Wachttijden VU
-
Paul
Re: Wachttijden VU
Elk beetje helpt toch
(Positief blijven is een goede motivator)
-
Timothy123
Start diagnostiek
14-16 maanden 1)
Start Real-life experience fase +
cross-sex hormoonbehandeling
VM - Hoe moet ik dit lezen? Na 14 - 16 maanden mag ik aan hormonen beginnen? Heb besloten me aan te melden. Dit doe je via de huisarts meen ik? Had ook gelezen dat het linea recta bij het VU kan?
14-16 maanden 1)
Start Real-life experience fase +
cross-sex hormoonbehandeling
VM - Hoe moet ik dit lezen? Na 14 - 16 maanden mag ik aan hormonen beginnen? Heb besloten me aan te melden. Dit doe je via de huisarts meen ik? Had ook gelezen dat het linea recta bij het VU kan?
-
Gabriël
Je kunt je zelf aanmelden bij de VU zonder verwijsbrief van de huisarts, door gewoon het VU te bellen.
Hoe je dat lijstje moet lezen:
Vanaf aanmelding tot de diagnostiek is een wachttijd van 14 tot 16 maanden. (wanneer je je intake hebt maakt niet uit, die vindt zich ergens tussendoor plaats, maar dan sta je dus wel al op de wachtlijst.)
De diagnostiek houdt in dat je 1x per maand een gesprek krijgt en het hangt er vanaf per persoon hoeveel gesprekken je nodig zult hebben. Voor de ene is het er 6, voor de ander 12...
En als je pas ná die diagnostiek groen licht krijgt, start de RLE fase en dan mag je ook pas met hormonen beginnen.
Dus ja, al met al duurt het ruim 2 jaar voordat je aan hormonen kunt beginnen (14~16 maanden wachttijd + 6~12 maanden diagnosiek dus).
Hoe je dat lijstje moet lezen:
Vanaf aanmelding tot de diagnostiek is een wachttijd van 14 tot 16 maanden. (wanneer je je intake hebt maakt niet uit, die vindt zich ergens tussendoor plaats, maar dan sta je dus wel al op de wachtlijst.)
De diagnostiek houdt in dat je 1x per maand een gesprek krijgt en het hangt er vanaf per persoon hoeveel gesprekken je nodig zult hebben. Voor de ene is het er 6, voor de ander 12...
En als je pas ná die diagnostiek groen licht krijgt, start de RLE fase en dan mag je ook pas met hormonen beginnen.
Dus ja, al met al duurt het ruim 2 jaar voordat je aan hormonen kunt beginnen (14~16 maanden wachttijd + 6~12 maanden diagnosiek dus).
-
Raisa
Klopt, ik ben binnengelopen en had me zo aangemeld.Timothy123 schreef:Had ook gelezen dat het linea recta bij het VU kan?
-
Jessy
Of je moet proberen in België in het traject te geraken. In Hasselt (Belgisch Limburg) zit een psychiater van het genderteam, en in Genk (ook Belgisch Limburg) endocrinologen. Zou je alleen voor SRS nog naar Gent of Amsterdam moeten. Ik weet dat er Nederlanders zijn die het voor elkaar hebben om hier in het traject te stappen, helaas kan ik je geen info geven over hoe ze dat precies hebben gedaan.
Grootste voordeel is wel de wachttijd. In Hasselt ben je binnen 1-2 maanden na eerste telefoontje met de diagnose vertrokken. RLE na 4-12 maanden afhankelijk van jouw situatie (zekerheid over je gender, coming out naar omgeving, kortom of je klaar bent helemaal om te gaan).
En voor Limburgers (zelfs Noord-Limburg) is de afstand en de bereikbaarheid ook enorm in je voordeel.
Grootste voordeel is wel de wachttijd. In Hasselt ben je binnen 1-2 maanden na eerste telefoontje met de diagnose vertrokken. RLE na 4-12 maanden afhankelijk van jouw situatie (zekerheid over je gender, coming out naar omgeving, kortom of je klaar bent helemaal om te gaan).
En voor Limburgers (zelfs Noord-Limburg) is de afstand en de bereikbaarheid ook enorm in je voordeel.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dat verbaast me dan weer niet van RaisaRaisa schreef:Klopt, ik ben binnengelopen en had me zo aangemeld.Timothy123 schreef:Had ook gelezen dat het linea recta bij het VU kan?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dat traject kan natuurlijk helemaaaaal niet, Jessy...
Althans niet volgens het VUmc en zelfs het UMCG. De zorgverleners (psychologen, urologen en wat voor logen al niet meer) dienen onder 1 (zegge: één) dak te functioneren, anders is de beoordeling niet geldig of zo. Ik geef toe dat de Noordelijke Nederlanden op dit punt nogal uniek zijn in deze wereld, maar zorgverziekeraars -- sorry, zorgverzekeraars gaan zich gaandeweg vaker aan dat standpunt conformeren.
Ik overweeg emigratie in zuidelijke richting.
Althans niet volgens het VUmc en zelfs het UMCG. De zorgverleners (psychologen, urologen en wat voor logen al niet meer) dienen onder 1 (zegge: één) dak te functioneren, anders is de beoordeling niet geldig of zo. Ik geef toe dat de Noordelijke Nederlanden op dit punt nogal uniek zijn in deze wereld, maar zorgverziekeraars -- sorry, zorgverzekeraars gaan zich gaandeweg vaker aan dat standpunt conformeren.
Ik overweeg emigratie in zuidelijke richting.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Raisa
Het traject van de VU is ansich wel goed zolang je alleen maar gaat voor de transitie zoals zij die aanbieden. Ik vond ze er persoonlijk nogal flexibel in, maar als je iets buiten dit traject wilt of een verklaring nodig hebt.... vergeet het maar.
-
NaomiClareNL
Binnenlopen en iets regelen met Jos werkt altijd beter dan via de telefoon of email...EvaVanA schreef:Dat verbaast me dan weer niet van RaisaRaisa schreef:Klopt, ik ben binnengelopen en had me zo aangemeld.Timothy123 schreef:Had ook gelezen dat het linea recta bij het VU kan?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Raisa
Vooral wanneer je Jos en de meiden van de administratie af en toe wat lekkers toestopt.