter dat ij deze niet aan cis vrouwen kon stellen 🤪
Met mijn langere haar wordt scheren moeilijker, het valt steeds terug, ik wilde vragen hoe doen jullie dat dan? En dacht toen pas ..... Duh!
Ik doen het altijd in een strakke staart en dan de staart samen met nog losse plukjes in een klem bovenop mijn hoofd. Het ziet er niet uit, maar ik vind het ideaal voor scheren en douchen zonder haren te wassen.
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door EmmaJJ »

stella schreef: 23 jan 2019, 20:31
EmmaJJ schreef: 23 jan 2019, 18:54 Niet echt een vraag, maar ik kwam er achter dat ij deze niet aan cis vrouwen kon stellen 🤪
Met mijn langere haar wordt scheren moeilijker, het valt steeds terug, ik wilde vragen hoe doen jullie dat dan? En dacht toen pas ..... Duh!
Ik doen het altijd in een strakke staart en dan de staart samen met nog losse plukjes in een klem bovenop mijn hoofd. Het ziet er niet uit, maar ik vind het ideaal voor scheren en douchen zonder haren te wassen.
Ik zit in een tussenfase: net te kort voor een staart
😔
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190508 »

EmmaJJ schreef: 23 jan 2019, 20:40
stella schreef: 23 jan 2019, 20:31
EmmaJJ schreef: 23 jan 2019, 18:54 Niet echt een vraag, maar ik kwam er achter dat ij deze niet aan cis vrouwen kon stellen 🤪
Met mijn langere haar wordt scheren moeilijker, het valt steeds terug, ik wilde vragen hoe doen jullie dat dan? En dacht toen pas ..... Duh!
Ik doen het altijd in een strakke staart en dan de staart samen met nog losse plukjes in een klem bovenop mijn hoofd. Het ziet er niet uit, maar ik vind het ideaal voor scheren en douchen zonder haren te wassen.
Ik zit in een tussenfase: net te kort voor een staart
😔
Stapel haarclipjes halen bij de Kruidvat?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