Vergeet niet om te stemmen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Anon20200101 »

Laat je stem horen!
Zeker voor ons, als een toch wel kwetsbaar deel van de samenleving, heb je met je stem duidelijk invloed op hoe je eigen leefomgeving en toekomst, en daarmee die van ons allemaal, er uit kunnen komen te zien. Of niet.
Dus, alsjeblieft, stem.
Waar je ook in gelooft, wat je achtergrond ook is.
Maar laat je stem horen.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik ga zeker stemmen maar niet meer op FvD.
Hun uitlatingen van gisteren deden mijn maag omdraaien.
Dus dan maar weer terug naar het vertrouwde.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Sara »

En misschien zijn er nog wel wat redenen te verzinnen om op een andere partij te stemmen, maar dat is uiteraard persoonlijk. Ik sluit me helemaal aan bij de boodschap van Laura en wens iedereen veel wijsheid toe.

En mocht je niet op de boodschap van de landelijke politici hebben gelet en om de een of andere reden de provinciale politiek niet zo interessant vinden, houd er dan rekening mee dat je met deze verkiezing ook indirect invloed uitoefent op de samenstelling van de Eerste Kamer.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Emma »

Op het moment dat iemand beweert iets te weten wat in gaat tegen alles wat de anderen zeggen moet je voorzichtig zijn. De kans dat er een messias komt die het bij het rechte eind heeft terwijl de rest fout zit of zelf bewust liegt is heel erg klein.

Ik wil geen stemadvies geven, maar hou vast aan de gedachte dat partijen die het niet zo op hebben met minderheden, op de lange duur ook niet heel erg fijn zijn voor ons. Wij zijn ook een minderheid, je ziet wat er in de VS onder Trump gebeurt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Marica »

Ik stem al jaren op dezelfde partij. SP.

Nu ook weer.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Citizen Erased »

Ik hoop eigenlijk alleen maar dat de voortdurende bangmakerij jegens bepaalde partijen door de door ons gefinancierde, zgn onafhankelijke staatsomroep niet zal leiden tot verdwenen stembiljetjes en dat de democratie mag zegevieren.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Emma »

Als voormalig stembureaulid kan ik je melden dat het heel lastig is om stembiljetten zoek te maken. Er zijn wel eens verschillen maar dat gaat dan over twee of drie stembiljetten, die wel zijn uitgegeven maar niet in de stembus gestopt. Daarnet bij het stemmen vond ik een biljet voor het waterschap dat in het hokje was blijven liggen en niet was opgemerkt door de stembureauleden. Ik heb het netjes ingeleverd en dan wordt het biljet pfficieel ongeldig gemaakt.

Nu ik zelf politiek actief ben, mag ik geen stembureaulid meer zijn. En zo hoort het ook.

Ik ken de geruchten van vorige verkiezingen. Maar als je het niet vertrouwt, dan heb je als kiezer het recht in ieder willekeurig stembureau de telling bij te wonen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
lisah
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door lisah »

Ik stem ook op de SP
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Hrafn »

Ik heb gestemd, ik hield me als puber al met politiek bezig dus toen ik eindelijk mocht stemmen heb ik ook nooit een verkiezing overgeslagen!
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Danielle »

Emma schreef: 20 mar 2019, 10:50 Als voormalig stembureaulid kan ik je melden dat het heel lastig is om stembiljetten zoek te maken. Er zijn wel eens verschillen maar dat gaat dan over twee of drie stembiljetten, die wel zijn uitgegeven maar niet in de stembus gestopt. Daarnet bij het stemmen vond ik een biljet voor het waterschap dat in het hokje was blijven liggen en niet was opgemerkt door de stembureauleden. Ik heb het netjes ingeleverd en dan wordt het biljet pfficieel ongeldig gemaakt.

Nu ik zelf politiek actief ben, mag ik geen stembureaulid meer zijn. En zo hoort het ook.

Ik ken de geruchten van vorige verkiezingen. Maar als je het niet vertrouwt, dan heb je als kiezer het recht in ieder willekeurig stembureau de telling bij te wonen.
Ik heb bij de laatste Tweede Kamer verkiezingen geteld. Verschillen ontstaan, maar zijn in de orde van enkele stuks inderdaad. Een marge die ik acceptabel genoeg vind. Het is in elk geval goed genoeg om vooral niet elektronisch te stemmen. Handmatig stemmen is door iedereen die kan tellen en rekenen te controleren. Bij elektronisch stemmen is dat maar voor een enkeling weggelegd. En zelfs als de ontwikkelaars van de stemcomputers volledig ter goede trouw zijn: software is te complex om dit soort dingen te laten doen. Zeker als er een eenvoudig en bewezen alternatief is.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gesloten