Transgenders in tv-series

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door Laurens2 »

Voor de detective fans, er schiet me nog eentje binnen. Wallander (niet de zweedse maar die van de BBC). Ik heb even gezocht welke aflevering het ook al weer was en het was 'One Step Behind'.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door Raisa »

Bones S04E07 "The He in the She"
- De vergane bovenhelft van een lijk spoelt aan en wordt als vrouw geidentificeert. Kort daarna spoelt de onderste helft aan die juist overtuigende mannelijke kenmerken heeft. Een zeer nette aflevering over het onderzoek rond de dood van een transvrouw.

Law and Order Special Victims Unit S04E21: "Fallacy"
- Een tienermeisje wordt vastgehouden nadat een vriend uit het raam is doodgevallen. Het meisje blijkt transgender te zijn en ze geeft aan de jongen in paniek geduwd te hebben omdat hij had gedreigd het door te vertellen. Is dit dood door schuld, moord, zelfverdediging? Als ze schuldig wordt bevonden moet ze dan naar de mannen- of vrouwengevangenis? Een heel zware aflevering.

Law and Order Special Victims Unit S10E14: "Transitions"
- Een man wordt met een bebloed kruis gevonden. Hij blijkt de vader te zijn van een transmeisje die dolgraag puberteitsremmers wilt hebben maar hij verbiedt het. Heeft zij iets te maken met die genitale aanval?

CSI Crime Scene Investigation S04E08: "Ch-ch-changes"
- Heel nare aflevering waarin transseksuelen worden weggezet als verslaafden en hoeren, avoid!

Without a Trace S03E18: "Transitions"
- Een zangeres van een kerkkoor verdwijnt plotseling. Wanneer een team in haar verleden graaft valt het op dat ze geen contact had met familie en vrienden en dat het heel moeilijk is informatie te vinden van wie ze nu eigenlijk is.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door Barbarella »

Ik ben een Star Trek Next generation fan. Er is een aflevering die over gender gaat genaamd, "The outcast" (seizoen 5 aflevering 17)

Het speelt rond een planeet waar iedereen androgyne is en waar een tweedeling in gender als ongewenst wordt ervaren. Iemand van die planeet bekent zich niet te kunnen herkennen in het androgyne beeld en zich eigenlijk vrouw voelt.

Zonder transsexualiteit bij naam te noemen is de aflevering een pleidooi voor open mindedness en maakt de aflevering op een subtiele manier duidelijk aan niet transen hoe het is om trans te zijn in een maatschappij die daar niet voor openstaat.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door Martijn »

Ik ga geloof ik dit weekend series kijken ;)

Heb er nog twee gevonden

ER - Next of kin
Pratt and Erin treat a 12 year old whose father is killed in an accident. The child is forced to go back to his mother against his will. The boy is transgendered and the mother refuses to allow the child to live as a girl.

en
(Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het deze aflevering)
Het gaat over een man die verdwijnt en blijkt een groot geheim te hebben
Spoorloos verdwenen - De verdwenen bankier
http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... wenen.html" target="_blank
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door Hexley »

Martijn schreef:De acteurs zijn zelf niet transgender.
In Dirty Sexy Money (2007-2009) speelt Candis Cayne die rol wel.
En in Law of Desire / La ley del deseo (1987) zit naast dat Antonio Banderas een homoseksuele rol heeft ook iets anders wat ergens wel "grappig" is:
Parallel to this is told the dramatic story of Pablo's sister Tina (Carmen Maura), a struggling actress who once was a boy and changed sex to build a sexual relationship with her father, who eventually left her for another woman. Because of this, she hates men so much it is rumoured that she might be a lesbian. She also must care for her niece Ada, whose mother (played by the famed Spanish transsexual actress and singer, Bibí Andersen) is not at home, and whom she loves like a daughter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door Arike »

Thx voor deze serie-tips! Al dacht ik dat er nog een tweede CSI-aflevering was (en die beter was), maar ik ben zo slecht in die dingen terugvinden...

@Levendula: die TNG-episode herinner ik mij ook nog wel :)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door Hexley »

Arike schreef:Thx voor deze serie-tips! Al dacht ik dat er nog een tweede CSI-aflevering was (en die beter was), maar ik ben zo slecht in die dingen terugvinden...
CSI: Paul Millander, a transsexual character, appears in three episodes of CSI: "Pilot", "Anonymous", and "Identity Crisis".
En voor meer, zie hier. ;)
Afbeelding
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door TheGirl »

Deze TeenNick serie niet dezelfde?


PS TeenNick en MTV zijn beide Viacom, dus kan best. Weet niet of TeenNick en MTV in NL en B dezelfde zijn.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door NaomiClareNL »

A propos Candis Cayne:
Filmmaker Jane Clark maakte zaterdag via Twitter bekend dat Candis een rol gaat spelen in haar nieuwe film Crazy Bitches
Maar alleen als ze als onafhankelijke producente/regiseuse genoeg geld bijelkaar kan harken, zie de kickstartercampagne.
Mocht je nog een paar euro over hebben help dan meer #girlslikeus aan een baantje!

Candis speelde overigens ook in de voorgaande film van Clark, Meth Head
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Transgenders in tv-series

Bericht door Martijn »

TheGirl schreef:Deze TeenNick serie niet dezelfde?
PS TeenNick en MTV zijn beide Viacom, dus kan best. Weet niet of TeenNick en MTV in NL en B dezelfde zijn.
Klopt is dezelfde serie. Nickelodeon Nederland laat ook wel eens afleveringen zien, daarnaast is Degrassi in vs geloof ik op teennick te zien.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan