sociaal leven

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

sociaal leven

Bericht door SamSilver »

Ik weet niet of dit in de juiste plaats steekt :p


Laatste keer dat ik naar de therapeut ging, was ik enorm teleurgesteld in haar, ik heb haar dat ook gezegd...maar dat had toch geen nut.
Dus het gaat als volgt, zij zegt letterlijk dat ik pas met testosteron kan starten als ik...een sociaal leven heb gestart? Als ik dus mensen achter mij heb die me kunnen opvangen als ik val van de testo (you know what i mean right?). Ik vind dit bullshit, allee niet voor een ander...maar wel voor mij.
Ik heb minstens 4 mensen dichtbij die me kunnen "opvangen" en dan nog facebook groepen, jullie hier :p, en nog 4 mensen die redelijk ver weg wonen (dus die zie ik maar 1x per 2 maanden ofzo), ik vind dat dus al genoeg.
men psych denkt dat als ik met testo begin, ik me verstop of depressief word.
ten 1ste word ik nooit depressief, geloof me, als me kent, weet je waarom.
ten 2de: dat verstoppen is niet logisch, want zodra ik veranderingen merk van de testo, word ik alleen maar hyper blij en ga ik juist meer dingen doen...naar buiten etc.
Ik verstop me nu enigzins wel, ik wil dingen doen, gaan fitnessen, me aanmelden voor een groep....maar elke keer als ik op punt sta om op verzenden te drukken, of te gaan dan slaan de deuren voor men neus dicht (niet letterlijk he :p) omdat ik meteen denk: ah shit ik heb nog een vrouwelijk lichaam! dat houd me dus kei hard tegen he.
En trouwens als mensen zeggen tegen mij: je moet dit doen om dat te krijgen.....dat werkt juist averechts bij mij, dan doe ik het al helemaal niet meer (anti-regel ben ik, ik loop graag buiten de pas :p)

Zo frustrerend, wat moet ik de psych nu maandag gaan zeggen? dan gaat ze weer vragen of ik al iets ondernomen heb, het enige wat ik ga zeggen is: dat ik voorts s'woensdag in de bib ga rondhangen / loungen.....maar voor de rest ga ik niks ondernemen. Dat wil niet zeggen dat ik nooit buiten kom he, ik kom vaak zat buiten, overlaatst met carnaval, kermis...altijd als er iets leuks te doen is hier in 't dorp (maar ja das dus zelden, alle leuke dingen zijn afgeschaft :s)

Ik zou bv doodgraag willen gaan fitnessen, dan krijg ik misschien die boven vetmassa rommel weg en hoef ik misschien geen masectomie?
maar he ja kleedkamers houden me tegen, of gewoon al daar binnenlopen als iedereen je als vrouw ziet en ik naar de mannentoilet ga O_o awkward!
Da laatste gaat nogal wa geven, volgend weekend heb ik een gala diner, dus ik ga in kostuum want ja er staat man op mijn pas nu he!! I so hated dresses!!!! anyway t kan dus enorm awkward worden....mijn 2 bazen zijn erbij...mijn mannelijke collega O_o, ik zie mezel al naar de mannentoilet gaan en dat een van hen daar ineens binnen wandeld, mij ziet buiten komen en dan iets super super stomzinnig zegt! Ik zou afgaan als een gieter (zo zeggen ze dat toch niet?)
*Live and let live*
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: sociaal leven

Bericht door Anon20190508 »

Ze willen dat je een stabiel sociaal leven hebt zodat je inderdaad de steun krijgt die je nodig hebt als het zwaar word. Wij zijn allemaal online en kunnen vaak niet veel meer dan zeggen 'kom op, komt goed!' en het is soms erg fijn om even tegen iemand te kunnen aanpraten die direct reageert of advies biedt, face-to-face, of zelfs over de telefoon.
En soms heb je gewoon een knuffel nodig, of iemand die er fysiek voor je kan zijn zodat je niet alleen bent.

