VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
bo-hanna
Gast

VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door bo-hanna »

Voor een documentaire op VICE over jongeren in de transgenderzorg zijn we op zoek naar jongeren die aan zelfmedicatie doen (DIY) en/of naar het buitenland gaan voor medische hulp (en misschien te maken hebben (gehad) met hersteloperaties).

Bij interesse graag mailen naar [email protected] of bellen naar 0634138004
vice.com/nl/contributor/bo-hanna
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door Eva »

Jammer dat ook hier weer een leeftijdsgrens wordt gesteld. Begrijpelijk wellicht, maar in een toenemend aantal gevallen gewoon kwetsend.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door Anon20200101 »

Is er een link naar de oproep zelf?
bhanna
Gast

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door bhanna »

Nope, maar je kunt contact opnemen met me via email [email protected] of 0634138004 voor meer uitleg
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door Anon20190516 »

Eva schreef: 21 mar 2019, 20:41 Jammer dat ook hier weer een leeftijdsgrens wordt gesteld. Begrijpelijk wellicht, maar in een toenemend aantal gevallen gewoon kwetsend.
Ik ben het roerend met je eens,Eva.
Alsof een transitie op latere leeftijd niet meer meetelt ofzo. Bovendien ben ik als net 50 jaar geworden vrouw in een soort van tweede puberteit beland,hormonaal...maar goed,onze verhalen zijn blijkbaar oninteressant...
Offline
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door Anon20230219 »

Rikki schreef: 06 apr 2019, 14:48
Eva schreef: 21 mar 2019, 20:41 Jammer dat ook hier weer een leeftijdsgrens wordt gesteld. Begrijpelijk wellicht, maar in een toenemend aantal gevallen gewoon kwetsend.
Ik ben het roerend met je eens,Eva.
Alsof een transitie op latere leeftijd niet meer meetelt ofzo. Bovendien ben ik als net 50 jaar geworden vrouw in een soort van tweede puberteit beland,hormonaal...maar goed,onze verhalen zijn blijkbaar oninteressant...
Ja ik kan het hier roerend mee eens zijn, de focus ligt voornamelijk op de jongere transgenders.
Terwijl ik denk dat oudere transgenders veel meer te vertellen hebben omdat je nu eenmaal tegen dingen aan loopt als je ouder bent dan dat je jong bent en je nog heel erg goed kneedbaar bent..
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door Benjamin »

Ik versta de klachten over leeftijdsuitsluiting, maar Vice is nu eenmaal een mediamerk dat zich richt op millennials. Dan is een stuk over een oudere transgender meestal niet zo interessant. Ik verwacht in de Plus of Max Magazine ook niet direct artikelen over transgendertieners, of misschien met de focus op kleinkinderen maar meer ook niet. Doen de media die zich richten op ouderen niks hiermee? Zo ja, waarom eigenlijk niet?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door Alice »

En willen oudere transgenders wel meedoen aan deze documentaire?

Oudere transgenders weten dat ze dan een aardig gedeelte van de gegoede Transgendergemeente over zich heen krijgen als bekend is dat ze aan zelfmedicatie doen.

Hoe onverstandig, onverantwoord en gevaarlijk het wel niet is. Dat er gelijk bloed geprikt moet worden anders krijg je kanker en trombose en dan ga je dood.
De verlossing van de D-H-Z dwaling kan alleen geschieden door zich op de wachtlijst van de VUA te plaatsen en de voorschriften van de endocrinologen zonder bedenkingen volledig op te volgen.

Ik vind die leeftijdsgrens eigenlijk wel goed, scheelde mij weer een hoop denkwerk of ik daar aan mee zou willen werken.

Zouden er, nog, veel D-H-Z hormooncowboys(m/v/x) zijn?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door Eveliene »

LOL, de gegoede Transgendergemeente over zich heen krijgen. Als er iets is waar ik maling aan heb dan zijn het die transgenders met superioriteitsgevoel wel. Ik ben ook begonnen met zelf medicatie en wat een ander daar voor mening over heeft boeit me totaal niet.

De afgelopen 2 jaar heb ik zo enorm vaak de vraag gehad of ik hormonen voor anderen wilde regelen dat het op 2 handen niet meer te tellen is. Ik moet ze dan echter wel teleurstellen want ik doe niet aan verzekeringsfraude. De vraag begrijp ik wel want de wachttijden zijn voor veel mensen echt behoorlijk killing en veroorzaken depressie bij mensen die al niet erg sterk in hun schoenen staan en dat was dan ook de reden dat ik ooit zelf ben begonnen met DHZ hormonen.

Niemand heeft het recht om een ander te veroordelen omdat die buiten de regels om gaat, genderdysforie doet daar teveel pijn voor.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: VICE Video: op zoek naar trans personen die aan zelfmedicatie doen

Bericht door Alice »

Buiten verzekeringsfraude beschaam je het vertrouwen van de voorschrijvende arts, medicijnen waren voor jouw eigen gebruik bedoeld. En het is ook nog gewoon verboden om receptplichtige geneesmiddelen (UR, Rx) aan anderen te verstrekken als je daarvoor niet gemachtigd ben.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie