Prachtig_Eend_Egel schreef: 20 feb 2019, 10:33
Dat is ook een lastige... Ik wil wel graag dat ze de overgebleven huid ook weg halen. Voor chirurgen die wel vaker met trans mensen werken is dat misschien een probleem omdat ze denken dat ik dan spijt zou krijgen?
Ik heb gisteren de afdeling urologie afdeling van UMC Utrecht gebeld en die verwezen me gelijk naar Amsterdam, of anders Groningen... Ik verwachtte ook niet heel veel meer dan dat

Over twee weken heb ik weer een afspraak met mijn endo, dus dan vraag ik het haar wel. En anders vraag ik mijn huisarts misschien wel om een verwijzing naar het UMC zodat ik dan in ieder geval een arts kan spreken.
Even een update van mijn voortgang.
Mijn huisarts had mij dus doorverwezen naar urologie van UMC Utrecht, maar die belden gelijk terug dat dat echt niet de bedoeling was (wel heel grappig dat er een soort van check zit in het verwijssysteem; een vrouw naar urologie verwijzen kan eigenlijk niet) en verwezen mij gelijk door naar VUmc.
Daar heb ik met dr. Pigot gesproken. Hij was wel een beetje verbaasd hoe ik bij hem terecht was gekomen en vroeg zich ook af wie dan het overzicht had op mijn operaties e.d. (ik zelf dus..). Hij wilde mij wel helpen, maar vond dat ik eerst met een deskundige moet praten over vaginaplastiek en de nazorg.
Nou goed, jammer dat hij niet van mij kan geloven dat ik daar geen interesse in heb, maar als dat hem gerust stelt dan doe ik dat. Over een paar weken (7 juni) heb ik een afspraak met dr. de Haseth en hopelijk kan ik daarna op de lijst worden gezet voor een operatie.
Het is een hoop extra gedoe als je via Stepwork loopt, maar uiteindelijk komen we er wel