Dat bedoelen ze :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: sociaal leven

Bericht door SamSilver »

erm ja die knuffel hoeft voor mij niet hoor :p haha, maar ja, als ik nieuwe mensen leer kennen, duurt het voor mij wel een paar maanden eer ik ze vertrouw en alles tegen ze durf te zeggen (heb teveel foute mensen gekend :s) dus ja als zij dan zegt: ja dan mag je pas volgend jaar starten met T, dan zoek ik echt een andere psych, ik kan telefoneren met mensen als ik het niet zie zitten.
Niet dat ik dat doe want ik ben iemand die veel reflecteert en alles zelf oplost, of ik nu vlak voor de afgrond sta of niet. Ik trek mezelf er altijd door.
*Live and let live*
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: sociaal leven

Bericht door Anon20190508 »

Ik ben ook heel erg op mezelf dus ik snap je helemaal, hoor. Maar zij mogen niet uitgaan van jouw woord, want als ze nu groen licht geven en jij hebt een totale inzinking straks, dan zijn ZIJ verantwoordelijk omdat ZIJ niet goed hebben opgelet.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: sociaal leven

Bericht door Anon20190501 »

Heb je de argumenten die je hier nu zo duidelijk verwoordt ook al in de gesprekken met je therapeut aangehaald?

Overigens is het inderdaad deel van de standaard werkwijze dat ze eerst min of meer willen zeker zijn dat je een redelijk sociaal vangnet hebt en dat je weerbaar genoeg bent voor je verder gaat naar de HRT.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: sociaal leven

Bericht door SamSilver »

Sigrid schreef: ↑08 mar 2019, 18:20 Heb je de argumenten die je hier nu zo duidelijk verwoordt ook al in de gesprekken met je therapeut aangehaald?
Ja ik heb dat allemaal al gezegd, ook het feit dat tegenwoordig alles geld kost en ik niks per maand overheb (allee ik zet nu wel wat opzij voor hormonen bv) en dat ik super graag bepaalde dingen wil doen die eigenlijk zowat fysiek onmogelijk zijn voor mij, dus dan stopt het na een maand zowieso weer. En om express IETS te gaan zoeken gewoon omdat het moet? Dan eindig ik met dingen die ik helemaal niet graag doe.

Straks sta ik op t punt om express vanalles te zoeken en als ik aan de hormonen zit om alles te laten vallen, gewoon omdat het toen MOEST maar ik het helemaal niet wilde.

oh zeg, ik begin nu echt wel irritant rond te lopen soms. In het begin keek ik letterlijk naast mijn lichaam (toen ik nog niet uitgekomen was als transgender of er ook maar iets vanaf wist), maar nu, ik wist van te voren dat het ging zijn zoals een emmer die stilaan volloopt....nu begin ik mijn lichaam nog harder te haten dan ik vroeger al deed.
PFF i don't know! Ik wil nu dat ik 3 jaar geleden toch vanalles was gaan doen, dat ik nu meer volk kende.....maar daar had ik toen helemaal geen tijd voor. Als zij het nog langer laat aanslepen (eerst zei ze dat ik in febr zou kunnen starten met hormonen) dan ben ik de verkeerde persoon want dan gaat t ze t wel horen! Ik heb haar al vaak gezegd: ik wacht verdomme al meer dan 25 jaar! op een duur is de kracht van: het komt er wel ooit van....wel foetsie he! Dat blijft een mens niet volhouden, hoe mentaal sterk die ook wel niet is!
*Live and let live*
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: sociaal leven

Bericht door Anon20190508 »

Tja, ik ben het toch wel met je psych eens, Sam, hoewel ik snap hoe moeilijk het voor jou is. Als je wilt gaan sporten maar niet naar de sportschool wilt, kan je toch gaan hardlopen? Dat is ideaal voor afvallen, en dat kan je alleen doen. Wie weet kom je tijdens het lipen wel iemand tegen die hartstikke aardig is en graag je maatje wilt zijn. Nou, hup, dan heb je alweer iemand erbij. Niet alles hoeft geld te kosten.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: sociaal leven

