Euthanasie?

TRIGGER WARNING - deze sectie gaat over suïcide, ofwel zelfmoord
Anon20190624
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 dec 2017, 01:14
Gender: Vrouw

Euthanasie?

Bericht door Anon20190624 »

Haai.
Hoe zit het tegenwoordig met euthanasie?
Zou ik hiervoor in aanmerking komen als mijn transitie volledig gefaald is? Of is dit enkel voor spijtoptanten?
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Euthanasie?

Bericht door Eva »

Je krijgt een PB van me, Katjana.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Euthanasie?

Bericht door Ender »

Dit topic lijkt me dit forum niet echt het middel voor. Ik snap dat je misschien radeloos bent, maar hier zitten ook (veel) mensen die enorm in de put zitten en dan zijn dit soort berichten niet helpend.
Anon20190624
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 dec 2017, 01:14
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie?

Bericht door Anon20190624 »

Verwijder mijn account maar als ik ook hier verstoten word.
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Euthanasie?

Bericht door Ender »

Hé zo bedoelde ik het niet, Katjana. Mijn bedoeling is echt niet om je uit te sluiten of te verstoten. Ik wil juist heel graag met je praten en je leren kennen.
wat nu moeilijk is voor je (vul ik in, dat begrijp ik) is om te snappen dat de andere mensen die op dit forum zitten, die ook in crisis zitten, niet aangespoord moeten worden om euthanasie (of andere methode van "zm") te overwegen cq uit te voeren.
het is niet dat ik jou de mond wil snoeren.
wat mij betreft mag je mij ook PB-en, ik zit zelf ook redelijk diep in de shit
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Euthanasie?

Bericht door Benjamin »

Misschien kan dit draadje even verhuisd worden naar viewforum.php?f=49 ?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Euthanasie?

Bericht door Tijgertje »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het privé bericht wat aan Katjana is gestuurd.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Euthanasie?

Bericht door Emma »

Tja, dat is privé en daar weet ik ook niets van...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Mensen in nood (was Euthanasie)

Bericht door Eva »

Vandaag is een draadje over euthanasie verplaatst van een algemene plek op het forum naar deze sectie. Dat gebeurde na een suggestie van een ander forumlid.

De reden voor die suggestie lijkt helder en het begrip ‘trigger’ duikt al snel op. Helemaal begrijpelijk.

Na een training die ik bij de 113-Zelfmoordpreventie heb gevolgd ben ik hier iets anders over gaan denken. Is het wel zo verstandig om zelfmoord, suïcide, euthanasie zo sterk in de taboe-hoek te houden? Uit ervaring weet ik inmiddels dat de gedachte aan een ‘vrijwillig’ levenseinde voor de meesten die het ervaren zélf al een enorm taboe is.
Adviseer zoiemand om anoniem (!) contact op te nemen met https://www.113.nl en vraag de volgende dag of hij/zij/hun dat al gedaan heeft. Nou, meestal niet. Vraag het drie keer en die mens gaat je ontwijken.

Openheid naar iemand die je vertrouwt werkt beter. Openheid over heel uiteenlopende problemen is iets waarvoor dit forum van aanvang aan mede is bedoeld, naast de meer vreugdevolle momenten.
Je sores over vanalles kun je hier kwijt, maar zelfmoord...? Nee dát is zo eng! Té eng!

Help je daarmee iemand die diep in de shit zit? Helpt het als je hulp op dat gebied in een donker hoekje wegstopt? Zodat die mens zich nóg meer eenzaam zal voelen? Nóg meer het idee krijgt van het gewone leven uitgesloten te zijn?

Wees eerlijk; onder Ons Soort Mensen komen die gevoelens aanzienlijk meer voor dan onder de ‘algemene populatie’. Daar mogen we ons donders goed van bewust zijn. Dat moeten we zelfs, meen ik.

En die trigger? Jazeker, kan. Maar het gevoel dat je mensen in je omgeving hebt die met je mee willen denken, proberen mee te voelen, kan vele malen sterker zijn. Een positief gevoel gegenover een negatief wegstoppen.

Dan nog een oproep.
Momenteel lijk ik de enige te zijn die min of meer openlijk een gewillig oor biedt. Waar nodig kan ik gelukkig op backup rekenen van de 113-organisatie. Ik ben als het ware een verlengstuk voor hen.
Tot nu toe lijk ik het redelijk goed te kunnen opbrengen, maar ik heb natuurlijk telkens wel iets te verwerken. Niet alleen voor OSM, maar soms ook daarbuiten.

Ons forum zou heel goed meer mensen kunnen gebruiken die zo nu en dan hulp willen bieden. Het gebeurt echt niet elke dag en ook zeker niet elke week. Wil je helpen? Meer weten? Gewoon eens hierover met me praten? Laat het me weten. Niet hier maar in een PB.

Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Euthanasie?

Bericht door Benjamin »

Katjana schreef: 23 mei 2019, 11:16 Zou ik hiervoor in aanmerking komen als mijn transitie volledig gefaald is? Of is dit enkel voor spijtoptanten?
On-topic en uit de taboesfeer:
Misschien zou je in aanmerking komen en nee dit is niet enkel voor spijtoptanten. Volgens mij kan iedereen die dat wil zich melden bij de huisarts met dit verzoek. De huisarts zal in het geval van jonge/lichamelijk gezonde mensen ongetwijfeld niet thuis geven. Je kunt je dan vervolgens melden bij de Levenseindekliniek, ongeacht wat de reden (geestelijk of lichamelijk lijden) is. De Levenseindekliniek beoordeelt je verzoek om euthanasie of hulp bij zelfdoding, maar dat is een erg lang proces uiteraard, en terecht.

Ik zie in de toekomst wellicht voldoende reden om me aan te melden bij de Levenseindekliniek, wegens psychisch lijden waar mogelijk geen einde aan komt. Als ik dat laatste duidelijk heb, zie ik geen reden om ermee door te gaan. Ik vind het prettig dat er dan een mogelijkheid is om het op een nette manier te regelen. De vraag die je je moet stellen is denk ik: is er zicht op verbetering? Als jij ernstig lijdt onder de resultaten van je transitie en niet kunt leren om daarmee om te gaan, zou het een mogelijkheid zijn.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie