Vergeet niet om te stemmen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Ylse »

Ik was vanmorgen de 2e in ons stemlokaal die de stem kwam uitbrengen. Omdat ik niet heel erg op de hoogte ben van de punten van de provinciale staten heb ik mij laten leiden door de stemwijzer en ook door de meestemwijzer. De partijen die daar bovenaan eindigden kunnen mijn goedkeuring niet wegdragen, het waren de SP en de SGP (?). Aangezien ik geen enkele partij met geloofsgrondslag steun zal de SGP sowieso afvallen, nog even naast hun houding ten opzichte van vrouwen enz. De SP valt af omdat ik landelijk gezien hun houding jegens Europa niet ok vind.

Ik ben op de in beide gevallen 2e keuze terechtgekomen namelijk de D66.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Anon20190501 »

Ylse schreef: 20 mar 2019, 14:19 D66
Toen ik nog in BE/VL woonde keek ik vaak afgunstig naar het Nederlandse politieke landschap.

Een partij die een hart en mededogen toont in socio-ethische kwesties, maar tegelijkertijd getuigt van gezond verstand wanneer het gaat om socio-economische thema's, die ís er simpelweg niet in BE/VL.

Voor wat de SE situatie aangaat, ben ik er nog niet uit.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Eva »

Geloof me, er zijn teksten in dit draadje die ik met grote vreugde lees. Maar laten we oppassen en niet gaan vergelijken of zo.
Vanochtend om zeven uur stonden Emma en ik weer bij het station. Korte contacten met reizigers, een flyer geven (alléén) als dat wordt gewaardeerd en mensen verteld dat we blij waren dát ze überhaupt gingen stemmen.
Ook als dat niet voor ‘onze’ partij was.

Stemmen dus. Daar gaat het om. Waarop? Dat maak jij uit en hoef je me ook niet te vertellen.

Fijn dat je gaat of ging stemmen. Da’s alles 🌞
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Citizen Erased »

Danielle schreef: 20 mar 2019, 13:23 En zelfs als de ontwikkelaars van de stemcomputers volledig ter goede trouw zijn: software is te complex om dit soort dingen te laten doen. Zeker als er een eenvoudig en bewezen alternatief is.
Ehr.. ik programmeer regelmatig en een telraamconstructie als deze is niet bepaald 'complex' te noemen. MVP kun je binnen een dagje klaar hebben als je je een beetje kwaad maakt. In een dashboard ziet ook een leek in één oogopslag wat de uitslag is.. foutenmarge 0,0. Hoeft niet eens in de cloud te gebeuren, dus angst voor "de hackende Russen" is ook larie. Al heeft dat rode potlood ook wel iets heerlijk kneuterigs natuurlijk.
Ach ja, overheid en IT.. een gelukkig huwelijk zal het wel nooit worden.

'K wil niet insinueren dat brave huismoeders en andersoortig plichtsgetrouwe burgers daar massaal aan het frauderen zijn hoor, ik kan me alleen indenken dat de weerzin bij het tellen van bepaalde stemmen nogal groot kan zijn - zo na het aangezwengelde 'spektakel' wat we voorbij hebben zien komen op de NPO. Je zou zomaar kunnen denken dat je een stel neo-nazi's in het zadel helpt. Ben benieuwd naar de koppen achter de rode lampjes vanavond.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Alice »

Partij voor de Dieren, al 13 jaar beestachtig goed bezig!!!
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Anon20190516 »

Ik kan mijn stempas niet meer vinden
En ik wilde wel gaan stemmen
🥺
Offline
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Danielle »

Citizen Erased schreef: 20 mar 2019, 15:19
Danielle schreef: 20 mar 2019, 13:23 En zelfs als de ontwikkelaars van de stemcomputers volledig ter goede trouw zijn: software is te complex om dit soort dingen te laten doen. Zeker als er een eenvoudig en bewezen alternatief is.
Ehr.. ik programmeer regelmatig en een telraamconstructie als deze is niet bepaald 'complex' te noemen. MVP kun je binnen een dagje klaar hebben als je je een beetje kwaad maakt. In een dashboard ziet ook een leek in één oogopslag wat de uitslag is.. foutenmarge 0,0.
Ik ben tester, hoe vaak ik ontwikkelaars zulke dingen heb horen zeggen om dan alsnog fouten te vinden in eenvoudige scripts.

En zelfs al is je software foutloos: van verkiezingen is het wenselijk dat het proces transparant is en door (nagenoeg) iedereen te controleren. Bij papieren stemmen kan dat, bij digitaal niet.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Anon20190516 »

Rikki schreef: 20 mar 2019, 15:26 Ik kan mijn stempas niet meer vinden
En ik wilde wel gaan stemmen
🥺
Gevonden !!!! Jaaaaaaaayyyyyyy
Offline
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door JustMe »

Rikki schreef: 20 mar 2019, 17:27
Rikki schreef: 20 mar 2019, 15:26 Ik kan mijn stempas niet meer vinden
En ik wilde wel gaan stemmen
🥺
Gevonden !!!! Jaaaaaaaayyyyyyy
Top!... En en nu hup.. stemmen ;)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Emma »

Er is weldegelijk een mengvorm van elektronisch stemmen en op papier stemmen mogelijk: bijvoorbeeld een stemcomputer waar een afschrift uit komt waar je stem op staat. Je controleert of er op het afschrift staat wat je gestemd hebt en doet het afschrift dan in de stembus. De stemcomputer kan dan een voorlopige uitslag geven direct na het sluiten van het stembureau.

Daarna kun je de afschriften gebruiken om een hertelling te doen. Wanneer je dat hertellen doet, daar kan over gediscussieerd worden. Je doet het of alleen als er getwijfeld wordt over de elektronische uitslag, of gewoon altijd. Ook in het geval dat je altijd telt, is het tellen stukken makkelijker omdat je geen vellen A1 of erger hoeft open te vouwen om naar een rood bolletje te zoeken. Ik heb me bij het tellen er wel eens op betrapt een bolletje niet meer te kunnen vinden om 1 uur 's nachts.

Maar goed, we stemmen nog steeds met een potlood ✏️🔴
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]