Bericht door SamSilver »

Eros schreef: ↑08 mar 2019, 19:13 Tja, ik ben het toch wel met je psych eens, Sam, hoewel ik snap hoe moeilijk het voor jou is. Als je wilt gaan sporten maar niet naar de sportschool wilt, kan je toch gaan hardlopen? Dat is ideaal voor afvallen, en dat kan je alleen doen. Wie weet kom je tijdens het lipen wel iemand tegen die hartstikke aardig is en graag je maatje wilt zijn. Nou, hup, dan heb je alweer iemand erbij. Niet alles hoeft geld te kosten.
Ja als je dan iemand zou tegen komen zou super zijn, maar afvallen hoef ik niet want dan ben ik vel over been :p spieren moet ik kweken :D
Ik heb toch maar een mailtje gestuurd net naar een kleine fitness hier vlakbij, das al minder volk dan in de grote fitness, gewoon lekker klein en compact en voordeel is dat hun een toestel hebben dat perfect gaat zijn voor mij en dat hebben ze bij de andere niet. En ze hebben een sauna! top!
Ik ga alleen zeggen tegen de psych dat ik voorts maar 1 keer kom, dan kan ik da geld van de 2de keer (per maand he) gebruiken voor die fitness en dan verlies ik niks want ik geef nu al 3 maanden 2x per maand 55 euro uit aan de psych en nu zou t zijn 1x55 psych en 1x55 fitness :dance: probleem opgelost. Misschien dat ik daar ook wel groepslessen ga volgen, eerst even zien hoe het daar in elkaar steekt.
*Live and let live*
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: sociaal leven

Bericht door Jer158 »

Wat Sigrid zegt.

Het moet niet zo zijn dat een therapeut vasthoudt aan een rigide richtlijn van het kaliber je moet X aantal vrienden hebben die je Y keer per week ziet en je moet Z activiteiten doen. Wel moet je therapeut ervan overtuigd zijn dat je stevig genoeg in je schoenen staat om met HRT te beginnen. Je omgeving en sociale contacten zijn daar een factor in.
Misschien nog wel belangrijker, is dat je de opmerkingen van je therapeut (zichtbaar) serieus neemt. Dus niet afdoen met "dit is niet op mij van toepassing", maar serieus te rade gaan bij jezelf wat voor stappen je in die richting wil zetten. Tenzij je therapeut een kwakzalver is, komt dit soort opmerkingen namelijk niet uit de lucht vallen.
Het is aan jou om daar wat mee te doen. Je kunt je kont tegen de krib gooien, maar daar heb je alleen jezelf mee. Je kunt beter zorgen dat je idd zo stevig mogelijk de HRT ingaat.

Overigens is een reden dat mensen depressief worden aan de testo of het moeilijk krijgen, vaak juist ook dat het niet snel genoeg gaat. Er verandert namelijk niets magisch van de ene op de andere dag. Er verandert heel langzaam wat over een termijn van jaren en je hebt zelf een boel werk te doen om het zelfvertrouwen te vinden om te doen wat je wil doen. Als je die mentale blokkade i.i.g. deels overkomt voor de HRT, is het kans op succes met HRT een stuk groter.
ik kan telefoneren met mensen als ik het niet zie zitten.
Niet dat ik dat doe want ik ben iemand die veel reflecteert en alles zelf oplost, of ik nu vlak voor de afgrond sta of niet. Ik trek mezelf er altijd door.
Hier zit natuurlijk ook een keerzijde aan. Als het niet goed gaat, is de kans klein dat je hiervoor hulp zoekt in je omgeving. Als je ook nog eens weinig mensen in je omgeving hebt, is dat dubbelop risico. Reden dus om jezelf goed in de gaten te houden wat dit betreft. (Ik ben ook iemand waarbij dit een aandachtspunt was.)
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie