Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hond van slag door hormoonveranderingen?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Roepen dat iets onzin is, draagt niet erg bij aan de discussie, ook al is dat je mening en ervaring.
Irene
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Milan070 »

Dat er gelet wordt op wat bepaalde mensen hier neerzetten is wel duidelijk. Grappig ook dat je nu op mijn opmerking reageert en daarvan vindt dat het niet bijdraagt aan de discussie. Waarom spreek je Sigrid niet aan op haar bijdrage? Nee die opmerking draagt lekker bij aan de discussie. Weer een klassiek voorbeeld van het meten met twee maten hier :clap:
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Anon20190501 »

Milan070 schreef: 12 mar 2019, 21:10 Dat er gelet wordt op wat bepaalde mensen hier neerzetten is wel duidelijk. Grappig ook dat je nu op mijn opmerking reageert en daarvan vindt dat het niet bijdraagt aan de discussie. Waarom spreek je Sigrid niet aan op haar bijdrage? Nee die opmerking draagt lekker bij aan de discussie. Weer een klassiek voorbeeld van het meten met twee maten hier :clap:
Mijn opmerking had wellicht iets genuanceerder gekund. Ik reageerde echter op het gegeven dat je jouw persoonlijke ervaring aangreep om een stelling tot onzin te reduceren. Dat is imho onverantwoord. Jouw ervaring is precies dat, niet waardeloos maar al evenmin een algemene waarheid. Anekdotisch bewijs als het ware.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door KeepzD »

Goed, en nu we allemaal weer even "gevochten" hebben voor ons gelijk, gaan we weer verder on topic, oke?
Waarvoor dank!
Forever myself
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Anon20190501 »

DennisH schreef: 12 mar 2019, 21:18 Goed, en nu we allemaal weer even "gevochten" hebben voor ons gelijk, gaan we weer verder on topic, oke?
Waarvoor dank!
Nice. Wanneer jij als mede-gezagsdrager van deze community écht vindt dat mijn comment vechten was, dan mag je me nu - stante pede - van dit forum knikkeren. In de (ff kijken ...) ruim 3 jaar en 2000 berichten dat ik hier lid ben, heb ik altijd geprobeerd om in mijn taalgebruik netjes en respectvol te zijn, nooit op de man of vrouw of er tussenin te spelen, en discussies te voeren op basis van rationele argumenten. Bijvoorbeeld om, zoals nu net weer, te voorkomen dat een individuele ervaring gaat verder leven als algemene waarheid.

En dan stel jij als mod mijn post gelijk aan vechten? Sorry hoor, da's een effectieve manier om threads dood te slaan, maar daar houdt het ook mee op. Je bewijst er het forum geen dienst mee en ik vind niet dat ik dat hoef te accepteren.

Kijk maar wat je er mee aanvangt.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Matijs »

Sigrid schreef: 13 mar 2019, 09:17
DennisH schreef: 12 mar 2019, 21:18 Goed, en nu we allemaal weer even "gevochten" hebben voor ons gelijk, gaan we weer verder on topic, oke?
Waarvoor dank!
Nice. Wanneer jij als mede-gezagsdrager van deze community écht vindt dat mijn comment vechten was, dan mag je me nu - stante pede - van dit forum knikkeren. In de (ff kijken ...) ruim 3 jaar en 2000 berichten dat ik hier lid ben, heb ik altijd geprobeerd om in mijn taalgebruik netjes en respectvol te zijn, nooit op de man of vrouw of er tussenin te spelen, en discussies te voeren op basis van rationele argumenten. Bijvoorbeeld om, zoals nu net weer, te voorkomen dat een individuele ervaring gaat verder leven als algemene waarheid.

En dan stel jij als mod mijn post gelijk aan vechten? Sorry hoor, da's een effectieve manier om threads dood te slaan, maar daar houdt het ook mee op. Je bewijst er het forum geen dienst mee en ik vind niet dat ik dat hoef te accepteren.

Kijk maar wat je er mee aanvangt.
Hmm, ik denk niet -weet ik haast wel zeker- dat je die reactie niet op moest pakken als iets persoonlijks. Het was een reactie op de hele discussie. Vechten stond trouwens ook tussen aanhalingstekens, wat betekent dat het niet letterlijk vechten is, eerder hardnekkkg door blijven gaan om gelijk te krijgen (zo zie ik het). De vraag van dit topic is om ervaringen te delen en tja, ervaringen kunnen anders zijn. Dus een beetje raar om elkaar 'aan te vallen', toch?
###
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Hrafn »

Even terug on topic, nou ja, niet helemaal want ik heb een kat dus in reacties waarschijnlijk wat anders dan een hond. Ik ben nu ruim 8 maanden aan hormonen en hij reageert niet anders dan 8 maanden geleden dus hij groeit er in mee. Maar ieder dier zal anders zijn maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat je hond je niet meer zal herkennen of dat hij geen band meer met je zal hebben.

Maar goed, ik heb natuurlijk ook maar één dier toe te voegen en dan ook nog eens geen hond! Maar meer in het kader van misschien helpt soortgelijke ervaring een beetje.
Gebruikersavatar
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Daniet »

Dit vraag ik mij ook al tijden af. We hebben hier 2 katten van een nogal eenkennig ras. Dus hoop inderdaad dat het geleidelijk genoeg gaat, dat ze me niet eng gaan vinden.

Sowieso één van onze katten is extreem angstig voor harde mannen(stemmen), dus eh sorry Khayla :/
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Benjamin »

Mijn inschatting is dat een wezen dat kanker kan ruiken, ook hormoonverandering kan ruiken en naar gelang de hond snel van slag is, van slag zal zijn. Mijn ervaring is afwezig.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hond van slag door hormoonveranderingen?

Bericht door Anon20230219 »

Koko mijn Valkparkiet is sinds dat ik met hormonen ben begonnen beetje van slag.
Vooral mijn gegiechel vind ze maar vreemd en soms wordt ze beetje nijdig erom.
(Vermoedelijk denkt ze dat ik haar belachelijk zit te maken maar dat is dan echt niet zo, Valkparkieten voelen zich snel beledigd.)
Ook is ze heel erg aanhankelijk geworden, overdag wil ze geen moment van mijn zijde wijken.
(Als ik in de keuken ben of even boven dan gilt ze het hele huis bij elkaar.)
Een ander ding wat haar begint op te vallen is dat mijn lichaam begint te veranderen.
Ze kan soms heel erg bedenkelijk mijn gezicht bestuderen.
Ook denkt ze dat mijn ogen tegenwoordig ietsje lager zitten en in mijn truitje :lol:
Ik maak daar vaak een geintje over als ze dat weer doet.