Personen uit je verleden tegenkomen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Personen uit je verleden tegenkomen

Bericht door Hrafn »

Ik zou er geen problemen mee hebben om mensen uit het verleden tegen te komen. Ik zit nu nog in het begin van mijn transitie en ben nog heel herkenbaar als de vrouw die ze kenden maar ik denk dat ik, als ik door Leiden loop, waar ik opgegroeid ben, met baardje enzo dat ik het wel leuk zou vinden als sommige mensen van vroeger me wel zouden herkennen. Het lijkt me tof als ik mijn stamcafé van vroeger binnen loop dat, als L... achter de bar staat, er meteen een glas met Earl Grey thee voor mijn neus verschijnt! :D
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Personen uit je verleden tegenkomen

Bericht door Yasmine »

Ik heb al een jaar of 10/11 geen contact meer met vriendinnen of wie dan ook van vroeger. Ik heb niet abrupt met ze gebroken, maar het ging een beetje zo. Het werkte toen al niet meer en nu zou het al helemaal niet meer werken, dus ik vind het helemaal prima zo. Met 'nieuwe' mensen heb ik niet de problemen die ik met hun wel zou hebben, dus dat voelt toch veel beter. Ik ben in de tussentijd ook 2 x verhuisd en eigenlijk nooit meer iemand per ongeluk tegengekomen. Het kan nog altijd gebeuren, maar ze gaan mij niet eens herkennen (is bevestigd..). Qua familie heb ik wel contact met ouders en zus maar de rest van de familie heb ik al 12 sommige 15 jaar niet gezien en gesproken. Niet om een specifieke reden. Heeeeeel toevallig werd ik vorige week door een tante gebeld die ik zeker 12 jaar niet heb gesproken, per ongeluk, want ze dacht dat ze m'n ouders belde. Dus ze belde naar mijn nummer, maar mijn vriend nam op omdat ik even bezig was met iets. Hij wist niet wie ze was en zij niet wie hij was, maar ik herkende haar stem dus ik zei geef maar hier. Dan ben ik ook niet de beroerdste om een praatje te maken, maar na een tijdje vroeg ze 'maar met wie spreek ik nu eigenlijk dan?' 😂😂😂 Kaaapot lachen. Aaanyway, mijn punt is met familie krijg je vroeg of laat weer te maken, tenzij je echt met iedereen gebroken hebt.
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Personen uit je verleden tegenkomen

Bericht door Yasmine »

Rikki schreef: 17 mar 2019, 18:53 Het is grappig...als ik vanuit de wijk,waarin ik woon richting het stadscentrum fiets. Fiets ik door de straat,waar ik vroeger woonde. Mijn oud-buurvrouw riep altijd”hallo”naar me als ze toevallig buiten was om de ramen te lappen of iets dergelijks. Ook toen ik bezig was met mijn transitie deed ze dat,omdat ze blijkbaar mij herkende. Maar nu na mijn eerste deel ffs is mijn gezicht zo enorm veranderd...ik stond in de stad naast haar in de winkel en ze herkende me gewoon niet! En je kan zien of iemand doet of ze je niet herkent en de andere kant opkijkt...heeeel apart om mee te maken
Dit heb ik ook meegemaakt en ik weet inmiddels dat mensen die mij een x aantal jaar niet gezien hebben mij totaal niet zouden herkennen. Dit is een voordeel met oude bekenden tegen het lijf lopen, want dan heb je zelf de keuze wel of niet aanspreken. Wel of geen rolberoerte bezorgen..
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Personen uit je verleden tegenkomen

Bericht door Anon20200101 »

Gisteren was ik bij een oud-medewerkers feest van Tivoli; was een mixed bag voor wat betreft mij herkennen. Sommigen hadden het helemaal niet door, anderen herkenden me meteen. Maat hoe dan ook, het was fijn om oude collega's weer te zien.
Plaats reactie