Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vergeet niet om te stemmen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Benjamin »

Sara schreef: 19 mar 2019, 23:33 En misschien zijn er nog wel wat redenen te verzinnen om op een andere partij te stemmen, maar dat is uiteraard persoonlijk.
x2

Ik stemde weer CU, waar ik ook lid van ben. Zeker, er zitten nadelen aan, maar voor mij toch altijd nog meer voordelen (zorg voor de schepping en de zwakkeren in de samenleving).
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Benjamin »

Emma schreef: 20 mar 2019, 05:51 Ik wil geen stemadvies geven, maar hou vast aan de gedachte dat partijen die het niet zo op hebben met minderheden, op de lange duur ook niet heel erg fijn zijn voor ons. Wij zijn ook een minderheid, je ziet wat er in de VS onder Trump gebeurt.
Precies. In het algemeen is stemmen op partijen die ergens tegen zijn, nooit zo'n goed idee. Ik stem liever voor iets, dan tegen iets.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Benjamin »

Hrafn schreef: 20 mar 2019, 12:36 Ik heb gestemd, ik hield me als puber al met politiek bezig dus toen ik eindelijk mocht stemmen heb ik ook nooit een verkiezing overgeslagen!
Ook ik sla nooit over. Opa was erg bezig met politiek (RPF toen nog) en dat heeft me bewust gemaakt van het belang van stemmen. Als je niet gaat stemmen, mag je helemaal nooit, nooit nooinooitnooit ergens een mening over hebben, vind ik.

Ik stem ook altijd op een vrouw trouwens. Ik snap niet dat niet alle vrouwen (of mensen met v in hun paspoort) dat doen tot het moment aanbreekt dat de vertegenwoordiging 50/50 is.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Hrafn »

Benjamin schreef: 20 mar 2019, 19:09
Hrafn schreef: 20 mar 2019, 12:36 Ik heb gestemd, ik hield me als puber al met politiek bezig dus toen ik eindelijk mocht stemmen heb ik ook nooit een verkiezing overgeslagen!
Ook ik sla nooit over. Opa was erg bezig met politiek (RPF toen nog) en dat heeft me bewust gemaakt van het belang van stemmen. Als je niet gaat stemmen, mag je helemaal nooit, nooit nooinooitnooit ergens een mening over hebben, vind ik.

Ik stem ook altijd op een vrouw trouwens. Ik snap niet dat niet alle vrouwen (of mensen met v in hun paspoort) dat doen tot het moment aanbreekt dat de vertegenwoordiging 50/50 is.
100 jaar vrouwenkiesrecht (1919),ik stem altijd op een vrouw.
Ik kom ook uit een politiek nest mijn vader was aktief bij de PvdA en was als jongen bij de ajc (arbeiders jeugdcentrale), bij hem thuis werd er veel over politiek gediscussieerd en bij ons ook weer. Mijn broer werd op zijn 18e lid van de CPN, verhitte discussies tijdens het eten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Emma »

Overigens: hulde voor de discussie hier. Een zeldzaamheid, politiek als onderwerp en het loopt niet uit de hand. 👍👍👍
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 20 mar 2019, 19:04
Emma schreef: 20 mar 2019, 05:51 Ik wil geen stemadvies geven, maar hou vast aan de gedachte dat partijen die het niet zo op hebben met minderheden, op de lange duur ook niet heel erg fijn zijn voor ons. Wij zijn ook een minderheid, je ziet wat er in de VS onder Trump gebeurt.
Precies. In het algemeen is stemmen op partijen die ergens tegen zijn, nooit zo'n goed idee. Ik stem liever voor iets, dan tegen iets.

Kwootjes van de website van CU:

De ChristenUnie ziet het huwelijk als een duurzame verbintenis tussen één man en één vrouw. Daarom heeft de ChristenUnie destijds tegen het homohuwelijk gestemd.

ChristenUnie heeft zich altijd verzet tegen de legalisering van abortus.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Sara »

Tja, zelfs met het diverse aanbod van politieke partijen in NL moet je soms consessies doen 😁 Lastig, die ‘gevestigde ordes’, maar ja, wat is het alternatief, he.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Benjamin »

Sara schreef: 21 mar 2019, 12:36 Tja, zelfs met het diverse aanbod van politieke partijen in NL moet je soms consessies doen 😁 Lastig, die ‘gevestigde ordes’, maar ja, wat is het alternatief, he.
Het alternatief is dat de onderklasse als protest tegen de elite gaat stemmen op e.o.a. persoon uit diezelfde elite.

Overigens, @Sigrid, onderschrijf ik deze standpunten van de CU. Ik heb helaas een erg gecompliceerd bestaan. Maar inderdaad, deze standpunten zijn geformuleerd als tegens. Je kunt ze ook positief vertalen, bv. ´voor het ongeboren leven´i.p.v. ´tegen abortus´.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik bv. niet houd van meneer Baudet, die in plaats van te komen met werkbare oplossingen, voortdurend tegen anderen aan schopt. Bv. hoe hij zich afgelopen maandag opstelde, was bij te beesten af. De schuld leggen bij de minister, bij de immigranten. Maar wat gaat hij concreet doen dan? Een echte tegenpartij dus.
Laatst gewijzigd door Benjamin op 21 mar 2019, 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Ylse »

Benjamin schreef: 21 mar 2019, 13:21 het klootjesvolk .... e.o.a. intellectuele kakker.
Deze termen helpen niet om een discussie op een nette manier te voeren. Ik begrijp de personen niet die op die partij gestemd hebben maar respect voor elkaar brengt je verder dan elkaar in een hoekje wegzetten.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vergeet niet om te stemmen

Bericht door Benjamin »

Ylse schreef: 21 mar 2019, 13:26 Deze termen helpen niet om een discussie op een nette manier te voeren. Ik begrijp de personen niet die op die partij gestemd hebben maar respect voor elkaar brengt je verder dan elkaar in een hoekje wegzetten.
Dank voor de terechtwijzing. Aangepast.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -